בגרנד פרי של הונגריה ניצח מקס וורסטפן באופן מוחץ – וקבוצת רד בול שברה את שיא הניצחונות הרצופים, לאחר שהשיגה את הניצחון הרצוף ה-12 (כולל זה מסוף העונה הקודמת) ושברה את השיא של מקלארן משנות השמונים. אז ב-1988, בעידן של איירטון סנה ואלן פרוסט, השיגה מקלארן 11 ניצחונות ברצף.  

במקום השני סיים לנדו נוריס במקלארן שממשיכה להשתפר ולהפגין יכולת מצוינת לפני סרג'יו פרז ברד בול ששוב היה צריך להילחם על מקומו בפודיום בגלל תוצאה לא מוצלחת במקצה הדירוג.
 

הפתעה וכרגיל

קרקס הגרנד פרי הגיע להונגריה למסלול הונגרורינג האיטי והצר יחסית. לואיס המילטון, שניצח בו כל כך הרבה פעמים הפתיע את כולם, כנראה גם את עצמו, והצליח לתפוס את המקום הראשון במקצה הדירוג. זו הייתה הפעם הראשונה שהנהג הנרגש מזנק מהעמדה הבכירה מאז המרוץ המסיים והשנוי במחלוקת של עונת 2021. וורסטפן היה לצידו ומאחוריו הצמד של מקלארן עם נוריס ואוסקר פיאסטרי.

פורמולה 1 מכוניות
צילום: F1

אבל החלומות על מנצח אחר העונה נגוזו תוך שניות. וורסטפן פתח היטב והמילטון שניסה להתגונן איבד מקומות גם לפיאסטרי (שני) ולנוריס. מכאן ואילך איש לא יכול היה לסכן את אלוף העולם. הסדר בין נהגי מקלארן התחלף עם החלפת הצמיגים הראשונה, אבל גם נוריס (שעלה למקום השני) לא יכול היה להתקרב לאלוף ששייט לעבר הניצחון. פרז, שפתח מהמקום התשיעי, הצליח בשילוב של יכולת וטקטיקה לעלות עד למקום השלישי. המילטון, שעבר בהחלפת הצמיגים השנייה מתרכובת קשה לבינונית הצליח לשפר את הקצב ולעבור לקראת הסיום את פיאסטרי שסיים חמישי ואפילו להתקרב וללחוץ על פרז, אלא שזה היה מאוחר מדי, והוא סיים שנייה וחצי מאחוריו.

פורמולה 1
צילום: F1

למקום השישי הצליח להגיע ג'ורג' ראסל אחרי מקצה דירוג גרוע ביותר בו, בגלל העומס על המסלול בזמן ההקפה המהירה שלו, הוא נאלץ להסתפק במקום ה-18. הוא סיים שביעי אבל קודם בשל עונש זמן לשארל לקלר בפרארי ששוב סבלה מסוף שבוע מאכזב, ואילו קרלוס סיינז סיים שמיני. תשיעי סיים פרננדו אלונסו באסטון מרטין, עדות לכך שהחבילה המפתיעה שהביאו בתחילת השנה לא השתפרה מספיק. אלונסו עדין במקום השלישי בדירוג הנהגים אבל המילטון כבר קרוב. עשירי סיים לאנס סטרול חברו של אלונסו לקבוצה.

וכדי להמחיש דומיננטיות מהי, יצוין כי נוריס סיים 33.731 שניות אחרי וורסטפן, אילו פרז 37.603 שניות אחרי המנצח והפער בין המילטון הרביעי לבין המנצח היה 39:134 שניות.

פורמולה 1 מרוץ
צילום: F1

גרנד פרי הונגריה, הונגרורינג, 23.7.23

1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. סרג'יו פרז – רד בול
4. לואיס המילטון – מרצדס 
5. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
6. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
7. שארל לקלר – פרארי 
8. קרלוס סיינז – פרארי 
9. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים לאחר 11 מרוצים (מתוך 22)

1. מקס וורסטפן – 281 נק'
2. סרג'יו פרז – 171  נק'
3. פרננדו אלונסו – 139 נק'
4. לואיס המילטון – 133 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 83 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 11 מרוצים (מתוך 22)

1. רד בול – 452  נק'
2. מרצדס – 223  נק'
3. אסטון מרטין – 184 נק'
4. פרארי – 167 נק'
5. מקלארן – 87 נק'

פורמולה 1 גביע
צילום: F1