סקודה קודיאק - מבחן דרכים (1.5 ליטר, ביזנס) - אוטו

סקודה קודיאק - מבחן דרכים (1.5 ליטר, ביזנס)

רמת הגימור 'ביזנס' של רכב הפנאי קודיאק אינה מאוד עשירה באבזור, אבל מחירה מביא אותו למקום נגיש בהרבה. ויש לו גם שבעה מקומות

נתחיל באוטו, האתר. כבר מספר שנים בולטת העובדה כי בין הדגמים שגולשי אוטו מתעניינים בהם, סקודה קודיאק נמצא לרוב בעשירייה הראשונה. וזה בהחלט יוצא מהכלל, מכיוון שכל שאר המובילים זולים ממנו בהרבה, וקטנים יותר. למעשה, מדובר ברכב היחיד שנמצא בצמרת העניין שמחירו בטריטוריה לקראת־200,000־שקלים־ומעליה, והוא גם היחיד השייך לקטגוריה גדולה יותר.
 
הסברים. מאז יצאה סקודה לדרכה החדשה, לפני רבע מאה, היא צברה אוהדים רבים בעולם, וגם בישראל, מכיוון שתמיד העניקה יותר בתחומים חשובים כמו מרחב, שימושיות, ובהמשך גם אבזור וטכנולוגיה מתקדמת, ועדיין דרשה מעט פחות ביחס לתכונות חשובות אלה. הגדרה טובה לערך המוסף של סקודה תהיה "הוֹגְנוּת", וההשקעה הכבדה שלה בפטנטים שימושיים באמת היא דוגמה טובה. ההצלחה של סופרב היא ביטוי אחד; ההצלחה המרשימה עוד יותר של קודיאק היא ביטוי נוסף.
 
תכלס. קודיאק הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג ב־2016, עבר מתיחת פנים ב־2019, ומוצע בשפע גרסאות ורמות אבזור, במחירים המגיעים עד ל־260,000 שקלים. כעת, לאחר חידושו ועם מנוע 1.5 ליטר טורבו־בנזין החדש, הוא מוצע עם שבעה מושבים ברמת הגימור 'ביזנס', ומחירה של זו 172,000 שקלים, 11,000 שקלים פחות מההצעה הזולה עד כה, 'אמבישן'. ב'ביזנס' מוותרים, בין השאר, על תאורת לד חיצונית מלאה, מפתח חכם, מצלמת נסיעה לאחור, וממש קצת בצד הקוסמטי. וזה המקום לציין כי מפרט הבטיחות לא נפגע.

1630526
צילום: יואל פלרמן
 
סבב ברכב. כך שאין מדובר במבחן באמת, אבל בכל זאת יצאנו לדרך כדי להתרשם, שוב, ממה שקודיאק נותן, הפעם על רקע מחיר מופחת, וגם לבדוק האם מה שחסר במפרט חסר גם לנו. באמת. ובכן, גם כאן איכות החומרים בחלקה העליון של סביבת הנהג טובה מאוד, וסבירה מקו הברכיים ומטה. התפעול והנדסת האנוש טובים כמו הראות ללוח המחוונים והקריאות שלו. המסך חד מאוד אבל לפעמים נרשמה השתקפות. וכן, המפתח החכם לא חסר לנו.
 
ברשימת התלונות כן יופיעו: בד ריפוד בינוני, היעדרה של הקשחה במסעד המושב, עניין שהורגש במעט, וכאמור היעדרה של מצלמת רברס — וגם זה משהו שהוא לא לעניין. עוד יצוין כי שטח הכיסוי (מעלה/מטה) במראת שמאל לא מושלם.
 
ומכיוון שאנחנו כבר כאן, נציין שוב, כי המרחב בשורה 2 מצוין, כך גם מרווחי הראש והברכיים, ואילו מנהרת ההינע במרכז סתם גדולה מדי. קיפול המושבים קל מאוד, ונעשה מהצד או מאחור, והכניסה לשורה 3 סבירה בהחלט. ניתן להזיח את המושב המרכזי ב־15 ס"מ, גם לטובת היושבים מאחור. שם, למרות שהמקום מיועד רק לקטינים, ניתן לארח גם מבוגרים לטווחים קצרים, בזכות מרווח ראש ראוי (ואפילו קצת מקום לרגליים). בתא מטען אין ווי עיגון, יש ווי תלייה וגם שקע 12 וולט, וכיאה לסקודה, לכיסוי המסיבי מקום ייעודי העשוי מצוין.

