לואיס המילטון ומרצדס השיגו אתמול (יום א) את ניצחונם השלישי העונה, לאחר שגברו שוב על מקס וורסטפן ורד בול, הפעם בגרנד פרי הספרד שהיה המירוץ הרביעי העונה. היה זה ניצחונו החמישי ברציפות של המילטון במסלול בברצלונה.

המילטון ומרצדס היו טובים מרד בול כבר בהקפות הדירוג, ואלוף העולם שהיה המהיר מכולם השיג את העמדה הבכירה בזינוק בפעם המאה – הרבה יותר מכל נהג אחר; שומאכר, המדורג אחריו, השיג 68 עמדות כאלה.

אבל בזינוק הפתיע וורסטפן שפתח מהמקום השני, זינק מצוין, הקדים את המילטון בכניסה לפנייה ונטל את ההובלה. מכאן החל מירוץ טקטי בין שתי הקבוצות כאשר שני הנהגים המובילים מתרחקים מהיתר. תזמון מוצלח יותר להחלפת הצמיגים הראשונה של רד בול השאיר את וורסטפן בראש, כעת על צמיגים צהובים (בדרגת קושי בינונית). המילטון, אף הוא עם צמיגים טריים, היה מהיר יותר משמעותית, לחץ, אבל לא הצליח לעקוף.


בהקפה ה-43 מתוך 66 ההקפות במירוץ זה, ביצעה מרצדס את מה שנראה כהימור. היא הכניסה מוקדם יחסית את המילטון להחלפה שנייה, שוב לצמיגים הצהובים. אט אט הסתבר שאנשי רד בול לא מתכוונים להכניס את וורסטפן לעצירה שנייה, גם מכיוון שהפער לזכותו ברגעים אלה היה עצום במונחי פורמולה 1 – כ-22 שניות.

המילטון, כהרגלו לא הרים ידיים, וכאשר הוא עם צמיגים טריים יותר, החל לצמצם את הפער. בהקפה ה-60 הוא הגיע לוורסטפן, כעת עם צמיגים "גמורים" ועקף אותו בפנייה, בצידה החיצוני. עם זאת, הפער של וורסטפן על בוטס שסיים שלישי היה כה גדול עד כי רד בול הכניסה אותו להחלפת צמיגים כדי שישיג את ההקפה המהירה ביותר, יזכה בנקודה ויצמצם את הפער.

רביעי סיים שארל לקלר בפרארי לפני סרג'יו פרז ברד בול השנייה, דניאל ריקרדו במקלארן, קרלוס סיינז בפרארי, לנדו נוריס במקלארן השנייה, אסטבן אוקון באלפין ופייר גסלי באלפא טאורי.



גרנד פרי ספרד, מסלול ברצלונה, 09.05.2021
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. מקס וורסטפן – רד בול
3. ואטרי בוטס – מרצדס
4. שארל לקלר – פרארי
5. סרג'יו פרז – רד בול
6. דניאל ריקרדו – מקלארן
7. קרלוס סיינז – פרארי
8. לנדו נוריס – מקלארן
9. אסטבן אוקון – אלפין
10. פייר גסלי – אלפא טאורי

אליפות העולם לנהגים אחרי 4 מירוצים (מ-23 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 94 נק'
2. מקס וורסטפן – 80 נק'
3. ואטרי בוטס – 47 נק'
4. לנדו נוריס – 41 נק'
5. שארל לקלר – 40  נק'  

אליפות העולם ליצרנים אחרי 4 מירוצים (מ-23 מירוצים)
1. מרצדס – 141 נק'
2. רד בול – 112 נק'
3. מקלארן – 65 נק'
4. פרארי – 60 נק'
5. אלפין – 15 נק'