ג'יפ מרעננת את הצ'ירוקי. יצרנית רכבי השטח מקבוצת פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA), השיקה בתערוכת דטרויט את רכב הפנאי המעודכן - ארבע שנים אחרי שהוצג לראשונה. זהו דור שלישי של הרכב מאז 2001, כאשר במהלך השנים כונה בחלק מהשווקים בשם ליברטי (Liberty).

ג'יפ צ'ירוקי מתחדש, בישראל ב-2019


ג'יפ צ'ירוקי המחודש זוכה לעדכון קל לעיצוב החיצוני, כאשר בחרטום ישנן יחידות תאורה חדשות (הן הראשיות והן תאורת היום המשנית), פגוש שונה ועדכון לסבכת ג'יפ המפוצלת. כן יוצעו מעתה חישוקים קלים בעיצוב חדש, ואילו בתא הנוסעים ג'יפ מבטיחה שיפור לעיצוב ולאיכות.

ג'יפ צ'ירוקי מתחדש, בישראל ב-2019


חידוש משמעותי יותר נמצא מתחת למכסה המנוע, שם יחידת 2.0 ליטר טורבו-בנזין חדשה מצטרפת למבחר, עם 270 כ"ס ו-40.8 קג"מ. היא תוצע כמו יתר הגרסאות עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, שעברה בעצמה עדכון לשיפור אופי הפעולה. 

לצד המנוע החדש, יוצעו גם מנועי ה-2.4 ליטר (180 כ"ס) ו-3.2 ליטר (271 כ"ס) הוותיקים. ג'יפ לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק בשלב זה, ואלו צפויים בסמוך יותר לתחילת השיווק באמריקה - כבר בחודשים הקרובים. לישראל, עם זאת, הצ'ירוקי המחודש יגיע רק בשנה הבאה, כך נמסר ל"אוטו" מחברת סמל"ת, יבואנית המותג.

ג'יפ צ'ירוקי מתחדש, בישראל ב-2019


מלבד העיצוב העדכני והמנוע החדש, ג'יפ צ'ירוקי יציע מערכת הנעה כפולה משודרגת (עדיין בשלוש גרסאות בהתאם ליכולת השטח הרצויה). זו כוללת בין היתר שיפור להנעה לגלגלים האחוריים, לטובת הפחתת משקל המערכת, שיפור תגובתה, ביצועי הרכב ותצרוכת הדלק.

ג'יפ גם תמשיך להציע מבחר גרסאות ורמות גימור, כולל הטריילהוק מכוונת השטח. זו זוכה למערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי ננעל, מתלים מתכווננים ופגושים שונים - המשפרים את זוויות הגישה (29.9 מעלות) ונטישה (32.2 מעלות). מרווח הגחון של גרסה זו עומד על 22 ס"מ. גם האבזור לא נזנח במתיחת הפנים, ויכלול מעתה בתוספת תשלום דלת אחורית חשמלית, חלון גג כפול ותאימות לממשקי אפל (קארפליי) וגוגל (אנדרואיד אוטו).

ג'יפ צ'ירוקי מתחדש, בישראל ב-2019


ג'יפ צ'ירוקי משווק כיום בישראל בגרסאות 2.4 (עם הנעה קדמית) ו-3.2 ליטר (כפולה). מחירו עומד על החל מ-210 אלף שקל. מחירי ומפרטי הדגם המחודש בישראל עדיין לא פורסמו.