וולוו XC90 - מבחן דרכים (T8, היברידי נטען) - אוטו

הדור השני של רכב הפנאי הגדול של היצרנית השבדית, וולוו XC90, שהוצג ב־2014 — על הרצפה החדשה, העיצוב השונה, תפעול מערכות הרכב, מנוע 2.0 ליטר כבסיס יחיד — היה זה שאיתו יצא המותג לדרכו החדשה. בדיעבד, המאוד מצליחה.

הגרסה הבכירה שלו, T8 ההיברידית, טרם נבחנה אצלנו — והנה היא כאן, ברמת הגימור היותר מפוארת, 'אינסקריפשן'.
 
סיכום הידוע
הרכב נאה למראה, מושך מבטים, ואנחנו היינו מעדיפים אותו בכסף ולא בשחור. סביבת הנהג אלגנטית, ושני גוונים לדשבורד ודיפון עץ שחוצה את התא לרוחב, מוסיפים. איכות החומרים וההרכבה טובות, אבל הגימור מעט פחות (מרווח בין תא הכפפות, סיומת חדה במספר מקומות). הראות החוצה טובה וכך גם תנוחת הנהיגה. המושבים נוקשים; הבסיס בסדר, אבל מסעד הגב קשיח מאוד ולא מצאנו כוונון נוח לגב התחתון. מרכז התפעול הוא במסך מגע "9 שנראה מצוין, אך מחייב כניסה אליו בכל שימוש. המרחב מאחור טוב, ולרכב שורת מושבים שלישית לילדים בגילאי העשרה המוקדמים.

1613872

 
המטרה לשמה התכנסנו
לגרסה זו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש על, ויחד עם המנוע החשמלי, המניע את הגלגלים האחוריים להנעה כפולה, מייצר הרכב 389 כ"ס ו־65.3 קג"מ (2200 סל"ד). הסוללה, 10.4 ק"ו/שעה, ניתנת גם לטעינה חיצונית, מציעה טווח נסיעה חשמלי רשמי של 37 ק"מ, נטענת סביר בנסיעה רגילה, אך במהירות גבוהה רמת הטעינה שלה נמוכה. בפועל, טווח הנסיעה על חשמל הוא 20 ק"מ.
 
הביצועים נהדרים (5.8 שניות ל־100 קמ"ש) כאשר הסוללה טעונה, טובים כשהיא ריקה. בסל"ד נמוך מורגשת מדרגת כוח, ואז הוא מוגש באופן לא לינארי, אבל לא מדובר במטרד של ממש. עקיפות בכביש בינעירוני, גם בעלייה, מבוצעות בקלילות מרשימה, למרות המשקל העצמי הגבוה (2.4 טון). העברות ההילוכים נעימות, אבל הורדת ההילוכים מעט איטית. צריכת הדלק שמדדנו — 10 ק"מ לליטר.

1613870

 
כל עוד הכביש סלול היטב, נוחות הנסיעה טובה, אך שברים חדים/תיקוני כביש בולטים מצליחים להוציא את הרכב משלוותו, כולל צליל חבטה לא נעים הנשמע בתא הנוסעים, תוצאה של המשקל הגבוה, קפיצי אוויר בכיול לא מושלם וצמיגים בחתך מעט מוגזם(275/45-20). אלה האחרונים מביאים רחשי כביש עדינים, אבל רעשי מנוע ורוח מבודדים היטב.
 
נוחות הנסיעה בשבילים סבירה, כל עוד אין בורות, אבל גובה הדופן של הצמיגים לא ממש מתאים לשם. למרות המשקל הגבוה, הממדים הגדולים ונשיכה ראשונית לא מספיק חזקה של הבלמים, הרכב מעניק לנהג ביטחון בכבישים מפותלים, גם בעומס.
 
1613873


פסקאות לסיכום
המחיר, 600,000 שקלים, גבוה, אבל הדגם ההיברידי של וולוו XC90 ברמת הגימור 'אינסקריפשן' מציע מערך היברידי נטען, שבעה מקומות, רמת בטיחות גבוהה במיוחד, אבזור עשיר מאוד ואווירה מכובדת ביותר. מנגד, נוחות הנסיעה בינונית והתלות התפעולית במסך המגע מטרידה לעיתים.
 
הבשורה מגיעה מרמת גימור חדשה, 'מומנטום', המוצעת ב־530,000 שקלים — אין דיפון עץ, פחות עור ואבזור חשמלי (בשוליים) — אבל העיקר, כולל מערכות הבטיחות, שם. ויש בונוס בהפחתה: חישוקי "19 הטובים פחות לשופוני, ישפרו לא במעט את נוחות הנסיעה. במחיר המוזל, מדובר כבר בתמורה טובה יחסית.    

1613874

שווה לשקול גם:

מחיר
539900
החל מ- 5,356 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
12390
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
495
רוחב
200.8
גובה
177.6
משקל
2334
בסיס גלגלים
298.4
נפח תא מטען (ליטר)
314
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1816
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
640
נפח מיכל דלק
70

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
275/40/21

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1969
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
389
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
65.3
סל"ד למומנט מירבי
2200
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
230
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
35.7
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
30.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת למניעת התנגשות, מערכת לניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת עזר לנהיגה בפקקים, בקרת גלישה במדרון, מערכת הגנה מפני "צליפת שוט"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע מתוצרת "Harman Kardon", מתזי פנסים קדמיים, בלם חניה עם שחרור אוטומטי
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם וולוו XC90
גרסה XC90 T8 אוט', 2.0 ל' היברידי נטען, 7 מק', Momentum, 4x4
מחיר 539900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 5.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 35.7
נפח תא מטען (ליטר) 314
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. מנסיון שלי עם וולוו - ההרגשה היא שהמכוניות שלהם לא מספיק מלוטשות בחלק המכני כדי להצדיק את מותג הפרמיום.

    יוסי 24 מרץ 2019, 11:13