מיצובישי ASX הוצג לראשונה בשנת 2010 על בסיס פלטפורמת אאוטלנדר דאז והיה לרכב פנאי קומפקטי (C-SUV) בצד הקטן של הסגמנט. בספטמבר 2022 חשפה היצרנית את הדור השני, הפעם כרכב פנאי קטן (B-SUV) המבוסס על פלטפורמת רנו קפצ'ור הנוכחי. כעת, כשנה וחצי בלבד לאחר שנחשף ושבועות ספורים אחרי שהוכרזה מתיחת פנים לקפצ׳ור עליו הוא מבוסס – מיצובישי חושפת את מתיחת הפנים של ASX.

מיצובישי ASX 2024
צילום: מיצובישי
 

שינויים להופעה

חיצונית, היקף השינויים מקיף למדי ביחס למקובל ובמתיחת הפנים ה-ASX זוכה לעיצוב חיצוני רענן. יחידות התאורה ותאורת הלד-יום חדשות לגמרי, אולם ניתן לזהות כי הן נלקחו בשלמותן מאחיו הצרפתי. ההבדלים בין הדגמים מלפנים מסתכמים בעיקר בסבכה רחבה ואגרסיבית יותר למראה. בנוסף, יש חישוקי 18 אינץ׳ בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים קלות מאחור.

מיצובישי ASX מתיחת פנים
צילום: מיצובישי

בסביבת הנהג שינויים קלים יותר. מסך המולטימדיה גדל במעט ל-10.4 אינץ׳ (עד 10.2 אינץ׳ בעבר), וברנו מדווחים על מסך משופר עם תגובות טובות יותר למגע. בנוסף, הממשק כעת כולל הטמעה מלאה של מערכות גוגל השונות כולל העוזרת הקולית החכמה, מערכת הניווט, חנות האפליקציות ועוד. מעבר לכך במיצובישי מדווחים על אפליקציה חדשה שתאפשר, בין היתר, לזהות את מיקום הרכב לאחר חניה.

מיצובישי ASX סביבת נהג
צילום: מיצובישי

בצד הבטיחות במיצובישי מדווחים על מערך סיוע חניה משופר, מערך זיהוי תנועה חוצה כולל בלימה אוטונומית ועוד.

היצע יחידות ההנעה ללא שינוי. העסק מתחיל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל׳ בשידוך לתיבה ידנית, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ל׳ עם תיבה ידנית או אוטומטית רובוטית דו-מצמדית. בראש ההיצע נמצאת הגרסה ההיברידית אשר עושה שימוש ביחידה המוכרת של רנו: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל׳, מנוע חשמלי, סוללת 1.2 קוט״ש תיבה. 

מיצובישי ASX מתיחת פנים 2024
צילום: מיצובישי