רנו קוליאוס - מבחן דרכים (1.7 ל‘, דיזל) - אוטו

רנו קוליאוס - מבחן דרכים (1.7 ל‘, דיזל)

רנו קוליאוס נחת בישראל באיחו של כמה שנים. הוא מתמודד בתחום הקומפקטי אבל מביא עימו ממדים נדיבים ומוצע עם מנוע דיזל בלבד. יצאנו לפגוש בו

קשה לומר שברנו ישראל הזדרזו בהבאת הדור השני של רנו קוליאוס. אחרי הכל חלפו כמעט ארבע שנים מאז נחשף הרכב לראשונה בתערוכת בייג'ין 2016. רק אחרי מתיחת הפנים (2019) הגיע הקוליאוס לארץ. 

’קוליאוס' זה אינו שם חדש בארץ. הדור הראשון שווק בישראל (החל מ-2008) אך בהמשך את מקומו בתחום הקומפקטי תפס הקאדג'אר המוכר (2016). הדור השני (2016) חולק את הפלטפורמה עם אותו קדג‘אר (וגם עם ניסאן קשקאי ואקס טרייל) ושייך עדיין לסגמנט הקומפקטי (C-SUV) אך מציע מידות נדיבות ממנו. נתוני המידות שלו דומים לאלה של האקס טרייל.

ביחס לאקס טרייל לקוליאוס בסיס גלגלים של  270.5 ס"מ (זהה לאקס טרייל), הוא קצר ממנו ב-2 ס"מ (467 ס“מ), אך זה עדיין מותיר ארוך מהמקובל בקטגוריה. עם 184 ס"מ הקוליאוס רחב ב-2 ס"מ מהניסאן ועם 167 ס"מ הוא נמוך ב-6 ס"מ. אבל בניגוד לאקס טרייל הוא אינו מוצע עם שבעה מושבים אלא רק עם חמישה. הסיבה: ברנו מספרים שגרסת 7 מקומות תפגע בעיצוב וממילא יש להם מספיק רכבי שבעה מקומות — גרנד סניק (גם בישראל) ואספאס (באירופה).

1631693
צילום: איתמר רותם

במסגרת מתיחת הפנים שעבר בשנה שעברה קיבל הרכב את מנוע הדיזל החדש של הקבוצה שנפחו  1.75 ליטר והוא מייצר 150 כ"ס ו-34.7 קג“מ.

הקוליאוס מוצע בישראל ברמת גימור אחת, 'אינטנס', שהינה מצוידת למדי. המחיר? 165,000 שקלים, כלומר 21,000 שקלים פחות מאקס טרייל (שבעה מושבים) עם אותו מנוע ורמת אבזור דומה.

עיצוב ונראות 
מפגש ראשון עם הקוליאוס יוצר מיד רושם שמדובר ברכב גדול וחסון. הוא עושה זאת באופן מוצלח שמשלב בין חזות פנאי קשוחה למופע אלגנטי. החזית הבולטת של רנו, עם השבכה המודגשת וקווי הלד המוכרים, משתלבת כאן היטב עם חגורה היקפית של דמויי מגן בשחור וכרום. כך גם קו הכתף המתרחבת מאחור, והגג הנמוך יחסית.

1631683
צילום: איתמר רותם

תא הנוסעים  
פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים שנראה אלגנטי ומהודר גם אם לא מאוד מודרני. איכות החומרים נעימה לעיין ולרוב גם למגע. לאווירה תורם ריפוד משולב דמוי עור למושבים וגם דיפון הדלתות נאה ואיכותי.

במרכז סביבת הנהג נמצא מערך המולטימדיה המוכר של רנו מהדור הקודם. זה אומר שצג המולטימדיה בגודל 7 אינץ‘ נראה מעט קטן בימים אלה ותמונה המתקבלת ממצלמת הנסיעה לאחור יכולה הייתה להיות ברורה יותר. יש מספר לחצנים חיצוניים לשליטה בטמפרטורת המיזוג ועצמת השמע אך הם אינם נראים איכותיים. גם פקדי מגע שמשמשים לקיצור הדרך לתפריטי המערכת אינם מקנים תחושה איכותית ופעולתם לא תמיד אינטואטיבית. בדומה לדגמים רבים של רנו גם כאן מחוונים שחלקם המרכזי מוקרן אבל התצוגה פשוטה למראה. 

1631687
צילום: איתמר רותם

רשימת האבזור נאה וכוללת גג זכוכית פנורמי וגדול, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ‘, חיישני חנייה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור ועוד. 

תנוחת הנהיגה גבוהה, וזה יוצר אשליה של רכב פנאי גדול ממה שהוא. מושב הנהג נאה למראה, היינו שמחים לאפשרות לכיוון קושי מסעד ולמנגנון כיוון איכותי יותר, אבל הוא נוח למדי והתחושה מהריפוד והספוגים בשרנית ונעימה.

המושב האחורי מאפשר לכוון את זווית מסעד הגב, מרווח הרגליים מצוין והתחושה אוורירית. עם זאת, מרווח הראש רק סביר למבוגרים (ואף גבולי ליושב במרכז) וזאת בגלל הגג הנפתח שתופס מקום. 

