מקס וורסטפן ניצח בגרנד פרי היפני שנערך במסלול סוזוקה, והבטיח בכך לקבוצתו את תואר האליפות השני ברציפות והשישי בהיסטוריה של הקבוצה. 

אחרי השיהוק בגרנד פרי של סינגפור, שהסתיים לאחר שאפילו נהג אחד של רד בול לא הגיע לפודיום, וורסטפן ורד בול יצרו שוב ליגה משלהם. וורסטפן רשם ניצחון נוסף, ה-13 שלו העונה, וצמד נהגי מקלארן – לנדו נוריס ואוסקר פיאסטרי עם פודיום ראשון לאוסטרלי הצעיר – סיימו מאחוריו אך היו רחוקים מלסכן אותו. מבחינת וורסטפן היה זה כמעט עוד יום במשרד, לאחר שהיה המהיר במקצה הדירוג וגם רשם את ההקפה המהירה במרוץ, וקבוצתו חזרה לרמה התחרותית שאפיינה אותה כל העונה. 

פורמולה 1
צילום: FIA

המתח האמיתי היה בין נהגי מקלארן, שנראתה שוב מצוין לבין פרארי ומרצדס שניסו לפעול בטקטיקות שונות של תזמון החלפות הצמיגים כדי לעשות דרך הפיטס מה שלא יכלו לעשות על המסלול. מרצדס אפילו הימרה על עצירה אחת עבור ראסל שבשלב מסוים נראה כאילו יוכל להתברג בשל כך לשלישיית הצמרת. אך המסלול בסוזוקה בכל זאת לא האיר פניו לצמיגים, ובשלבי הסיום עקפו אותו גם המכוניות של פרארי וגם המילטון שהצליח להתברג בין שתיהן. הוא סיים אחרי שארל לקלר שחצה רביעי את קו הגמר, והצליח לעמוד בלחץ של קרלוס סיינז בסיום.  המילטון עוכב בשלבי הסיום על-ידי ראסל ואחרי שעבר אותו התבקש על ידי הקבוצה להאט כדי לאפשר לראסל שמאחור להשתמש בכנף ה-DRS כדי להתגונן מסיינז. אבל הטריק שביצע סיינז במרוץ שעבר לא עבד כאן וגרם לכך שבמקום שהמילטון יתקוף את לקלר הוא נאלץ להתגונן מסיינז.

פורמולה 1 יפן
צילום: FIA

שביעי סיים ראסל לפני פרננדו אלונסו המצוין שהקדים את צמד נהגי אלפין אסטבן אוקון ופייר גסלי. בניגוד למרוץ המושלם של וורסטפן, חברו לקבוצה, סרג'יו פרז, שוב סבל מפגיעה ברכבו. כבר בפתיחה נשברה כנף קדמית אחרי מגע עם המילטון וכאשר נכנס לרחבת הטיפולים תחת מכונית קוצבת הוא עקף את אלונסו במקום שהדבר אסור. גם בחזרה למסלול הוא עבר שלוש מכוניות לפני שחזר למקומו. הוא ספג עונש של 5 שניות אך פגע בהאס של קווין מגנוסן, הכנף נשברה שוב ואז נאלץ לפרוש. היה זה משעשע ו/או מביך לראות איך המכונית הפגועה מוחזרת לקראת סוף המרוץ למסלול כדי לקבל את העונש ועל-מנת שלא יועבר למרוץ הבא. בהחלט מחזה מוזר. 

אפס הנקודות שהביא פרז (עדין מקום שני באליפות), הביא לכך שבמרוץ הבא בקטאר וורסטפן עשוי להיות מוכתר כאלוף עולם.

מסלול סוזוקה
צילום: FIA

גרנד פרי יפן, סוזוקה, 24.9 

1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. לנדו נוריס – מקלארן 
3. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
4. שארל לקלר – פרארי 
5. לואיס המילטון – מרצדס 
6. קרלוס סיינז – פרארי 
7. ג'ורג'  ראסל – מרצדס
8. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
9. אסטבן אוקון – אלפין 
10. פייר גסלי – אלפין 

אליפות העולם לנהגים לאחר 16 מרוצים (מתוך 22)

1. מקס וורסטפן – 400 נק' 
2. סרג'יו פרז – 223  נק' 
3. לואיס המילטון – 190 נק'
4. פרננדו אלונסו – 174 נק' 
5. קרלוס סיינז – 150 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 16 מרוצים (מתוך 22)

1. רד בול – 623  נק' 
2. מרצדס – 305 נק'
3. פרארי – 285 נק'
4. אסטון מרטין – 221 נק' 
5. מקלארן – 172 נק' 

פורמולה 1 מסלול סוזוקה
צילום: FIA