קיה ספורטאז' 2021 החדש: גרסאות קיימות ומחירון
קיה ספורטאז' דיזל 1.6 ל', 'LX' – החל מ-142,000 שקלים 
קיה ספורטאז' בנזין 2.0 ל', 'אורבן' – 150,000 שקלים
קיה ספורטאז' דיזל 1.6 ל', 'אורבן' – 154,000 שקלים 
קיה ספורטאז' טורבו-בנזין 1.6 ל', 'פופ' – 160,000 שקלים     
קיה ספורטאז' טורבו-בנזין 1.6 ל', 'פרמיום' – 170,000 שקלים

1620650
צילום: גיא שפרנט

רקע כללי
השקת קיה ספורטאז' המחודש ב-2019 ציינה את הפסקת שיווקה של גרסת מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח 1.6 ליטר. גרסה זו, שהוצגה בדור הקודם של הרכב ב-2015 ברמת הגימור 'אורבן', היא שסחפה את שוק דגמי הפנאי הקומפקטיים בארץ בזכות מחיר אטרקטיבי ביותר. 

במקום גרסה זו, צויד הדור הנוכחי של ספורטאז', המשווק כאן מ-2016, במנוע בנפח דומה, אלא שכאן מדובר בטורבו-דיזל, והתיבה המשרתת אותו היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים. מחיר גרסה זו, ברמת הגימור 'LX' שנוספה ב-2020, הוא 142,000 שקלים ו-154,000 שקלים ב'אורבן'. ללא שינוי: גרסת בנזין 2.0 ליטר, 155 כ"ס, טורבו-בנזין 1.6 ליטר 177 כ"ס.

1620655
צילום: גיא שפרנט

בעמידה   
במתיחת הפנים שנעשתה לספורטאז' עדכוני עיצוב קלים, ואלה משמרים את העיצוב המקורי של הדגם, ועושים זאת נכון. 

בסביבת הנהג השיפור מורגש יותר וגם כאן אינו גדול. הגוונים של הריפוד וחלקי הפלסטיק התחתונים בהירים ונעימים הרבה יותר לעין מול "הכל שחור" המסורתי. העיצוב יוצר מופע חסון, הוא נאה לעין אך משטחים רבים נוקשים ודיפון הדלתות פשוט. 

1620654
צילום: גיא שפרנט

לספורטאז' המחודש מחוונים עדכניים יותר, צג המולטימדיה מקורי וגדול מקודמו ("8) ומוצגים בו מצבי בקרת האקלים. תפעול המולטימדיה מעט מסורבל ועיצוב התצוגה וחלק מהמתגים מעט מיושן. תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה לנהג את התחושה הנדרשת ברכב פנאי. האבזור נאה וכבר בגרסאות הבסיסיות מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב. 

המרחב מאחור טוב, אך המושב מעט נמוך. תא המטען גדול ונוח.   

1620657
צילום: גיא שפרנט

בנסיעה 
לגרסת הדיזל הספק נאות (136 כ"ס), אך בזכות זמינות כוח מצוינת (32.6 קג"מ) מבטיחה התנהלות רגועה ופחות מאומצת מאשר בגרסת הבנזין האטמוספרית 2.0 ליטר המוכרת, שיש לה הספק גבוה יותר (155 כ"ס) אך הרבה פחות מומנט (19.6 קג"מ). לכן, בנסיעה הרכב מבצע טוב יותר מאשר נתון ההאצה, 11.8 שניות ל-100 קמ"ש (11.4 בבנזין 2.0 ליטר), והוא שומר על קצב מהיר ונינוח גם בעליות. עם זאת, האצה לצורך עקיפה תחת עומס תגלה שאין הרבה יותר כוח מעבר למה שהתקבל בהתחלה. המנוע שקט בשיוט, אך טרטור הדיזל מורגש בעמידה ובהאצות עירוניות. צריכת הדלק, 13.5 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, בהחלט טובה.  

נראה שנוחות הנסיעה טובה מאשר לפני חידוש הדגם, ועדיין הרכב "עסוק" על פגמים קלים ובינוניים. השיפור בבידוד הרעשים מורגש, ועדיין שאון הרוח והכביש מוחשיים. היכולת הדינמית טובה, והרכב מגיב נכון להפניות ההגה, אלא שזה אינו מדויק במיוחד. 

1620659
צילום: גיא שפרנט

לסיכום
קיה ספורטאז' 2021 משלב היטב עיצוב, אבזור ומחיר. גרסת הדיזל, שהיא הזולה במבחר, מביאה עמה נסיעה נינוחה, זמינות כוח וצריכת דלק מצוינות, ואין לה מתחרים רבים בשוק. זו, יחד עם עדכונים תכופים במבחר הגרסאות ורמות הגימור, מסייעת לספורטאז' לשמור על מעמדו הגבוה בישראל. 

1620661
צילום: גיא שפרנט