לפני שלוש שנים בדיוק בחנו לראשונה את הדור ה-11 לשושלת הקורולה, שהפך ללהיט מקומי מיד עם נחיתתו. זו הייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בשוק המקומי מאז, והמכונית הנמכרת ביותר בארץ ב-2014. לכן העניין במתיחת הפנים של טויוטה קורולה 2016 ברור, במיוחד כאשר מעבר לשינויים במראה טויוטה מוסיפה חבילת אבזור בטיחות מתקדם כציוד תקני, ומבטיחים שיפור באיכות תא הנוסעים - נקודת התורפה העיקרית של הקורולה עד היום.
עיצוב ונראות
השינויים שנעשו בעיצוב במתיחת הפנים לא גדולים, אבל אפקטיביים יותר. החרטום קיבל פגוש אגרסיבי יותר, כונסי אוויר שונים ויחידות תאורה מחודדות, ונראה צעיר וספורטיבי יותר. מאחור נמצא יחידות תאורה שונות, ויחד עם נגיעות הכרום, מאחור ובידיות הדלתות, הקורולה מצליחה להראות יוקרתית יותר.
פנים הרכב
את השינוי המשמעותי שמרו בטויוטה לתא הנוסעים. כאן טופלה נקודת התורפה העיקרית של הקורולה - התחושה הפשוטה והלא מזמינה של תא הנוסעים. זה בולט בייחוד במכוניות בהן לובשת סביבת הנהג שילוב גווני בז' ושחור כמו רכב ההדגמה שלנו.
בשילוב חומרים וקווים חדשים בחלק העליון של סביבת הנהג, כולל משטחים רכים עם תפרים והחלפת פתחי האוורור הצידיים בכאלה עגולים, נוצרת כאן אווירה נעימה בהרבה. לתחושה זו עוזרים גם בקרת אקלים עם עיצוב חדש ובייחוד מערך מולטימדיה חדש (טויוטה טאץ' 2 כולל בלוטות' ומצלמה), עם צג מגע גדול יותר, שמשתלב בצורה מוצלחת עם לוח המחוונים החדש (שגם הוא כולל כעת צג צבעוני). עם זאת, ההיעדר המוחלט של פקדים פיסיים (בייחוד עבור השמע) פוגע בנוחות התפעול. המראה העשיר נעזר גם בתאורת פנים נאה מבעבר, ומצליח להסוות את העובדה שנותרו עדיין מספר מתגים פשוטים למראה (על ההגה ובדלתות). גם רמת האבזור מצוינת, כאשר הרשימה כוללת, בנוסף למה שהוזכר, גם מפתח חכם ובקרת שיוט.
תנוחת הנהיגה נוחה ומרווחת בסך הכל, וכמו בעבר מאחור המרחב מצוין, בייחוד לרגליים, והרצפה השטוחה מאפשרת ישיבה נוחה יחסית לנוסע שלישי במרכז. עם זאת, חבל שאין פתח אוורור
לנוסעים מאחור.
צילום: בני דויטש | וידאו: גיל חסון
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה בקורולה נותרה טובה למדי. אך על רצף שיבושים המתלים לפעמים "מרימים ידיים". בידוד רעשי המתלים שופר, אך עדיין נשמעים לפעמים רעשי מתלים, וגם בידוד רעשי הכביש עדיין לא מושלם. ועדיין - בסך הכל הנסיעה בקורולה שקטה ונעימה.
התנהגות ובטיחות
בתחילת התנועה התחושה היא שההגה המעט מלאכותי גם קל מדי, אבל בפניות הוא מקבל משקל נכון יותר והתגובות להפנייתו נאותות. אחיזת הכביש אינה גבוהה במיוחד, אך כמו בעבר הקורולה מפתיעה ביכולת להדק קו ואפילו לפסוע מאחור בהעברות משקל. הבלמים מספקים תגובה טובה ועוצמה נאותה, אך תחת עומס הפגינו סימני דעיכה.
אחד הקלפים החזקים של הקורולה הוא חבילת הבטיחות החדשה. זו כוללת מערכת לבלימה אוטונומית במהירות עירונית (היא פועלת עד 80 קמ"ש, אך במהירות גבוהה לא מבטיחה עצירה מלאה), התרעה על סטייה מהנתיב (אך לא תיקון), קריאת תמרורי מהירות (שלפעמים, באשמת השילוט שלנו, עלולה להתבלבל), ועמעום אור גבוה אוטומטי שפועל באופן מצוין. יחד עם שבע כריות אוויר יש כאן בהחלט מערך בטיחות מרשים, שנשמח אם יהפוך לסטנדרט בקטגוריה.
