סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה, וידאו) - אוטו

סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה, וידאו)

סקודה מציגה אח קטן לקודיאק, מתמודד בקטגורית הפנאי הקומפקטי. הרחקנו עד סיציליה כדי לנהוג בו

ב-2009 הייתה סקודה בין היצרנים האירופאים הראשונים לפנות לתחום העממי יותר של הפנאי הקומפקטי עם הייטי. הוא הציג תפיסה ומראה מקוריים שלא תאמו בדיוק את ההגדרות והמידות המקובלות. כעת, כאשר סקודה מחליפה אותו היא פונה לאפיקים מקובלים יותר.
 
היורש, הקארוק, כבר אינו "עוף מוזר" – בקבוצת פולקסווגן או באירופה בכלל. הוא נשען על פלטפורמת ה-MQB אשר משמשת שפע כלי פנאי בקבוצת פולקסווגן וחולק בסיס, פס ייצור ופרטים עם האח הספרדי, סיאט אטקה. מבחינת מידות הם כמעט זהים אך יש גם הבדלים - בתחום חטיבות הכח, למשל.

אבל לא רק התפישה המיוחדת של היטי נזנחה, גם השם. הוא הוחלף ל-KAROQ כדי להתיישר עם קו הפנאי הצ'כי החדש, שיצא לדרך עם הקודיאק וצריך להכיל בשם את האותיות K ו-Q. בכל מקרה, נראה שמדובר ברכב אפקטיבי ביותר לתחום הפנאי הלוהט.

מבחוץ  
לקארוק מראה שגרתי מהייטי והוא מיישר קו עם הקודיאק. "יש לנו היסטוריה בתחום ואנחנו רוצים לשקף זאת ולשלב את ה-DNA של קו הפנאי החדש", מסביר אלכס ליישט ממחלקת העיצוב. ב-"DNA" הוא מתכוון לחזית עם פנסי הערפל הגבוהים שיוצרים את מה שבסקודה מכנים 'ארבע העיניים' וגם לשבכה בה כל זוג שריגים צמוד ולקו המשופע שמקיף את מכסה המנוע. בתוצאה הכללית יש דמיון גם לאטקה והקארוק, גם אם אינו יפה במיוחד, נראה גדול, חסון ומתאים לתחום.

מבפנים  
בסביבת הנהג אין הפתעות. היא  לובשת את הקווים המוכרים של הקבוצה בכלל, עם מאפיינים של סקודה והקודיאק בפרט. זה אומר שההתאקלמות מהירה ושהנדסת האנוש טובה לרוב.

חלקי הפלסטיקה העליונים נעימים למגע והתחתונים נוקשים יותר. חבל שבחלק מהגרסאות דיפון הדלתות חסר תחושה איכותית. בכל מקרה המראה משדר חוסן כיאה לפנאי וכאשר לסביבת הנהג שילובי גוונים, זה בהחלט מוסיף.

כמובן שהקארוק משתמש במערך המדיה החדש עם הצג הגדול ("9 ברוב הגרסאות שהיו כאן) של הקבוצה, שהינו נטול לחצנים מכאניים. אנחנו לא משתגעים על הסידור הזה, שדורש הפניית מבט כדי למצוא את הלחצן המבוקש.  

תנוחת הנהיגה הגבוהה נוחה ומרגישה יותר "פנאי" מבייטי. מאחור המרחב טוב, יש יציאת מיזוג נפרדת, ובמכוניות שהיו בהשקה היה גם מערך "ואריפלקס". מדובר בסידור מושבים גמיש שמאפשר כיוון זווית ומרחק למושבים הצדדיים מאחור, ופירוק שלושת המושבים. המערך, שפגשנו כבר בייטי, הינו חלק מפתרונות ה"פשוט חכמה" האהובים בסקודה, אך נראה שלא יהיה זמין לגרסאות החשובות לארץ. בגרסאות מסוימות יש גם מגשים מאחור. גם תא המטען, שמאפשר חלוקה גמישה, גדול (521 ל') ושימושי.

