המבחן פורסם בגיליון 383
 
אם מישהו היה אומר לאנשי יונדאי בישראל לפני 14 שנים, כי הם, גם הם, ייאלצו לעבוד קשה כדי למכור משפחתיות גדולות בגלל שרכבי הפנאי יפגעו אנושות במכירות שלהן, היה נתקל במבט של "סליחה?". אלא שאנשי יונדאי בישראל, שהביאו אז את הטוסון במחיר שהתחרה ב"מכונית מנהלים", היו ראשונים כאן לשנות את מאזן הכוחות בין שתי הקטגוריות האלה. כעת, עם סונטה היברידית מחודשת, הם מנסים לעשות אותה תחרותית יותר מול רכבי הפנאי באמצעות אבזור עשיר יותר.
 
חידוש תקני ושדרוג
כרגיל במתיחת פנים, החידושים אינם דרמטיים – פגושים, שבכה, פנסים – אבל אלה שיפרו במעט את הופעתה של הסונטה; ומכיוון שהמקור היה מוצלח, התוצאה טובה מאשר קודם. הגרסה ההיברידית ללא שינוי; הספק משולב של 193 כ"ס, אך לפי יונדאי צריכת הדלק שופרה עד 23%. יחד עם חידוש הדגם, מוצעות שתי רמות הגימור, 'פרמיום' ו'לימיטד', עם אבזור מועשר.
 
הכניסה לסונטה מזמינה בזכות אותו אבזור – "מפתח חכם" כולל פתיחת דלתות והתנעה, ומוסיפה "ברוך הבא" בדמות תאורה במראות הנפרשות ומאחורי ידיות הפתיחה; בלילה זה יוצר תחושה נעימה. החלל לנהג ולנוסע, כמו קודם, נדיב, הקווים בסביבת הנהג נאים, חומרי הדיפון טובים ואבזור הנוחות רב. הסונטה מצוידת במולטימדיה מקומית, 'קונקטד', שפותחה בארץ עבור היבואן. עם הזמן המערכת משתפרת – המעבר בין יישומים מהיר (כולל וויז ופנגו) והקישור לסלולרי יעיל. מתגי ההפעלה נמצאים מתחת לצג, והממשק בין הנהג לתפריטים מהיר ופשוט.
 
יונדאי סונטה - מבחן דרכים (2.0 ל' הייבריד, מתיחת פנים)
צילום: מנהל 
 
הסונטה שבמבחן הייתה ברמת הגימור 'לימיטד', הגבוהה יותר, וזו כוללת בנוסף גם כוונון חשמלי למושב הנוסע, אוורור שני המושבים הקדמיים (משמעותי במושבי עור ובישראל) וחימום גם של המושבים האחוריים וההגה. גג זכוכית מלוא אורכו של הרכב מוסיף להופעה ומדגיש את איכותו של חלל הפנים. מערכות הבטיחות העדכניות מוצעות בשתי רמות הגימור (עניין ראוי לציון) ואלה כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית והתרעות על סטייה מנתיב ורכב בשטח מת.
 
המרחב מאחור מכובד, עם מרווח רגליים טוב מאוד, ומרווח ראש לא אידיאלי לגבוהים, שפדחתם משלמת את מחיר הגג הפנורמי. 
 
מבחן דרכים
הדגם הזה, שתוכנן במקורו לשוק האמריקאי (בניגוד ל-i40 שתוכננה בזמנו לאירופאי), אינו מיועד ליהנות את הנהג ממעשה הנהיגה – ובכל זאת, הנהיגה בסונטה גרמה לכך שרציתי להישאר בה; הישיבה נוחה מאוד והאווירה מזמינה. הסונטה יוצאת לדרכה שקטה לגמרי, לפני שמנוע הבנזין מתערב, והיא מאיצה באופן חלק. הכוח הזמין רב, ובעיר חלק ניכר מהנהיגה התבססה רק על המנוע החשמלי. כתוצאה מכך צריכת הדלק ראויה לציון; תנועה כבדה בעיר ונסיעה מהירה בכביש הבין עירוני הביאו לצריכת דלק מרשימה של 18.9 ק"מ/ליטר.   

יונדאי סונטה - מבחן דרכים (2.0 ל' הייבריד, מתיחת פנים)
צילום: מנהל
 
בעיר, נוחות הנסיעה נפגעת במפגש עם רצף שברים קטנים, ואלה גורמים למכונית לזוז מדי על מתליה. במהירות בין עירונית, הכיול הרך של הבולמים מסייע לסונטה לספוג היטב שקעים וגלים בכביש, ועם זאת הם מצליחים לרסן היטב את המרכב לאחר המעבר עליהם.

כאמור, זוהי אינה מכונה לנהיגה תובענית בכביש מפותל; אותו כיול רך אחראי לרכינת המרכב וליצירת זוויות גלגול בולטות מדי. עם זאת, כאשר לא "לוחצים" עליה, הסונטה תנוע גם בפיתולים במהירות גבוהה ותקנה לנהג ביטחון בזכות יכולת דינמית טובה. ההגה רך מדי, אך למרות זאת הוא מציע רמת תקשורת סבירה עם הנהג. הבלמים, ובאופן שאינו שונה מהיברידיות אחרות, יוצרים תחושה מוזרה עם הלחיצה על הדוושה; כושר הבלימה עצמו מצוין.

יונדאי סונטה - מבחן דרכים (2.0 ל' הייבריד, מתיחת פנים)
צילום: מנהל

כסף, כסף, כסף
האופי הבסיסי של הסונטה – שייטת כבישים טובה, מהירה, נעימה ונוחה – נותר ללא שינוי, והגרסה ההיברידית מוסיפה צריכת דלק ראויה לציון. מרחב הפנים המכובד ללא שינוי, אבל האבזור שודרג ומערכות הבטיחות מוסיפות הרבה.
 
עבור הצרכן הישראלי, יונדאי סונטה המחודשת מביאה פחות צריכה – ויותר אבזור. ברמת הגימור 'פרמיום' נוסף אבזור והפער בינה ובין 'לימיטד' צומצם; עם זאת המחיר, 165,000 שקלים, נשאר. רמת הגימור הגבוהה יותר יקרה ב-15,000 שקלים, ואלה מעניקים אבזור נוחות רב ואווירה עשירה בהרבה; לדעתי, התוספת הזאת בהחלט מצדיקה את מחירה.