ג'נסיס, מותג היוקרה של קונצרן יונדאי, השיקה את G70 בשנת 2017. המכונית עברה מתיחת פנים שלוש שנים אחרי, ב-2020, על-מנת להתאים את העיצוב החיצוני שלה לקו העדכני של ג'נסיס, כמו גם לרגל תחילת הפעילות של המותג באירופה.

עכשיו הגיעה העת להחלפת הדגם, לאחר מחזור החיים המקובל בתעשייה של שש שנים - אולם ג'נסיס מסתפקת במתיחת פנים נוספת. הסיבה לכך, כמו אצל יצרנים רבים, היא הרצון "למתוח" את חיי דגם הבנזין בהשקעה מינימלית - עד להחלפתו הקרובה בדגם מחושמל. ג'נסיס הצהירה בעבר שעד אמצע העשור כל דגמי המותג החדשים יונעו באמצעות מנוע חשמלי (בין אם בעזרת סוללת או תא דלק מימן), כך שאין סיבה להשקיע מיליארדים בפיתוח דגם בנזין כל-חדש שיוחלף תוך שנים ספורות.

ג'נסיס G70 2024
צילום: ג'נסיס
 

האוטו

השינויים אומנם לא בולטים ממבט ראשון, אבל ה-G70 זכתה לעדכונים חיצוניים קלילים, הכוללים עיצובים חדשים לחישוקים, סמלי מותג מעודכנים ושני צבעים חדשים (גוונים של כחול ואפור).

תא הנוסעים מקבל לוח בקרת אקלים מעוצב מחדש, עם פחות חוגות, לוח מגע וכפתורים חדשים, לצד מתגי מולטימדיה שזכו לרענון עיצובי.

תתרגשו לדעת שהמראה האחורית הוחלפה באחת חסרת מסגרת, שטבור גלגל ההגה עוצב מחדש, ששלט המפתח שונה, ושיש שלוש אפשרויות צביעה פנימית דו-גווניות.

ג'נסיס G70 סביבת נהג
צילום: ג'נסיס

שקעי USB-C נוספו אף הם לרשימת האבזור, ואילו מושבים קדמיים מאווררים ואחוריים מחוממים הפכו לסטנדרט.

למערכות הבטיחות נוסף גם מגביל מהירות חכם הפועל בשילוב עם זיהוי התמרורים. 
 

מנוע

הגרסה המיובאת לישראל צוידה עד כה במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס ו-36 קג"מ, המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית.

ג'נסיס G70 מתיחת פנים
צילום: ג'נסיס

מנוע זה הוחלף במנוע הטורבו-בנזין החדש של המותג בנפח 2.5 ליטר, המספק 304 כ"ס ב-5800 סל"ד ו-43 קג"מ בין 1650-4000 סל"ד. נתוני ביצועים וצריכת דלק טרם פורסמו.

מנוע ה-V6, שאינו מוצע ב-G70 הישראלית, לא השתנה, ועדיין מציע 370 כ"ס ואופציה להנעה כפולה.

בלמי ברמבו ומתלים אדפטיביים, שבעבר הוצעו ברמות גימור מסוימות או כאופציה, מגיעים כעת כסטנדרט בכל רמות הגימור.

שיווק ברוב העולם יחל ברבעון הרביעי של 2023.

ג'נסיס G70 מתעדכן
צילום: ג'נסיס