בשנים האחרונות חקיקה ותקנות זיהום מחמירות דוחפות אפילו את היצרניות הספורטיביות לייצר מכוניות היברידיות וחשמליות. כפועל יוצא, יותר ויותר מותגי קצה נאלצים לתכנן מכוניות מסלול נטולות רישוי כדי לספק את הביקוש ההולך וגובר לרכבי ביצועים מונעי בנזין (וכמובן שהם לא עושים זאת בהתנדבות, מאחר ומתח הרווחים בנישה הזו הוא אדיר).

היצרנית האחרונה להיכנס לנישה הזו היא לוטוס עם הטייפ 66 הייחודית, מכונית שתוכננה כדי להתחרות בליגת קאן-אם ב-1970 אך מעולם לא הגיעה לייצור.  

לוטוס טייפ 66
צילום: לוטוס

מהנדס הפורמולה 1 ג'ף פריס היה אחראי לסקיצות המקוריות של הטייפ 66, ואילו קלייב צ'פמן - בנו של מייסד לוטוס האגדי, קולין צ'פמן - שלף את המסמכים המקוריים מהבוידעם המשפחתי כדי לייצר לה גרסה מודרנית.

העיצוב המקורי כלל קוקפיט סגור, אך הוא שוכלל והפך מודרני יותר באמצעות תוכנת מידול תלת מימד, כולל יותר מ-1000 שעות של בדיקות אווירודינמיות כדי לשפר את היעילות ואת כוח ההצמדה. המרכב עצמו עשוי סיבי פחמן, עם תא תא נהג מודרני ומיכל דלק הארוזים בתוך שלדת אלומיניום.

לוטוס 66
צילום: לוטוס

שינויים מודרניים נוספים כוללים תיבת הילוכים סיקוונסיאלית - מן הסתם, המכונית המקורית הייתה אמורה להשתמש בתיבה ידנית  - יחד עם מערכת הגה כוח חשמלית ו-ABS. המנוע, לעומת זאת, נשאר אולד סקול לגמרי -  V8 מרכזי עם שסתומים עיליים שמפיק יותר מ-830 כ"ס ב-8800 סל"ד ומומנט של 76 קג"מ.

לוטוס טייפ 66 במסלול
צילום: לוטוס

לפי סימולציות ממוחשבות, הטייפ 66 מייצרת יותר מ-800 ק"ג של כוח הצמדה במהירות גבוהה, ואמורה להשוות זמני ההקפה של מכונית GT3 מודרנית.

המכונית מוצגת בימים אלו ב"שבוע המכונית" במונטריי, קליפורניה, תיוצר בעשר יחידות בלבד ותעלה יותר ממיליון פאונד.

לוטוס טייפ 66 כנף
צילום: לוטוס