למבורגיני, יצרנית מכוניות העל מאיטליה, חשפה קונספט לרכב פנאי חשמלי עתידי, זאת במסגרת תערוכת פאבל ביץ'. רכב הקונספט מכונה בשלב זה למבורגיני לנזאדור קונספט ומוגדר ע"י היצרנית כרכב "אולטרה GT".
 

המלבורגיני החשמלי הראשון

בדומה ליצרניות רכב בכלל, אקזוטיות בפרט, גם למבורגיני מנסה לגשש את דרכה בעולם ההולך ומתחשמל. רק לאחרונה הציגה את יורשת האוונטדור אשר תצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת, בהמשך צפויים גם יורשי האורוס והוראקאן שיזכו גם הם למערך מחושמל. אולם, מעבר להנעה חשמלית מלאה יתרחש רק בשנת 2028 – אז תיכנס לייצור הגרסה הסדרתית של רכב הקונספט לנזאדור אשר הוצג לאחרונה.

למבורגיני לנזאדור
צילום: למבורגיני

עיצובו החיצוני של הקונספט מתכתב היטב עם דגמים העכשוויים של היצרנית וביחס למופע האקסטרווגנטי של דגמי למבורגיני אינו נראה מופרך בפני עצמו. סביר שבדרך לייצור הקווים ימותנו מעט, בעיקר סביב הכנפיין התפוחות להפליא. בכל מקרה, בלמבורגיני צפויים לשמור על המבנה הכללי – מרכב קופה המזכיר בצורתו את מכוניות הספורט של היצרנית אך עם קוו גג הנמתח לאחור ובעל סממני פנאי בולטים כמו מרווח הגחון, חצאיות הצד וקשתות גלגלים מושחרות.

בפנים ישנו מקום לארבעה נוסעים בתצורת 2+2 מושבים ולפי ההודעה לעיתונות לא יהיה מדובר במקום "תאורטי". בנוסף, מאחור ישנו תא מטען נגיש בזכות דלת שלישית מלאה ובעל נפח שימושי, כך למבורגיני.

למבורגיני לנזאדור תא מטען
צילום: למבורגיני

סביבת הנהג עצמה מרהיבה כמצופה מרכב תצוגה שכזה – אולם אלמנטים בה כבר הוצגו עם רבואלטו החדשה באפריל האחרון. כך למשל מול הנהג לוח מחוונים מוקרן, במרכז מסף למערכת המולטימדיה והניווט ומול הנוסע ישנו מסך נוסף. מעבר לכך בלמבורגיני מדברים על שילוב חומרים ברי קיימא כולל עור בעיבוד "ירוק", צמר, הדפסת חלקים מסיבים עשויים חומרים ממוחזרים ועוד.

למבורגיני לנזאדור סביבת נהג
צילום: למבורגיני
 

על ההנעה וזה

בשלב זה מעט מאוד ידוע על מערכת ההנעה העתידית, אך בלמבורגיני מנסים לתאר את מגוון האפשרויות שהמעבר לחשמל יעניק לדגמיה. לנזאדור קונספט מצויד בהנעה כפולה שמקורה משני מנועים חשמליים – אחד לכל ציר. ההספק הכולל של המערכת עומד על "מעל ל-1 מגוואט", שווה ערך לכ-1,340 כ"ס. 

למבורגיני לנזאדור חשמלי
צילום: למבורגיני

אולי חשוב מהכוח הוא מערך השליטה החכם המאפשר העברת כוח בצורה יעילה בין הצירים בזכות מערך חיישנים מתקדם ואפשרות נרחב מבעבר לניהול הכוח. אל מערך משופר זה יצטרפו תחומים נוספים כמו מערך אווירודינאמי אקטיבי רחב ועשיר מבעבר, מתלים אדפטיביים ואקטיביים, היגוי וקטורי, שליטה על מהירות הסיבוב של כל גלגל בנפרד ועוד.

זו, כאמור, רק הצצה ראשונית לעתיד מחושמל של היצרנית עם סמל השור הזועם שלא יתחיל לפני שנת 2028. אם נאמר את האמת, בשלב זה קצת מבולבלים ומתקשים לדמיין את השקט.