מרצדס החלה בתהליך חשיפה הדרגתי לדור החדש של מכונית הסלון שלה, מרצדס E קלאס. דור ראשון של ה-E נחשף בשנת 1993 וירש את מקומה של W124 האייקונית, וכיום משווקת בעולם ובישראל ה-E קלאס בדוקר החמישי אשר ראה אור לראשונה בשנת 2016. הדור החדש (שישי) צפוי להיחשף במלואו בחודשים הקרובים והשיווק בעולם, וככל הנראה גם בישראל, יחל עוד השנה.
 

מרצדס E קלאס החדשה: פרטים ראשונים

בשלב זה מרצדס חושפת תמונות ופרטים ראשונים על סביבת הנהג של ה-E, אשר צפויה להיות המרהיבה והמתקדמת ביותר בשושלת הדגם.
 
ראשית בולטים שלושת מסכי הענק – אחד ללוח המחוונים המזכיר מאוד את המבנה הקיים בדגמי מרצדס כיום, אחד במרכז המשמש כמסך המרכזי של מערכת המולטימדיה ואחד מול הנוסע בסידור המזכיר את זה שהוצג עם EQS. אגב, מסך הנוסע מסוגל להציג גם תכנים "דינמיים" ואלה לא ניתנים לצפייה מצד הנהג בזמן נהיגה. במרצדס מציינים כי סידור מסכים זה יוצע כאופציה בתוספת תשלום. מרצדס לא ציינה את גודל המסכים.

מרצדס E קלאס החדשה
צילום: מרצדס
 
על המסכים תציג מרצדס ממשק חדש הניתן להתאמה אישית ומסוגל לעדכונים מהאוויר ואפילו לשילוב אפליקציות צד שלישי כמו טיקטוק, 'אנגרי בירדס', זום ועוד.

במרצדס מציינים תפעול טבעי, קל ונוח כולל עוזרת קולית חכמה במיוחד אשר "תפחית מהנטל היום יומי" ותאפשר תקשורת בשפה טבעית. העוזרת תדע ללמוד את הנהג ולהציע נתיבי נסיעה בהתאם להעדפות או צרכים שונים, תסדר את מערכות המיזוג והנוחות בהתאם למזג האוויר בהתאם להעדפות הנהג, תשנה את תאורת האווירה ועוד.

מרצדס E קלאס החדשה סביבת נהג
צילום: מרצדס
 
ואם דיברנו על תאורת אווירה, במרצדס השקיעו המון בתחום זה. מעבר לשילוב והטמעה נרחבת של גופי תאורה שונים – אשר ניתנים, כמובן, להתאמה אישית בצבע, גוון ועוצמה – אלה יגיבו בהתאם למוזיקה המושמעת ממערכת השמע. זו אגב יכולה להיות, בתוספת תשלום כמובן, 'בורמסטר' 4D הכוללת 17 רמקולים שאמור להציע לפי מרצדס איכות שמע חסרת תקדים.
 
כאמור, הדור החדש צפוי להיחשף במלואו במהלך השבועות והחודשים הקרובים. אולם כפי שדיווחנו לכם בעבר, דור זה יוצע רק במרכב סדאן וסטיישן, וייצור זו האחרונה יופסק בשנת 2030.

מרצדס E קלאס החדשה רמות אבזור
צילום: מרצדס