הצגת e-tron המחודש אינה עבור אנשי אודי עוד חידוש שגרתי של דגם. "זו מתיחת פנים ראשונה לרכב החשמלי הראשון של אודי", אומרים אנשי היצרן בפגישה מקוונת לפני החשיפה, "הצגנו את e-tron ב-2018 ועד כה מכרנו 150,000 כלי רכב". אבל אירוע זה הוא חשוב גם בגלל שינוי קטן שהוא שינוי גדול.

"אחד השינויים הגדולים שעשינו הוא החלפת שם הדגם ל-'Q8 e-tron", אומר לנו ראש המוצר קרטרל ברוקום בחשיפה המוקדמת שנערכה לעיתונאים. "משפחת e-tron הייתה לאחת ממוקדי המכירות החשובים של אודי, ולכן החלטנו לתת לדגם הזה שם משלו ולכוון אותו לאן שהוא שייך. זה הזמן להכניס את e-tron להיררכיית הדגמים של אודי".

המיקוד
אנשי אודי התמקדו בשני מרכיבים: העיצוב החיצוני כך שיהיה נכון יותר לרכב חשמלי והמערך החשמלי לשיפור הטווח והטעינה. "יעילות היא מהדברים החשובים ברכב חשמלי, ולכן שיפרנו את הביצועים האווירודינמיים של הרכב באמצעות עיצוב החזית ושיפור זרימת האוויר סביב הגלגלים".

ראשים מדברים / שיחה על אודי e-טרון המחודש
צילום: אודי

בגרסה הרגילה שופר מקדם הגרר מ-0.28 ל-0.27 ואילו בגרסת הקופה 'ספורטבק' מ-0.26 ל-0.24.
בנוסף, נעשו שינויים בהופעה. החזית אגרסיבית יותר בזכות שבכה בולטת יותר מאשר קודמתה בגלל מסגרת חדשה היכולה מצדה לקבל גוונים שונים. יחידות התאורה חדשות והשילוב ביניהם לבין השבכה מוצלח יותר. יחידות תאורה חדשות מסוג לד-מטריקס, מציינות את גבולות הנתיב, לשמירה על מרכוז הרכב בנתיב בכביש המהיר ולמרכוז בטוח בכבישים צרים.

האופן בו מופיע הלוגו של אודי וסימול הדגם שונה. מאחור הגרסה החדשה לארבע הטבעות המפורסמות של אודי, וזו תגיע לדגמים נוספים, ובקורות השם החדש של הדגם.

ראשים מדברים / שיחה על אודי e-טרון המחודש
צילום: אודי

ומתחת לעור?
"המנועים האחוריים שופרו ליעילות ולזרימת כוח עדיפה, ובנוסף הסוללות כעת גדולות יותר. הורדנו את הסוללה קטנה מההיצע, וכעת לסוללה הבסיסית 95 קוט"ש ברוטו ו-86 קוט"ש נטו בגרסה 50. בגרסה 55 הסוללה גדלה מ-95 קוט"ש ל-114 קוט"ש ברוטו, שהם 106 קוט"ש נטו, וכך נעשה גם בגרסה S.

"המשמעות היא שיפור הטווח ב-40%-30% ביחס לזה שהיה לפני חידוש הדגם. באופן כזה אפשר להגיע בספורטבק ל-600 ק"מ, בגרסה 55 הרגילה ל-580 ק"מ, ואילו לגרסה S טווח ולגרסה 50 טווח של כ-500 ק"מ". (הטווחים הוא ממוצע של גרסאות ספורטבק והרגילה, והפערים ביחס לנתונים הנ"ל הוא פלוס-מינוס 10 ק"מ ואף פחות; א.ש).

ראשים מדברים / שיחה על אודי e-טרון המחודש
צילום: אודי

גם הספק הטעינה המהירה שופר ועלה בגרסה 50 מ-120 ל-150 קילוואט, ובגרסאות החזקות יותר מ-150 ל-170 קילוואט.

אנשי אודי מציינים כי ההיגוי מהיר יותר והתקשורת שלו עם הנהג טובה יותר, שיפור שנעשה כתגובה לביקורת שהופנתה ביחס לתחום זה בהתנהלות הרכב, ובנוסף נעשה כיול מחודש למתלים. "הדרישה לתגובה נחושה יותר להפניה היא משהו ששמענו הרבה בהתחלה, בעיקר מעיתונאים, ולכן שיפרנו אותה. עיקר הדרישה מצד הלקוחות הייתה לטווח גדול יותר".  

והאתגר
"האתגר בחידוש הרכב היה לעמוד בקצב השיפורים בשוק ובדרישות של קהל היעד", אומר ברוקום ומוסיף: "השוק מתקדם מהר ורדפנו אחרי מטרות נעות, בעיקר בטווח וביעילות, והעובדה שהגענו לאזור ה-600 ק"מ אומר שהשגנו אותן. משקל הסוללות גדל ב-20 ק"ג אבל הצלחנו לפצות על כך בתחומים שונים, כמו למשל באיטום התחתון של הרכב, ובנוסף שמרנו גם על אותם ממדים של הסוללה".

ראשים מדברים / שיחה על אודי e-טרון המחודש
צילום: אודי