כפי שכבר דיווחנו לאחרונה, סקודה מתכוננת לקראת מועד החשיפה הרשמי של סקודה אוקטביה המחודשת. בפעם הקודמת סקודה סיפקה לנו הצצה בדמות סרטון קצר החושף מעט מן העיצוב החיצוני, וכעת היא מוסיפה שני איורים וכמה פרטים רשמיים לקראת ההשקה הצפויה בשבוע הבא. המועד המדויק הוא ב-14 לפברואר, ממש במקביל לאירועי חג האהבה הלועזי. 

במידה מסוימת אפשר להבין את האהבה של היצרנית הצ'כית למשפחתית הקומפקטית שלה. מעבר לכך שאוקטביה הייתה המכונית הראשונה ברנסנס המחודש והמוצלח של המותג תחת כנפי פולקסווגן, היא גם הפכה אז ונשארה עד היום למכונית הנמכרת ביותר של סקודה. מאז השקתה בשנת 1996 נמסרו לא פחות מ-7 מיליון יחידות של סקודה אוקטביה מהדורות השונים. המכירות של אוקטביה, בין היתר, יסייעו למותג להשיג את יעד המכירות השאפתני שהציב לעצמו: להפוך לאחד מחמשת מותגי הרכב הנמכרים באירופה עד לשנת 2030.

סקודה אוקטביה איור
צילום: סקודה
 

אוקטביה המחודשת, האיור

כעת, כאמור, שחררה סקודה שני איורים רשמיים שמספקים הצצה נוספת למה שצפוי לנו מאוקטביה המחודשת. כמקובל במתיחות פנים שכאלה, השינויים לא צפויים להיות דרמטיים במיוחד אך בסקודה מבטיחים כי הם ישקפו את ה"רוח העכשווית של המותג".

עיקר השינויים צפויים בחזית שתכלול מעתה יחידות תאורה חדשות ומרשימות יותר, הן בהופעה בזכות חתימת תאורה חדשה המשתלבת בתוך הסבכה והן בזכות הטכנולוגיה. לפי סקודה, לפחות בחלק מרמות הגימור תוצע האוקטביה עם הדור השני והעדכני של תאורת המטריקס-לד של היצרנית – וזה מבטיח שיפור ביכולות התאורה למרחק ופיזור האור, כך סקודה.

סקודה אוקטביה vRS
צילום: סקודה

מעבר לכך ניתן ללמוד מהאיורים על סבכה עדכנית, פגושים שעוצבו מחדש מלפנים ומאחור, חישוקים בעיצוב חדש ויחידות תאורה עדכניות בחלק האחורי.

סקודה תמשיך להציע את אוקטביה במרכב סדאן בעל דלת חמישית המאפיין את הדגם מיומו הראשון לצד גרסת סטיישן שימושית אף יותר. בסקודה טרחו לציין כי גרסת vRS הספורטיבית תישאר בהיצע – לא מובן מאליו בעידן החשמלי. בכל מקרה מדובר בחדשות טובות עבור השוק הישראלי שאוהב אותה מאוד, מסתבר – אוקטביה הייתה המכונית הספורטיבית השנייה הנמכרת בישראל בשנת 2023 עם לא פחות מ-415 יח' שנמסרו.

סקודה אוקטביה 2024 איור
צילום: סקודה