תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית הטנדרים׳ הוא – טויוטה היילקס.

שנה באה, שנה הולכת ודבר אחד נשאר: טויוטה היילקס הוא הזוכה בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט הטנדרים׳. נכון, לא מדובר בטנדר הצעיר או המתקדם ביותר טכנולוגית, את הנקודות שלו ההיילקס אוסף בתחומים אחרים שהם הרבה יותר חשובים לכלים מסוגו.

טויוטה היילקס – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עמית לוי

מדובר, בפשטות, באחד טנדרי העבודה ״1 טון״ הטובים בסגמנט. המחמאות מגיעות, ביותר היתר, לכושר נשיאת המטען הגבוה יחסית. אך מעבר לכך, ואולי חשוב לא פחות, הן התחושות בזמן נשיאת המטען: גם בעומס מלא התחושה נותרת חסונה והיילקס מתנהל בכביש באופן ראוי בהחלט וטוב ביחס למתחרים. על כך מוסיף היילקס ארגז מתוכנן היטב ונוח להטענה ופריקה וגם כושר גרירה ראוי.

יחידות ההנעה גם הן ראויות לציון, במיוחד מנוע ה-2.8 ל׳ הבכיר. מדובר במנוע וותיק ומוכר אשר מתאפיין בפעולה נעימה ומעודנת ביחס לדגמים אחרים בסגמנט. הביצועים טובים מאוד עם זמינות כוח טובה והעברת הכוח לינארית ונעימה, ויחיד עם תיבת הילוכים מוצלחת מתקבל טנדר שהוא גם זריז ומבצע וגם חסכוני למדי ביחס לסגמנט.

טויוטה היילקס – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עמית לוי
 
מעבר לכך סביבת הנהג של היילקס מוצלחת מאוד וניתן לבלות בה שעות ארוכות, וכל מי שמבלה שעות רבות בכבישים אמור לדעת להעריך זאת. היילקס עושה זאת בזכות הנדסת אנוש טובה המביא לתפעול קל ונוח של המערכות השונות, יחס עם מגוון רחב של תאי אחסון סגורים ופתוחים ומחזיקי כוסות אשר עונים על מרבית הצרכים של העובד הממוצע, ומעבר. גם נוחות הנסיעה, בדגש על המתלים מלפנים, טובה ביחס לסגמנט ובידוד הרעשים הנאות הופך אותו לטנדרים שדי נעים לכסות בו מרחקים.

ואחרי שאמרנו את זה, גם ב״חידושים״ לא ממש חסר להיילקס דבר. הדור הנוכחי נמצא עימנו כבר כמה שנים, ולאורך תקופת שירותו הדגם עודכן פעמים רבות — העיצוב החיצוני רוענן, יחידות ההנעה עודכנו, סביבת הנהג שודרגה, מערכות הבטיחות הועשרו ועוד. כך יצא כי למרות שמדובר ב״אותו האוטו״, בפועל הדגם המשווק כיום מרשים ועשיר בהרבה מזה ששווק כאן בתחילת דרכו של הדור הנוכחי.

טויוטה היילקס – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: טויוטה

וכמובן, לא נוכל שלא להזכיר את גרסת GR החדשה יחסית והחריגה בהיצע. גרסה זו פונה לקהל חדש ושונה עבור הדגם, קבל אשר מחפש הרבה יותר תוכן בתחום הפנאי מאשר בעבודה. אנחנו, כמובן, נהגנו בה ותוכלו לקרוא את המבחן המלא כאן, אבל בקצרה נספר כי מדובר בחיה אחרת לגמרי מאותו היילקס מוכר. המתלים המשופרים, הצמיגים הקרביים, הגבהות המרכב והמיגונים מאפשרים לנוע עם ההיילקס GR בשטח בקצב מעורר ובביטחון משכר. אהבנו. 

בקיצור, מכל הסיבות האלה, טויוטה היילקס הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט הטנדרים׳.

טויוטה היילקס – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עמית לוי