1631685
צילום: איתמר רותם

תא המטען גדול (579 ל‘) ומגובה ברצפה כפולה ובידיות לקיפול מהיר ונוח של המושב האחורי, אז הנפח הופך לענק ממש (1795 ל‘).

נוחות נסיעה 
בתחילת הנסיעה על שיבושים קלים, הקוליאוס מייצר תחושה נעימה ורכה, אבל על פגמים גדולים ובינוניים הוא לעיתים מתקשה לשכך את המכה. לכך מצטרפים גם לא מעט רעש מכיוון המתלים שמייצר יותר דרמה מהשיבוש עצמו. רעשי כביש מורגשים וכך רעשי רוח.

בירידה לשבילים התחושה תחילה חסונה ונעימה, אך כשהשביל הופך להיות יותר מאתגר הקוליאוס עשוי לחבוט מעט במעבר על בורות גדולים.

1631699
צילום: איתמר רותם

התנהגות ובטיחות 
לקוליאוס יכולת דינאמית הולמת ומספקת. הגובה מורגש, וישנן זוויות גלגול בולטות בפניות, אבל הקוליאוס מגיב באופן נכון לפקודות ההגה שלו משקל ופעולה הגיוניים. משהו בהתנהגות בוגר יותר לטובה מאשר באקס טרייל המקביל. האחיזה אינה מאוד גבוהה אבל מספקת והבלמים צפויים. 

גם בצד הבטיחותי הציוד עשיר עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (אך ללא תיקון אקטיבי), ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

1631698
צילום: איתמר רותם

מנוע וביצועים 
רנו קוליאוס מגיע לישראל עם מנוע אחד — 1.75 ליטר דיזל, 150 כ"ס אשר משודך לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני (שבעה הילוכים מתוכנתים). ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 11.5 שניות.   

מנוע הדיזל מתעורר באופן מוחשי וקולו נשמע בנסיעה איטית ובעמידה. בנסיעה מהירה יותר הוא עשוי לשדר המהום בתדר נמוך שנבלע לעיתים על ידי רעשי הכביש והרוח ואז הוא פחות מפריע. 

היציאה מהמקום אינה נמרצת בגלל שילוב בין תגובה איטית מצד המנוע והתיבה הרציפה. אחרי ההיסוס הקל בזינוק הקוליאוס צובר מהירות באופן הדרגתי ונטול מאמץ, כיאה ללוגם סולר. המנוע במיטבו בשיוט רגוע, אז הוא גם חסכוני. תחת עומס המנוע מטפס לתחום רועש יותר אבל זה אף פעם לא מגיעה לרמה מוגזמת או מפריעה. 

1631701
צילום: איתמר רותם

ביום מבחן מאומץ גמע הרכב 12.3 ק“מ לליטר, נתון נאה לרכב פנאי גדול יחסית. בנסיעה רגועה הקוליואס הגיע לכ-14 ק“מ לליטר. 

תמורה 
נאמר בכנות, בהתחלה לא היה ברור לנו מדוע לרנו נחוצים שני רכבי פנאי קומפקטיים, אבל לאור המבחן המקום של רנו קוליאוס במבחר התבהר. הקוליאוס הגדול יותר מקדג‘אר מעשיר את המבחר של המותג בסגמנט המשגשג ביותר בשוק הרכב המקומי. 

רנו קוליאות מציע חבילה ייחודית עם מידות נדיבות מהמקובל בסגמנט ומנוע דיזל (שגם הפך למחזה נדיר בקטגוריה). מחירו — 165,000 שקלים — מציב אותו מול רכבי פנאי קומפקטים מצוידים ומולם הוא מציע מידות חיצוניות והופעה מרשימה, חבילת אבזור טובה וצריכת דלק נמוכה. כל אלה הופכים את הקוליאוס לאלטרנטיבה מעניינת בתחום.   

1631703
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

מחיר
164990
החל מ- 1,637 ₪
שנת דגם
2016
שווי שימוש רציף
4092
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2008

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
467
רוחב
184
גובה
167
משקל
1758
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
579
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1795
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
60

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
255/60/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1749
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
3500
מומנט מירבי (קג"מ)
34.7
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
190
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
15.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.2
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
15.4
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, ניטור מרחק מלפנים, מערכת בקרת משיכה, ערכת ניפוח לגלגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת מולטימדיה RLINK 2 הכוללת מסך מגע "7, מערכת סאונד מבית Arkamys עם 8 רמקולים, מראה מרכזית מתכהה אוטו' עם מצב יום/לילה, מצב ECO לחיסכון בצריכת הדלק, מסילות גגון מקוריות, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם רנו קוליאוס
גרסה קוליאוס 1.75 ל' דיזל, אוט', Intense
מחיר 164990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 190
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.2
נפח תא מטען (ליטר) 579
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. העיצוב בעיקר הפנים ממש לא מזמין

    דוד 18 מרץ 2020, 09:57