בתנועה
לקארוק חמישה מנועים מהארסנל של קבוצת פולקסווגן. שלושה דיזל (החזקים בהם יוצעו גם עם הנעה כפולה) ושני בנזין, שמעניינים אותנו יותר. הראשון הוא מנוע ה-1.0 ל' 115 כ"ס שפגשנו כאן בגרסה הידנית. תיבה זו קצת פחות מחמיאה למנוע הזה מהדו-מצמדית ששודכה לו בדגמים אחרים שפגשנו בעבר. ייתכן והיו אלה תנאי הכביש, או המחסור בהילוך לעומת הדו-מצמדית (שקיימת בהיצע) אבל גרסה זו אינה חזקה במיוחד. למרות נתון תאוצה סביר בהחלט (10.6 ש' למאה) המנוע דורש קצת מאמץ מהנהג כדי להפיק ביצועים ראויים, והמחסור בכח בסל"ד נמוך מורגש מדי. אבל אם לא מתעצלים ומתפעלים את התיבה כראוי, הוא "עושה את העבודה".

גרסת ה-1.5 ל' 150 כ"ס, שהתייצבה עם תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית, היתה – שלא במפתיע – הרבה יותר חזקה, זורמת, נעימה ומהירה (8.6 ש').
 
בכבישי סיציליה שלל שיבושים שגורמים געגועים לכבישי הארץ. בתנאים הללו הקארוק מעט נוקשה, במיוחד המתלה האחורי בגרסאות ההנעה הקדמית (לגרסאות ההנעה הכפולה מתלה אחורי שונה). אך זה לא מגיע לרמת "נורא". אותם מתלים נוקשים העניקו תחושה חסונה על השבילים שהזדמנו לנו, ולא התקשו גם במלאכת הספיגה.

נראה היה שבידוד רעשי הרוח לא מצטיין, אבל קשה לקבוע בוודאות בעניין בגלל מזג האוויר הסוער בזמן ההשקה.

גם מבחינת התנהגות אין הפתעות. לקארוק ניהוג צפוי ובוטח, אחיזה טובה, והיגוי עקבי (בגרסאות עם שליטה במצבי הניהוג ניתן ליצר להגה משקל עדיף).
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן 

הקארוק הגיע לסיציליה כאשר הוא נעזר בשפע מערכות בטיחות – לא בהכרח רעיון רע כאשר לוקחים בחשבון את אופן ההתנהלות המקומי. זה אומר בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, עמעום תאורה אוטומטי, קריאת תמרורים ועוד.

בינתיים  
הפתעות גדולות לא היו בסיציליה. אחרי שמונה שנים בתחום הפנאי והשקה מוצלחת לקודיאק, בסקודה בהחלט מכירים את הזירה ויודעים מה צריך לעשות כדי להצליח. הקארוק הוא רכב אפקטיבי לתחום. הוא משדר אווירת פנאי מבפנים ומבחוץ, מציע אבזור טוב, מרחב הולם ומנועים שעושים את העבודה. סקודה לא לקחה סיכונים והרושם הראשוני הוא שיש לקארוק את הדרוש כדי להפוך למתחרה חזק וראוי בתחום כאשר יגיע אלינו ברבעון השני של 2018.   

שווה לשקול גם:

מחיר
146000
החל מ- 1,448 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3621
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
438
רוחב
184
גובה
160
משקל
1286
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
500
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1609
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
186
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.8
צריכת דלק - עירונית
18.2
צריכת דלק - ממוצעת
19.2
דרגת זיהום אוויר
8
צריכת דלק - אמיתית
15.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת התרעה לשמירת מרחק, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
חישוקים מקוריים, מסילות גג

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סקודה קארוק
גרסה קארוק 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 146000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 186
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 19.2
נפח תא מטען (ליטר) 500
דרגת זיהום אוויר 8

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות