רק מספר קילומטרים של תנועה עם הדזרט, וכבר חיוך של מצב רוח טוב מתפשט על הפרצוף. ראש מתנגן השיר easy (בביצוע של פיית' נו מור' בבקשה) ונדמה שאין שיר שמתאים יותר לתיאור את הרכיבה על הכלי הזה – משהו בסגנון 'קח את החיים בקלות'.

הסקרמלבר הוא חלק מתת משפחה של אופנועי דוקאטי אבל אני משער שחלק מהחיבה הראשונית שלי אליו הייתה בגלל שהזכיר לי כלים מהילדות שנראו אז "מפלצות". זה היה הרבה לפני שהמציאו כינויים כמו "אדוונצ'ר" או "דו"ש", כלים שכל מה שידעו לומר עליהם באייטיז ובסבנטיז זה שהם "אופנוע כבד", כמו ימאהה XT550. מה שמוסיף לתחושת הרטרו הן הנגיעות האדומות-צהובות המזכירות את הכלים מאז, בימים שאפילו לא ידענו שצריך לכנות אותם "סקרמבלרים".

סקרמבלר דזרט – רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

יש כאן מנוע מעולה עם מומנט עבה אבל לא חזק מדי – ויש גרסה לרשיון 1A – מחוון אחד עגול, קל להגיע עם הרגליים לרצפה, ובעיקר התפעול הכל רך ונעים. לאופנוע שני מצבי רכיבה, 'תיור' ו'שטח', ואפשר לנתק את ה-ABS. 

הכידון רחב מאוד, האופנוע צר באופן שנדמה כי הברכיים יגעו עוד מעט זו בזו, וקוטר הסיבוב קטן מאוד מה שעושה את רכיבת בשטח לחביבה במיוחד. ואכן מומלץ מאוד לצאת איתו לדרכי עפר ולרכוב שם בעמידה, ומרווח גחון של 23.8 ס"מ מסייע מאוד. 

סקרמבלר דזרט – רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

ועדיין, דזרט של הדוקאטי הזה מתייחס בעיקר למדבר העירוני, ושם הסקרמבלר נע ממש כמו קטנוע קליל, ונדמה כי עם המידות שלו אפשר לסובב אותו על המקום.

זה כלי שיכול לנוע בכביש המהיר במהירויות הגבוהות מזאת של כלל התנועה בעיקר בזכות תוספת קטנה ומבורכת של מיגון רוח קטן. וכן, כיף לתקל איתו עיקולים.  

סקרמבלר דזרט – רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

הוא שימושי מאוד, למרות שמסע לאילת עלול להיות קצת מאתגר, ונציין גם את החום הכבד שעלול לעלות מהמנוע ביום שרב (מה שמפלט חליפי יכול לשפר במשהו) אבל זה אחד האופנועים היותר קולים-מגניבים-כיפיים שיש, ויש לו היכולת המיוחדת של שיפור מצב הרוח של הרוכב.

הדזרט הוא לא כלי חדש, למעשה כמעט ולא השתנה מאז ההשקה שלו ב-2017. הרבה זמן זממתי לתפוס אתו איזה סופש – ומה אומר, היה שווה כל רגע.

סקרמבלר דזרט – רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

דוקאטי סקרמבלר דזרט
מנוע 803 סמ"ק, 2 צילינדרים, V, קרור אוויר ושמן הספק/סל"ד 73 כ"ס/8250 מומנט/סל"ד 6.9 קג"מ/7750 צמיג קדמי "19 צמיג אחורי "17 גובה מושב 860/840 מ"מ, מכל דלק 13.5 ליטר משקל יבש 193 ק"ג מחיר 89,000 שקלים


סקרמבלר דזרט – רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו