הגרסה החשמלית של מרצדס G קלאס, שהוצגה במקור כקונספט בתערוכת מינכן 2021, נמצאת בשלבי הפיתוח הסופיים ותהפוך לדגם החשמלי הייעודי התשיעי של היצרן כשתצא לשוק ב-2024.
ה-EQG ישמש גם כחוד החנית הטכנולוגי עבור תת המותג החדש G, שתחתיו תציג היצרנית מספר דגמי שטח שונים.

 ה-EQG מבוסס על הדור האחרון של ה-G קלאס, אך עושה שימוש בגרסה שונה של שלדת הסולם, בה הסוללות ניצבות בין "שלבי" הסולם והופכות לחלק אינטגרלי מהשלדה. ה-EQG ישמור על אותו עיצוב חיצוני מרובע אופייני, אך יזכה למסר פרטים קטנים ייחודיים שיבדלו אותו מגרסאות הבנזין, כולל פגוש קדמי במראה חדש וסבכה אטומה.

כמו שאר דגמי ה-EQ של מרצדס, לא יהיה כאן תא מטען קדמי, וניתן יהיה לאחסן את כבל הטעינה בקופסה ננעלת שתותקן במקום שתפס באופן מסורתי הצמיג הרזרבי בדלת תא המטען הנפתחת הצידה.

מנועים מלא הצידה
מערכת ההנעה החשמלית מורכבת מארבעה מנועים חשמליים - אחד לכל גלגל - עניין שמבטיח, לטענת החברה, לספק ל-EQG ביצועי שטח טובים אף מאלו של גרסאות הבעירה הפנימית.

מרצדס EQG 2024 - פרטים נוספים נחשפים
צילום: מרצדס

אמריך שילר, מנהל מותג G החדש, טען בפני העיתונאים שנכחו באירוע כי "נערכו דיונים אינטנסיביים סביב פרישת ארבעת המנועים. זה מורכב להפליא. זה גם מאוד יקר. אבל עם שני מנועים חשמליים יש לך נעילות דיפרנציאל, כלומר שילוב של מערכות אלקטרוניות ומכניות. עם שלושה מנועים - אחד מלפנים ושניים על הסרן האחורי, אתה לא תקבל את מלוא הביצועים בתנאי שטח".

מרצדס לא חשפה נתוני כוח ומומנט, אך עם זאת, שילר רמז שיהיו גרסאות שונות עם תפוקות שונות, כולל ספינת דגל מבית AMG הצפויה לספק ביצועים שיתעלו על אלו של גרסת הבנזין הבכירה.

המנועים החשמליים הקדמיים מותקנים נמוך בתוך הציר, בעוד המנועים החשמליים האחוריים משולבים בתוך סרן אחורי מסוג דה דיון, שמחליף את הסרן החי של גרסאות הבנזין.
כל מנוע חשמלי מסוגל לספק הנעה אינדיבידואלית לכל גלגל באמצעות תיבת הילוכים מכנית בעלת שני הילוכים, המציעה הילוך גבוה לכביש ולשביל, ויחס העבר "נמוך" לשטח טכני.

מרצדס EQG 2024 - פרטים נוספים נחשפים
צילום: מרצדס

בנוסף למצבי נהיגה מסורתיים לכביש (חסכון, נוחות וספורט), ה-G קלאס החשמלי יציע שלושה מצבי שטח - שבילים, סלעים וחול - ומצב זחילה נוסף המאפשר לנהג להגדיר מהירות קבועה מראש בנהיגת שטח.

בתנאים קיצוניים, ניתן לתעל את ההנעה הקולקטיבית לגלגל בודד כדי לשמור על אחיזה ולהבטיח התקדמות; "השליטה האישית בהנעה לכל גלגל מספקת רמה חדשה לגמרי של יכולת. יש לנו אפילו יותר אפשרויות בשטח", טען שילר.

בנוסף, מציע ה-EQG מה שנקרא פונקציית G-Turn,  הגורמת למנועים החשמליים בצד אחד לסובב את הגלגלים קדימה ואלו שבצד הנגדי לסובב את הגלגלים לאחור, עניין שמאפשר ל-EQG לבצע סיבובי "טנק" של 360 מעלות במקום. זה אולי נשמע כמו גימיק, אך עשוי להוציא אתכם ממצבי שטח צפופים שלא הייתם נחלצים מהם בצורה אחרת.



אריזה קומפקטית של המנועים החשמליים הקדמיים בתוך הסרן הקדמי מאפשרת זווית צידוד גדולה יותר לגלגלים הקדמיים, מה שמוביל לקוטר תמרון טוב בהרבה מזה של גרסאות עם מנועי בעירה פנימית.

מארז הסוללות צפוי להיות בעל קיבולת של כ-100 קוט"ש, אך לא נמסרו הערכות לגבי טווח הנסיעה.
כדי להגן על הסוללה בתנאי נהיגה קיצוניים בשטח, היא שוכנת בתוך מארז אטום המאפשר ל-EQG להשתכשך במים עמוקים. מעטפת הפלדה מקבלת גם שכבה נוספת של תרכובת פולימר מחוזקת בסיבי פחמן כדי להגן מפני פגיעות סלעים במרכב התחתון.

מרצדס EQG 2024 - פרטים נוספים נחשפים
צילום: מרצדס

מאזני שקל
יתרון אחד של הרכבת הסוללה בתוך השלדה הוא מרכז הכובד של ה-EQG, שמתואר כנמוך במידה ניכרת מזה של ה-G קלאס הרגיל. אבל זה בא במחיר של משקל; "המשקל הוא אתגר - כמו בכל רכב חשמלי", אמר שילר והוסיף: "עדיין לא קיבלנו נתון סופי אבל הוא מתחת ל-3500 ק"ג".

מרצדס עדיין לא מוכנה לספר על נתונים כמו מרווח גחון או זוויות מרכב, אך ניתן לצפות לנתונים מקבילים לאלו של ה-G מונע הבנזין.

מרצדס EQG 2024 - פרטים נוספים נחשפים
צילום: מרצדס

עם זאת, נראה כי רוכשים פוטנציאליים יצטרכו לוותר על אפשרות של גרירה. "זהו רוצח מוחלט עבור הטווח החשמלי", אומר שילר. "אנחנו לא בטוחים בשלב זה אם בכלל נציע אופציה לגרירה בדור הראשון של הדגם".

העיתונאים שנכחו באירוע זכו גם להדגמת יכולת בשטח ויצאו די נפעמים מהקלילות שבה ה-EQG כבש את המכשולים. מידע נוסף יחשף לקראת ההשקה הצפויה לשנת 2024, ועד אז אנו מקווים שנוכל גם אנחנו לבדוק את הטענות לגבי יכולת השטח באופן אישי.

מרצדס EQG 2024 - פרטים נוספים נחשפים
צילום: מרצדס