1630527
צילום: יואל פלרמן
 
סיבוב עם הרכב. המנוע — 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.4 קג"מ — מספק בשת"פ יעיל עם התיבה הדו־מצמדית (7 הילוכים) ביצועים מלבבים. השיוט נינוח (100 קמ"ש ב־1900 סל"ד) והמנוע בנוי כך שבעומס נמוך ינוע עם 2 צילינדרים בלבד, וזה עובד עד 1800 סל"ד אגב לחיצה מאוד מעודנת על הדוושה. כאשר צריך לעקוף, לשמור על קצב נכבד בעלייה מים המלח בואכה ערד, או גם וגם, מקבלים מה שצריך כמו שצריך. כן, פרט לאותה השהיה קצרה של תיבת ההילוכים. זו פועלת חלק, יעיל, ומסתייעת כשצריך בבורר המצוין (פקדי הילוכים יתקבלו בברכה).
 
צריכת הדלק, בתוואי תובעני, עמדה על 10 ק"מ/ל', ובשיוט ניתן להגיע גם ל־14-15 ק"מ/ל'.
 
נוחות הנסיעה על כביש עם משטחי אספלט בולטים טובה, אבל על שקעים היא מוצלחת פחות, ובמקרים חמורים נרשמה אפילו חבטה, שהורגשה בעיקר בחלק האחורי. היכולת על גלי כביש ממש בסדר. קודיאק, למרות ממדיו ומבנהו, הוא רכב שקט; המנוע כמעט ולא נשמע, אוושת הצמיגים נמוכה מאוד ורעשי רוח נשמעו מעל 110 קמ"ש.
 
היכולת הדינמית ממש בסדר, מעל ומעבר לכל צורך רגיל, ואפילו יותר. להגה שטח מת קטן, משקלו טוב והוא מפנה את הרכב ממש כמו שצריך גם כאשר לוחצים עליו לא כמו שצריך. הבלמים, תשמחו לדעת, ממש מצוינים.

1630528
צילום: יואל פלרמן
 
כאשר יורדים לשבילי הטיולים, אלה שעטויים אבנים מפוזרות ושתולות ומקושטים בקפלי קרקע למיניהם, מגלים כי טוב לשמור על קצב איטי, בייחוד במפגש עם שינויי גובה; קצב מהיר יביא לטלטולים.
 
חשבון, בבקשה. בקיצור: קודיאק, רכב ראוי ביותר, מוצע ברמת הגימור 'ביזנס' במחיר נמוך יחסית ועדיין שומר על שבעת מושביו. אמנם, הוא קצת פחות מרנין למראה בפנים, חלק מהפריטים החסרים חסרו לנו, אבל העיקר נשמר והסיכום לכן ברור: התמורה כאן טובה מאוד.

שווה לשקול גם:

מחיר
171990
החל מ- 1,706 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4265
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
470
רוחב
188
גובה
167
משקל
1625
בסיס גלגלים
279
נפח תא מטען (ליטר)
233
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
593-1968
נפח מיכל דלק
58

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.5
צריכת דלק - עירונית
13.3
צריכת דלק - ממוצעת
15.9
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
12.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בורר מצבי נהיגה, מערכת עזר לזינוק בעלייה, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת "Hill Hold" למניעת הדרדרות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת Active Cylinder Timing לחסכון בדלק, הגנה מתדלוק שגוי, פונקציית Easy Entry לכניסה נוחה למושבים מאחור, מראות צד מתכהות עם מפשיר אדים, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 15. כבר היו לך סקירות ברמה גבוהה יותר

    עןד 5 מרץ 2020, 23:42

  2. 6. מישהו מוכן להסביר לי למה במאה ה 21 והנעה קדמית יש לסקודה עדיין תעלה כל כך גבוהה באמצע?

    ליסינג 25 פברואר 2020, 17:01

  3. 4. למה אחריות של שנתיים בלבד ולא לפחות שלוש, מפחדים?

    אריק 24 פברואר 2020, 19:51