כמעט שלוש שנים אחרי שנחשפה, קופרה בורן זוכה לגרסת VZ ספורטיבית. המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) החשמלית של קופרה נחשפה לראשונה בספטמבר 2021 הוצעה מגוון יחידות הנעה, החזקה שבהן עם עד 228 כ"ס – ובקופרה העלו כעת את הרף העליון באופן משמעותי.

קופרה בורן VZ
צילום: קופרה
 

ה-VZ החשמלי הראשון

קופרה בורן היא החשמלית הראשונה של מותג קופרה, לכן זה לא מפתיע שזו גם ה-VZ, סימון לגרסה הספורטיבית של דגמי קופרה, החשמלית הראשונה.

קופרה בורן VZ בישראל
צילום: קופרה

חיצונית ההבדלים בין גרסת ה-VZ החדשה לבורן המוכר קלים מן המצופה ועיקרם שני צביע מרכב חדשים – 'יער אפל' או 'שחור חצות' – וחישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי לצד עיטורי נחושת קלים. בסביבת הנהג הטיפול המתבקש להעברת המסר הספורטיבי כאשר השינוי המרכזי הוא מסך חדש ומעט גדול יותר למערכת המולטימדיה (12.9 אינץ'). יש גם תאורת אווירה עשירה יותר ובקופרה מדווחים על רשימת אבזור עשירה משל דגמי הבסיס, כולל מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים מבית 'סנהייזר'.

ה-VZ נהנה גם מכמה מהחידושים האחרונים של הקבוצה כמו מצב "זימון" של הרכב אל מחוץ למקום החניה, מערך בטיחות עדכני מעט יותר ועוד.

קופרה בורן VZ סביבת נהג
צילום: קופרה
 

ההנעה וההנאה

השינוי המשמעותי ביותר נעשה כמובן למערכת ההנעה והמתלים. הבורן VZ נהנה ממנוע חשמלי חדש, ככל הנראה זה מהדור העדכני שהוצג לראשונה עם פולקסווגן ID.7 החשמלית. המנוע החדש מעמיד לרשות הנהג 321 כ"ס ו-55.5 קג"מ, שיפור משמעותי מ-228 כ"ס ו-31.6 קג"מ של הגרסה החזקה ביותר עד כה (40.7% ו-75.6% בהתאמה). ההנעה אחורית והביצועים בהתאם: 5.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

קופרה בורן VZ טווח נסיעה וסוללה
צילום: קופרה

כדי לתמוך בביצועים האלה בקופרה מדווחים על מערך מתלים שכויל מחדש וכולל גם בולמים אדפטיביים, מוטות אנטי רול מעובים, ההגה חודש עם רכיבים מתאימים וכיול תוכנתי חדש, דוושת בלם מותאמת, בלמים גדולים וחזקים יותר, צמיגים רחבים יותר ועוד.  

למרות הביצועים העדיפים הטווח כאן יהיה הגדול ביותר מבין שלל הגרסאות בזכות סוללה בקיבולת 79 קוט"ש ככל הנראה נטו, 2 קוט"ש יותר מבעבר) ומערכת הנעה יעילה יותר, כך קופרה. בורן VZ יציע עד 570 ק"מ בין טעינות. מערך הטעינה הביתי מאפשר הספק מירבי של עד 11 ק"ו וטעינה מהירה אפשרית עד 170 ק"ו המספיקים כדי לטעון את הסוללה מ-10-80% בכ-30 דקות.

קופרה בורן VZ טעינה
צילום: קופרה