תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי פנאי קטנים׳ הוא – יונדאי קונה.

כאשר הוצג יונדאי קונה המקורי, אי שם בשנת 2017, היה מדובר בהפתעה של ממש. הקונה ההוא היה רכב פנאי שנמצא על התפר שבין רכבי הפנאי הקטנים לקומפקטיים אשר הציג עיצוב פורץ דרך. נטישה מוחלטת של קו העיצוב האפרורי שלעיתים מאפיין את דגמי היצרנית ותחילתו של עידן חדש בעיצוב כלי הרכב של יונדאי.

יונדאי קונה אוטו השנה 2024 פנאי קטן
צילום: אלי שאולי

הדור השני, זה שהוצג ממש בתחילת שנת 2023 ומשווק כיום בישראל, הצליח לדחוק את המעטפת עוד יותר – הוא שמר על מופע נועז ומבריק ומראה אך במקביל הוסיף תכונות ושיפר יכולות בתחומים רבים אחרים. הקונה החדש הפך מרכב פנאי מעוצב וחביב לכלי שלם, בשל ומוצלח מאוד, וכל זאת מבלי לוותר על עיצוב ייחודי.

על עיצוב דיברנו, וחוץ מזה התמונות וקטעי הווידאו המצורפים כאן יעשו עבודה טובה יותר מכל מילה כתובה. כעת נעבור להתמקד בנוסעים – ממש כמו שיונדאי עשתה עם תכנון הדור החדש. קונה החדש גדול מקודמו: הוא ארוך ב-15 ס״מ, רחב בכ-2 ס״מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-6 ס״מ.

הצמיחה במימדים מאפשרת לקונה להציע מרחב מצוין לנוסעים ביחס לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, ויש כלים קומפקטיים שיכולים ללמוד ממנו דבר או שניים. השימוש בפלטפורמה חדשה ומתקדמת שתוכננה מראש ככזו שתתאים גם לגרסאות עם הנעה חשמלית אפשר סידור נכון ויעיל של החלל הפנימי עם רצפה כמעט שטוחה לגמרי. גם תא המטען יוצא נשכר מהעסק עם נפח של כ-460 ל׳, נתון מצוין לסגמנט.

יונדאי קונה אוטו השנה 2024 פנאי קטן
צילום: אלי שאולי

מעבר לכך קונה מוצע עם מגוון יחידות הנעה, והמסקרנות שבהן יגיעו בהמשך. בבסיס ישנו מנוע ה-1.0 ל׳ המוכר המפיק 120 כ״ס ומתומחר באופן תחרותי מאוד. מעליו קיימת הגרסה ההיברידית המייצרת 139 כ״ס משילוב של מנוע ה-1.6 ל׳ והמנוע החשמלי – וכמובן הצמד הזה מפליג בצריכת דלק נמוכה מאוד.

בראש ההיצע כרגע עומדת גרסת ה-1.6 ל׳ טורבו המציעה לנהג לא פחות מ-198 כ״ס! ברכב פנאי קטן כמו הקונה מדובר בהספק כמעט דמיוני. אבל הקונה לוקח את העסק צעד קדימה ומפגין גם התנהגות כביש מצוינת מעבר לביצועים בקו ישר. וזה רק גורם לנו לחשוב על גרסת ה-N הספורטיבית ששמועות עליה צצות מעבר לכל פינה.

יונדאי קונה אוטו השנה 2024 פנאי קטן
צילום: אלי שאולי

וכאמור, קונה מוצע גם עם הנעה כל חשמלית. בשלב זה היחידה החשמלית טרם הגיעה לשיווק בישראל, אך המפרט עצמו מרשים ומבטיח לא מעט: בגרסה הבכירה סוללת 65.4 קוט״ש מנוע חשמלי המפיק עד 218 כ״ס וטווח נסיעה של כ-500 ק״מ – נתון מרשים ביותר בהתחשב בקיבולת הסוללה. 

בקיצור, מדובר ברכב פנאי מעוצב וחכם המציע מרחב מצוין למשפחה בסביבת נהג ונוסעים נעימה ועדכנית, מגוון יחידות הנעה (ובעתיד הקרוב גם הצעה חשמלית), בעל כישורים טובים בכביש ובתמחור ראוי.

מכל הסיבות האלה, יונדאי קונה הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים׳.

יונדאי קונה אוטו השנה 2024 פנאי קטן
צילום: אלי שאולי