קרלוס סיינז, נהגה של פרארי זכה לניצחון הראשון בקריירה שלו בגרנד פרי הבריטי, שייזכר בעיקר בשל תאונה חמורה וקשה לצפייה שאירעה לנהג הסיני של אלפא רומיאו, גואניו ז'ו.

על המסלול בסילברסטון הקדים סיינז את סרג'יו פרז ברד בול שהצליח להגיע למקום השני מהמקום ה-16(!), כאשר שניהם מנצלים את ההזדמנות שניתנה להם עם הוצאת מכונית קוצבת בשלבים האחרונים של המירוץ. שלישי סיים לואיס המילטון במרצדס, שהפעם סוף סוף נראה בשלבים רבים כמי שיכול לאיים על ההובלה של נהגי פרארי. ביטוי לשיפור המשמעותי של מרצדס היה בכך שקבעה את זמן ההקפה המהיר במרוץ עצמו.

סיינז ופרארי מנצחים בסילברסטון
צילום: מרצדס

גשם, תאונה
קהל שיא של 400,000 צופים הגיע למירוץ בסילברסטון וחזה בדרמה גדולה ונמשכת. ביום שלפני המרוץ, במהלך מקצה דירוג גשום, רד בול היא שהובילה, אבל סיינז בפרארי הצליח לקבוע את הזמן הטוב ביותר לאחר שסבסוב של לקלר עיכב את וורסטפן בהקפה האחרונה שלו. המילטון ניצל את הגשם, ובמהלך המקצה היה מספר פעמים שני, אך סיים אותו במקום הטבעי של מרצדס העונה – חמישי אחרי הצמדים של רד בול ושל פרארי.

מיד לאחר הזינוק אירעה תאונה מרובת משתתפים, שהנפגע העיקרי בה היה ז'ו. פייר גסלי באלפא טאורי פגע קלות במרצדס של ג'ורג' ראסל, זה פגע באלפא של ז'ו באופן כזה שגרם לה להתהפך כשחלקה העליון(!) על המסלול והיא מחליקה במצב זה עד גדר הבטיחות, אפופה גיצים וגם אש, ואז מתרוממת מעברה. הרבה דקות של מתח עברו, אך לאחר סיום החילוץ, לו עזר גם ראסל שפרש ורץ למכונית הפגועה, התברר כי ז'ו יצא ללא פגע; מסגרת המיגון מעל ראש הנהג (Halo) מנעה פגיעה של ממש.

סיינז ופרארי מנצחים בסילברסטון
צילום: FIA

המרוץ עצמו הופסק מיד, כך שוורסטפן שפתח טוב מסיינז נאלץ לוותר על מקומו הראשון וכך גם המילטון שעבר את פרז ולקלר בזינוק. ההזנקה מחדש הייתה טובה יותר עבור סיינז שנטל את המקום הראשון, ואילו מגע בין פרז ללקלר גרם לשבר בכנף של הרד בול, ואילץ את פרז להיכנס להחלפה. אם לא די בכך, וורסטפן שהצליח לעבור את סיינז האט לפתע ונכנס לרחבת הטיפולים מחשש לתקר. הדברים לא השתפרו אחרי החלפת הצמיגים ואז הסתבר כי שבר במכונית גורם לאבדן כוח הצמדה ואלוף העולם הדרדר לאחור. ברד בול עודדו אותו להמשיך והוא סיים שביעי לטובת מזעור נזקים מוצלח מאוד.

פרארי נגד פרארי
לקלר טען שהוא מהיר יותר מסיינז אך לא קיבל סיוע מהקבוצה שאפשר לו לעבור. לבסוף, אחרי החלפת הצמיגים הראשונה, זה קרה. בינתיים היה זה המילטון ומרצדס המפתיעים שהתקרב אל הנהגים של פרארי בקצב מפתיע. וכאשר המכוניות האדומות נכנסו להחלפות צמיגים הוא נטל את ההובלה לתשואות הקהל הביתי.

סיינז ופרארי מנצחים בסילברסטון
צילום: FIA

על צמיגים חדשים החלו בפרארי לזנב ביתרון של המילטון, אם כי הקצב שהדבר נעשה היה איטי מהצפוי. במרצדס בנו על כך שהחלפה מאוחרת תותיר אותו על צמיגים חדשים עבור רגעי השיא במרוץ, ואולי גם על כך שפרארי תבצע החלפה נוספת (לפחות עבור סיינז). החלפת הצמיגים של המילטון הייתה איטית באופן מתסכל, והוא חזר למקום השלישי כדי להתחיל לצמצם שוב את הפער.

אלא שאז מכונית האלפין של אסטבן אוקון נתקעה על המסלול, גרמה לכך שמכונית קוצבת יצאה למסלול וזו טרפה את הקלפים. פרארי השאירה את לקלר שהיה במקום הראשון על המסלול וקראה לסיינז שהיה שני להחליף צמיגים לכאלה מהירים יותר. גם מרצדס הורתה להמילטון לעשות כך.

המרוויח הגדול היה פרז שהצליח לטפס עד למקום הרביעי, אבל היה הרחק מאחורי שלישיית הצמרת. אלא שהוא ניצל את המכונית הקוצבת כדי להחליף צמיגים וכעת היה צמוד לשלישיית הצמרת.

סיינז ופרארי מנצחים בסילברסטון
צילום: FIA

עם ההזנקה מחדש עלה סיינז במהירות למקום הראשון, כאשר בין לקלר, המילטון ופרז ברד בול המהירה מתפתח קרב דרמטי בו כולם עוקפים את כולם. בסופו של דבר סיים פרז שני לפני המילטון שהתנחם בכל שעקף את לקלר, בהקפה המהירה ביותר ובמקום בפודיום בזכות ולא בחסד.

לקלר שסיים רביעי לא הסתיר את אכזבתו מניהול המירוץ של פרארי שלא מיצתה יום בעייתי של רד בול, בוודאי לא כאשר מדובר במי שאמור להיות הנהג המוביל שלה. חמישי סיים פרננדו אלונסו המפתיע באלפין לפני לנדו נוריס במקלארן, וורסטפן ומיק שומאכר בהאס שהשיג נקודות ראשונות בקריירת הפורמולה 1 שלו. שמיני סיים סבסטיאן פטל באסטון מרטין ואחריו קווין מגנוסן בהאס. 

סיינז ופרארי מנצחים בסילברסטון
צילום: FIA

 גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, 03.07.22
1. קרלוס סיינז – פרארי
2. סרג'יו פרז – רד בול
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. שארל לקלר – פרארי
5. פרננדו אלונסו – אלפין
6. לנדו נוריס – מקלארן
7. מקס וורסטפן –רד בול
8. מיק שומאכר – האס
9. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין
10. קווין מגנוסן – האס

אליפות העולם לנהגים אחרי 10 מרוצים מתוך 22
1 מקס וורסטפן – 181 נק'
2. סרג'יו פרז – 147 נק'
3. שארל לקלר – 138 נק'
4. קרלוס סיינז– 127 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 102 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 10 מרוצים מתוך 22
1. רד בול – 328 נק'
2. פרארי – 265 נק'
3. מרצדס – 204 נק'
4. מקלארן – 73  נק'
5. אלפין  – 67 נק'