זהבה קוגן, מנהלת מותג פולסטאר, אינה עמנו עוד – ואנחנו אבלים. בזכות האדם שהייתה, בזכות התרומה יוצאת הדופן שלה בתחום הרכב בישראל.

זהבה קוגן החלה את דרכה בעולם הרכב ברצפת אולם התצוגה, אז של סקודה. היא הייתה יוצאת דופן – ולא רק בגלל שהייתה אישה, וקטנה בממדיה (אבל גם) – מכיוון שהייתה כה נלהבת במה שעשתה. ואיך.

זהבה קוגן
צילום: מערכת אוטו

אך טבעי היה שזהבה, עם יכולת וכישורים נדירים, תעלה מעלה, ואכן היא מונתה לתפקידי ניהול בסיאט וגם באופל. זהבה חנכה את מותג DS, הייתה למנהלת הראשונה שלו ועשתה זאת בדרכה הייחודית, המשלבת התלהבות ומקצוענות. בהמשך הייתה לנציגה של ג'נרל מוטורס ב-UMI, תפקיד בעל משמעות שהדגיש את הייחוד שלה בתחום הרכב בישראל.

לפני שלוש שנים וחצי חלתה זהבה קוגן בסרטן ומאז ניהלה מאבק נגדו, מסתירה בהתנהלותה הנלבבת את השפעתו עליה, למרות שזו נראתה באופן ברור. 

זהבה קוגן קיבלה על עצמה את ניהול מותג פולסטאר החדש בתקופה בה נראה היה כי ניצחה את המחלה, ופגשנו בה מאוששת ואף מאושרת בטקס אוטו השנה 2023.

זהבה קוגן אוטו השנה 2023
צילום: נדב הולצמן

האופן בו התייחסה לתפקידה החדש מאפיין את דרכה בעולם הרכב בישראל, והיא הייתה ייחודית, ואישית. בראיון שערך אלי שאולי לאוטו עם השקת פולסטאר בישראל בסוף 2022, אמרה זהבה כי "בהשקת מותג יש את ממד ההתרגשות". 

אלי שאולי, שהכיר את זהבה הן לאחר עשורים בתחום זה בישראל, הן בזכות הקשר הישיר שלו לשוק הרכב הישראלי, הן בזכות ההיכרות האישית דרך פעילות ספורטיבית, אמר על זהבה קוגן כי היא הייתה "שופעת קסם וכריזמה, פעלתנית, עם הרבה אהבה לרכב, דבר קוסם ולא בהכרח מאפיין את התחום בו פעלה. היא דיברה בהתרגשות על ה-306 שהייתה לאבא שלה ועל הנהיגה בה, וממש אהבה מכוניות מעל ומעבר למוכר. עם זאת היא הייתה טיפוס לבבי, עם הרבה קסם וחום, ובתחומי העבודה שלה ושלנו התעלתה עם שליטה מלאה בפרטים יחד עם ראייה והבנה של התמונה הגדולה. זהבה הייתה איש עם הרבה רבדים והרבה הפתעות, מסוג האנשים שאין להם תחליף, והיא גם גדלה איתנו ואנחנו איתה".

אפילו הדרך בה בחרה להיפרד מאיתנו היא כה ייחודית. ונאצלת.

יהי זכרה ברוך

זהבה קוגן
צילום: נדב הולצמן