צילום: בני דויטש | וידאו: גיל חסון
מנוע וביצועים
בחטיבת הכח אין שינוי. זהו אותו מנוע 1.6 ליטר שמייצר 132 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה יחסים מתוכנתים (חבל שאין תפעול מההגה). גם נתוני הביצועים לא השתנו- האצה למאה קמ"ש ב-11.1 ש' ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.
על הכביש חטיבת הכח עומדת בציפיות ומייצרת ביצועים נאותים. בתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, ואופי הפעולה המדורג אומר שלא בכל לחיצה המנוע יטפס לסל"ד מאוד גבוה. אבל בעליות או עקיפות אין מנוס ממצערת מלאה ואז, כשהסל"ד עולה, המנוע מייצר רעש לא נעים. צריכת הדלק נותרה טובה: באיזור ה-12 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים, כולל קטעים מאומצים.
תמורה
גם אם לא בוצעה כאן מהפיכה, ברור שבמקצה השיפורים טויוטה טיפלה במקומות הנכונים. טויוטה קורולה המחודשת נאה ונעימה יותר, והעובדה שלרשימת הציוד העשירה נוספה חבילת בטיחות מתקדמת בהחלט ראויה למחמאות ומשפרת את התמורה. מה שברור הוא שטויוטה לקחה את אחת המשפחתיות הבולטות בארץ והפכה אותה לטובה יותר.
מייצג את הסכום המחושב לחיוב בתלוש השכר במידה והרכב ניתן על ידי המעביד
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2013
}
תיאור
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
לפי מדד זה נקבע גובה אגרת הרישוי לרכב, ככל שקבוצת הרישוי גבוהה יותר כך הסכום יהא גבוה יותר
קבוצה 3
}
מידות
אורך
462
רוחב
178
גובה
147
משקל
1290
בסיס גלגלים
המרחק בין טבור הגלגל הקדמי לזה האחורי, לרוב מצביע על גודל המרחב בתא הנוסעים
270
נפח תא מטען (ליטר)
452
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50
}
צמיגים
קוטר/חתך/רוחב
נתון הקוטר מתייחס לקוטר החישוק ולא לקוטר הגלגל עצמו. נתון החתך, דהיינו גובה הצמיג, מתייחס באחוזים ביחס לנתון רוחב הצמיג. נתון הרוחב מתייחס למידת הרוחב במ"מ
205/55/16
}
מנוע וביצועים
נפח מנוע (סמ"ק)
1598
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
132
סל"ד להספק מירבי
6400
מומנט מירבי (קג"מ)
בישראל נתון המומנט נמדד בקילוגרם למטר. מנוע עם מומנט גבוה יותר ובסל"ד נמוך יותר יהיה הרבה יותר גמיש וחזק ביום יום
16.3
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
190
תיבת הילוכים
שתי תצורות מוכרות הינן תיבה ידנית ותיבה אוטומטית. תיבה אוטומטית מגיעה לרוב באחת משלוש התצורות: פלנטרית (תיבה אוטומטית רגילה); תיבה רובוטית, משמע תיבה הכוללת לרוב שני מצמדים כמו תיבה ידנית רק עם פיקוד חשמלי; תיבה רציפה ולה יחס העברה משתנה
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד
}
צריכת דלק
צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
13.7
צריכת דלק - ממוצעת
17.8
דרגת זיהום אוויר
נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
3
צריכת דלק - אמיתית
צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
13.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0
}
בטיחות
מבחן ריסוק אירופאי
ציון מבחן הריסוק נקבע ע"פ ארגון הבטיחות Euro NCAP
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
עיגונים להתקנה מהירה של מושבי בטיחות לילד
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות
}
מולטימדיה
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
קישוריות
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין
}
אבזור
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת Mirror Link המאפשרת הצגה של מסך הסמארטפון ברכב
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.
לא קונים טסלה
לפני שבודקים במימון ישיר
השאירו
פרטים
ונחזור
אליכם:
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414.
הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו. ביחד או כל אחד לחוד.
סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של 5 שנים, לפי ריבית של 6.99% . וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה של 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים,
לפי ריבית של 8.99%, סכום ההחזר הינו משוער בלבד.
קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה.
תודה על פנייתך, נציגנו יפנו אליך בהקדם
תודה רבה על שיתוף הפעולה, חוות דעתך תעזור לקוני הרכב
חוות הדעת שלך ?
מחזיק ברכב זה? חוות הדעת שלך חשובה מאוד לקוני רכב עתידיים שמתעניינים בקניית רכב זה, את חוות הדעת יש למלא לפי ניסיון אישי בלבד, תודה רבה על שיתוף הפעולה