העניין דובר כבר במשך כמה שנים וכעת זה קורה: ענקית האלקטרוניקה הסינית הציגה מכונית ראשונה וזו תיקרא שיאומי SU7. נזכיר, שיאומי הוקמה ממש לאחרונה במונחי תעשיות ענק (שנת 2010), כאשר חטיבת הרכב שלה המכונה 'שיאומי אוטומוביל' תחתה תרוכז כל פעילות התחבורה של הקבוצה הוכרזה לפני קצת פחות משלוש שנים – במרץ 2021.

מותג הרכב הצעיר של הקבוצה פועל ממטה החברה בבייג'ין , שם הקימה בשנת 2021 את מרכז הפיתוח העיקרי שלה. לפי תכניות החברה היא מתכוונת בשלב הראשון להגיע להיקף ייצור של כ-300,000 כלי רכב חשמליים אשר ייוצרו בשני מפעלים מקבילים.

שיאומי SU7 2024
צילום: שיאומי
 

הכירו, שיאומי SU7

שיאומי SU7 היא מכונית סלון (סגמנט E) וממדיה מקבילים למכוניות כגון טסלה מודל S, פורשה טייקאן ועוד – וכן, לשם שיאומי מכוונת. אורכה עומד על כמעט 500 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 145.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נדיב: 300 ס"מ. 

כמובן, בשיאומי גאים בכך שמדובר במכונית חדשה מן היסוד, תוצר של פיתוח עצמי של פלטפורמה המכונה 'מודנה', לפחות באופן לא רשמי. לפי היצרנית ה-7 החדשה תוכננה סביב חמישה עקרונות מנחים: מנועים חשמליים יעילים, סוללה מתקדמת, יציקת אלומיניום עיקרית, מערכת נהיגה אוטונומית וסביבת נהג "חכמה".

חיצונית מדובר במכונית נאה למדי, כזו המשלבת כמה אלמנטים מדגמים ויצרנים מוכרים – אך מצליחה בכל זאת לייצר הופעה ייחודית ושונה בנוף.

שיאומי SU7
צילום: שיאומי

בסביבת הנהג ישנו הקו המנימליסטי שהפך פופולרי למדי בקרב מכוניות חשמליות. מול הנהג לוח מחוונים קטן (7.1 אינץ') , לצידו מסך מולטימדיה ענק (16.1 אינץ') ומופע נקי למדי. לזכותה של שיאומי נציין כי היא הלכה בניגוד למגמה הרווחת וציידה את ה-SU7 בלא מעט כפתורים – עניין שבהחלט עשוי לשפר את נוחות התפעול בזמן הנהיגה אם מבוצע כהלכה. בכל מקרה, על גימיק מרכזי לא ניתן לוותר – במקרה של ה-SU7 מדובר בתצוגה עילית הנפרשת על פני לא פחות מ-56 אינצ'ים.

בשיאומי מציינים כי שמו דגש רב על יכולות הנהיגה האוטונומית של SU7 החדשה. זו תעשה שימוש במערך מצלמות וחיישנים מקיף, כולל ליידאר המותקן בגג המכונית, זאת לצד השקעה רבה באלגוריתם חכם ושבבי עיבוד מתקדמים להצגת יכולות נהיגה אוטונומית מהטובות בתחום, כך שיאומי.

שיאומי SU7 השקה
צילום: שיאומי
 

מנועים, סוללות, טווח

בשיאומי מתגאים בפיתוח עצמי של מערך ההנעה מן היסוד, כך גם במקרה של המנועים של SU7 מסדרת 'הייפר אנג'ין' החדשה. מנועים אלה, כך שיאומי, אמורים להציע נתוני הספק ומומנט מקבילים לאלה של מנועי V6 ו-V8 מסורתיים אצל המתחרות שאין לאמר את שמן.

בבסיס ישנו מנוע ה-"V6" אשר מפיק 299 כ"ס ו-40.8 קג"מ. מעליו ישנה גרסת 'S' של אותו מנוע המפיקה הספק של 374 כ"ס ו-51 קג"מ. מנוע ה-V8 שבראש ההיצע מעמיד לראשות הנהג הספק של 570 כ"ס ולא פחות מ-64.7 קג"מ. 

מארז הסוללות הוא חלק מובנה בשלדת ה-SU7 כמקובל במכוניות חשמליות מודרניות. לפי שיאומי ה-7 תוכננה כך שתוכל להכיל מארז סוללות עם אנרגיה של עד ל-150 קוט"ש, נתון שיאפשר לה טווח נסיעה תאורטי של עד 1,200 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני. בכל מקרה, בתחילת הדרך תוצע SU7 עם שתי סוללות: 73.6 קוט"ש מבית BYD ומסוג LFP או מארז של 101 קוט"ש מבית CATL ומסוג NMC.

שיאומי SU7 נתונים
צילום: שיאומי