הונדה HR-V החדשה במבחן דרכים (השקה) - אוטו

הונדה HR-V החדשה במבחן דרכים (השקה)

אחרי שהייתה שם כמעט לבדה לפני שנים, הונדה חוזרת לתחום הפנאי הקטן ומצטרפת לתחרות הגוברת בתחום

למרות שהונדה הייתה אחת החלוצות בתחום הפנאי הקטן לפני יותר מעשור, בסוף שנות התשעים, היא לא הזדרזה לחזור לתחום הגועש הזה שפרח בשנים האחרונות. אם לא די בכך הרי שלמרות שרכב הפנאי הקטן שלה, ה-HR-V, כבר יצא לדרכו בעולם לפני יותר משנה וחצי (בחלק מהשווקים הוא מכונה "Vezel"), הוא מגיע רק עכשיו לאירופה. אלינו הוא יגיע לקראת סוף השנה, מעט יותר משנה לאחר הבכורה האירופאית שנערכה בתערוכת פאריז 2014.

עיצוב
הונדה HR-V החדש בעל מבנה ועיצוב המבהירים מיד שמדובר ברכב פנאי. עם זאת הוא משלב בעיצוב מרכיבים "ספורטיביים", כמו קווי הדופן והקורה האחורית המשתפלים או ידיות הדלתות החבויות. אבל הקלף החזק שלו הוא פשוט המופע הגדול מזה של רוב חברי הקטגוריה. כדאי לציין שלמרות שהוא מבוסס על פלטפורמת הג'אז החדשה, בסיס הגלגלים שלו ארוך משמעותית עם 261 ס"מ (253 ס"מ בג'ז). 

פנים
סביבת הנהג ב-HR-V נעימה למראה, תודות לעיצוב מוצלח של שלושה פתחי אוורור בצד הנוסע, מחוונים נאים בעלי מופע תלת ממדי ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול יחסית ו"מירור לינק". החלק הבולט הוא הקונסולה הגבוהה שבין המושבים, המסייעת ליצור מיקום גבוה לבורר המעוצב היטב.
 
איכות הפנים נאותה אך לא אחידה. כל החלק העליון עשוי פלסטיק קשיח עם תחושה חלולה, בעוד המרכז מדופן בחומר דמוי עור שמגיע גם לדלתות ויוצר תחושה נעימה. יהיו גם מי שיאהבו את תפעול המגע של בקרת האקלים הגדולה.

1589687

לכל גרסאות ה-HR-V מערכת למניעת תאונה עירונית. זו מגובה ברמות הגימור היקרות יותר בהתרעה על קרבה לרכב מלפנים ועל סטייה מנתיב, כמו גם הקרנת תמרורי מהירות והנמכה אוטומטית של אור גבוה. למרבה הצער חלק מהחיווי שמופיע על המחוונים נראה מאוד מיושן.
 
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ולא יוצרת תחושה של נהיגה ברכב פנאי. התנוחה עצמה אינה מושלמת והמושב אינו תומך מספיק בגב. מצד שני המרחב לנוסעים מאחור טוב והרב-גוניות בקיפול "מושבי הקסם" תורמת לשימושיות. תא המטען הגדול (470 ל') מוסיף בתחום זה נקודות משלו. 

ביצועים
למרות המוניטין הידוע של הונדה בתחום מנועי הבנזין ונתוני פתיחה טובים - מנוע 1.5 ליטר, הזרקה ישירה, 130 כ"ס – כאן נמצא עקב אכילס של הרכב. המנוע והתיבה הרציפה (שכוילה במיוחד לאירופה), יוצרים תחושה מאומצת ורועשת בכל האצה, ועם זאת נוצרת תחושה שלרכב חסר כוח. התחושה הזו מורגשת למרות שנתון ההאצה ל-100 קמ"ש, 10.8 שניות, סביר. המנוע דורש יותר מדי פעמים תנועה במצערת מלאה וגם אז התוצאה לא תמיד מספקת. בעידן מנועי הטורבו, בעלי זמינות הכוח הגדולה, חיסרון זה בולט.

1589686


התנהגות, נוחות
ההגה הקל ונטול הדיוק אינו מרנין במצבים מסוימים ודורש תיקונים בתנועה מהירה. מצד שני אחרי שמסתגלים לרכינה הראשונית בפנייה, מגלים של-HR-V התנהגות טובה וכי האחיזה נאותה.

על הכבישים הפורטוגליים הציע הרכב נוחות נסיעה סבירה, בייחוד על שיבושים קטנים. הכיול הרך שלו מתאים להם היטב, אך מסתדר קצת פחות טוב עם הפרעות גדולות יותר. בידוד רעשי הכביש אינו מבריק. 

סיכום
לכל חברי מועדון הפנאי הקטן מגרעות משלהם (שתרמו מן הסתם גם להצלחת קיה ספורטאז' 1.6), וגם ה-HR-V אינו מושלם, בייחוד כאשר מדובר בחטיבת הכוח. עם זאת המראה, השימושיות ואולי גם האבזור עשויים למצוא חן בעיני רבים.
 
השאלה הגדולה היא האם הונדה ישראל תצליח לחרוג ממנהגה, ותציג מחיר וחבילה תחרותיים בתחום הגועש הזה. בקרוב נדע.
 
 
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
149900
החל מ- 1,487 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3718
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
433
רוחב
177
גובה
160
משקל
1320
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
431
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1533
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
6600
מומנט מירבי (קג"מ)
15.8
סל"ד למומנט מירבי
4600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
187
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.3
צריכת דלק - עירונית
15.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת מובילאיי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
חלונות אחוריים כהים, משענת יד אחורית
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם הונדה HR-V
גרסה HR-V מ. פנים 1.5 ל', אוט', Elegance
מחיר 149900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 187
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 18.8
נפח תא מטען (ליטר) 431
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות