הדגם הרביעי של מותג פולסטאר נחשף בתערוכת הרכב בשנחאי, ומצטרף לרכב הפנאי פולסטאר 3 כדגם עצמאי שאינו מבוסס על שורשי העיצוב של וולוו, בניגוד לשני הדגמים הראשונים של המותג - פולסטאר 1 ו-2.

הפריט הבולט ביותר בעיצובו של פולסטאר 4 הוא היעדר שמשה אחורית; לטענת ראש מחלקת העיצוב בפולסטאר, מקסימיליאן מיסוני, הסיבה לכך היא מיקום מסילת החיזוק של הגג, אשר מוצבת לרוב בסמוך לחלקה העליון של השמשה האחורית. אם היו בוחרים למקם אותה כך, היא הייתה פוגעת אנושות במרחב הראש מאחור. אם היו ממקמים אותה קרוב יותר למרכז הרכב ומעלים את קו הגג, היא הייתה פוגעת באווירודינמיות.

על כן, הפתרון של החברה היה להמשיך את קו הגג הנמוך לאחור, להתקין את מסילת החיזוק מאחורי ראשי הנוסעים, ולקבל גם את היתרון האווירודינמי וגם מרווח ראש מספק - במחיר של ויתור על שמשה אחורית.

כפועל יוצא, מקדם הגרר של ה-4 עומד על 0.269, נתון נמוך בהחלט, אך לא פורץ דרך במיוחד... (לשם השוואה, לטסלה מודל S מקדם גרר של 0.208). 

פולסטאר 4
צילום: פולסטאר

במקום שמשה, מותקנת מצלמה אחורית שתמונתה מוקרנת על המראה המרכזית, וניתן בלחיצת כפתור להחליף בין תצוגת מצלמה למראה רגילה כדי שהנהג/ת יוכלו לבדוק את הילדים במושב האחורי (ולצעוק עליהם שיהיו בשקט).

מנכ"ל פולסטאר, תומאס אינגלאת', לשעבר ראש מחלקת העיצוב בוולוו, היה גורם משפיע על עיצוב ה-4. אינגלאת' אף התלוצץ במסיבת העיתונאים על כך שיצרניות רכב שמרניות יותר היו מהססות לבצע החלטה עיצובית כה אמיצה והיו בודקות כל בחירה עיצובית עם קבוצות מיקוד. "אתה לא מנהיג עיצוב אם אתה צריך לקבל אישרור של קבוצות מיקוד", אמר.

פולסטאר 4 חלק אחורי
צילום: פולסטאר
 

מכאניקה

אורכו של פולסטאר 4 הוא קצת פחות מחמישה מטרים ובסיס הגלגלים נושק ל-3 מטרים. הוא מוצע עם ערכת סוללות של 102 קןט"ש ברוטו (94 קוט"ש נטו) ושתי אופציות הנעה: מנוע יחיד בהספק 272 כ"ס, או שני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס.

פולסטאר שואפת להגיע לטווח נסיעה חשמלי של 600 ק"מ בגרסת המנוע היחיד ו-560 ק"מ בכפולת המנועים - אך אין עדיין נתוני WLTP רשמיים.

הגרסה החזקה תאיץ למאה קמ"ש ב-3.8 שניות ותוצע עם מתלים חצי-אקטיביים.
 
מבחינה בטיחותית, פולסטאר 4 מצוידת במערכת "סופרוויז'ן" העדכנית ביותר מבית מובילאיי. מערכת זו כוללת 12 מצלמות, מכ"ם אחד ו-12 חיישנים קוליים כסטנדרט, וכוללת גם מערכת ניטור נהג מתקדמת. חבילת נהיגה חצי-אוטונומית מורחבת תוצע כאופציה בתשלום ותאפשר החלפת נתיב עצמונית בלחיצה על פקדי האיתות.

פולסטאר 4 סביבת נהג
צילום: פולסטאר
 

תא נוסעים

המעצבים של פולסטאר טענו בהשקה שתא הנוסעים עוצב בהשראת עולם האופנה, עם דיפון מודרני בתחושה אך מינימליסטי ואלגנטי בעיצובו - ושימוש רב בחומרים ממוחזרים.

לפי התמונות, אין ספק שמדובר במינימליזם, ומלבד כפתור רוטורי אחד בקונסולה המרכזית, הכל נעשה דרך מסך מגע מרכזי מגודל (15.4 אינץ'). כמובן שיש גם לוח מחוונים מוקרן (10.2 אינץ') ותצוגה עילית מורחבת (14.7 אינץ').

 מאחור יזכו הנוסעים לחוויה עוטפת וייחודית בתחושה "בזכות" היעדר השמשה מחד, וגג פנורמי פוטוכרומטי עצום שנמשך עד מאחורי ראשי הנוסעים (ומסתיים, מן הסתם, באותה מסילת חיזוק מדוברת).

פולסטאר 4 תיבנה במפעלי החברה בסין וצפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2024. מחירים טרם פורסמו.

פולסטאר 4 תא נוסעים
צילום: פולסטאר