קיה ריו 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון
קיה ריו, 1.0 ל' בנזין, 'GX' – החל מ-104,900 ש"ח

רקע כללי
בשנת 2014 חשפה קיה את הדור החדש והרביעי במספר של הסופרמיני קיה ריו. בתחילת דרכה הוצעה הריו בארץ עם מנועי 1.4 ליטר (האצ'בק) או 1.6 ליטר (סדאן). בשנת 2019 עודכן ההיצע עם טורבו-בנזין 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 120 כ"ס, ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

ב-2020 הכריזה קיה על מתיחת פנים לריו, וזו כללה עיצוב רענן יותר, שדרוג מערכות הבטיחות, שינויים קלים בסביבת הנהג – ובעיקר: יחידות הנעה חדשות, כולל היברידית-מתונה (MHEV). 

קיה ריו 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: קיה

קיה ריו המחודשת נחתה בישראל בנובמבר, ומשווקת כאן עם מרבית השינויים שהוצגו מעבר לים, אך ללא המערכת ההיברידית האמורה. מנוע הטורבו (1.0 ל') מפיק כעת 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ, והמחיר נותר ללא שינוי.

בעמידה 
קיה ריו, הגם שכבר אינה צעירה, נראית טוב, קווי העיצוב עכשוויים ונאים, ומתיחת הפנים שיפרה עוד את ההופעה שלה. שילובם של אלמנטים עיצוביים כמו השבכה הצרה ויחידות התאורה (לד יום) האופנתיות יחד עם הממדים הגדולים יחסית יוצר תחושה כי מדובר ברכב מקטגוריה גבוהה יותר.

בתא הנוסעים שולטים מדי גוונים כהים, החומרים נוקשים לרוב והדיפון פשוט לתחושה. לזכותה הנדסת אנוש טובה ומפרט אבזור עשיר למדי. 

קיה ריו 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: קיה

אחת מנקודות החוזק של הריו היא המרחב הנרחב יחסית לנוסעים, גדול ביחס לדגמי סופרמיני אחרים. נפח תא המטען (300 ל') לא גדול במיוחד, אבל מספק כל צורך יום-יומי והמבנה שלו שימושי.

חקיה ריו 2021 מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, עמעום אוטומטי, התרעה על שכחת ילד מאחור.

קיה ריו 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: קיה

בנסיעה  
עד לאחרונה (נובמבר 20') שווקה הריו עם מנוע טורבו-בנזין, 1.0 ל', 3 צילינדרים, המפיק 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. הביצועים בגרסה זו היו טובים, הרעש חביב וספורטיבי וההתנהלות נמרצת. תצרוכת הדלק טובה ועמדה על 13.8 ק"מ/ל' ביום מבחן מגוון.

הריו בעלת המנוע המעודכן (100 כ"ס) לא נבחנה עדיין, אך מנוע זה מוכר מיונדאי i20,  האחות מבית. סביר לכן, כי הביצועים בפועל יהיו טובים פחות, צריכת הדלק תהיה טובה יותר.

נוחות ואיכות הנסיעה אינן ממעלותיה של הריו, והינן בינוניות בלבד. פעולת המתלים אינה רהוטה, והריו נחבטת במעבר על שיבושים קלים ככבדים. לכך מצטרפים גם לא מעט רעשי רוח וכביש, בייחוד בנסיעה מחוץ לעיר. 

קיה ריו 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: קיה

היכולת הדינמית בריו שופרה לעומת הדור הקודם. אמנם ההיגוי עודנו מעט קל מדי, אך מעבר לכך התחושה ברורה וצפויה, אחיזת הכביש סבירה וגם לבלמים פעולה נאותה. 

לסיכום 
קיה ריו המחודשת עשויה טוב, מרחב הפנים מאחור מכובד, מפרט האבזור והבטיחות עשיר, יחידת ההנעה שלה עכשווית. בנוסף, היא מוצעת עם אחריות מלאה של שלוש שנים וחלקית לארבע שנים נוספות. מנגד, איכות החומרים אינה מלהיבה ובעיקר נוחות הנסיעה ואיכותה בינוניות למדי. 

מול אלה היא מוצעת עם תג מחיר אטרקטיבי ביחס לרמת המחירים הנוכחית של דגמי הסופרמיני החדשים, מה שמשפר את התמורה שהיא מעניקה.

קיה ריו 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: קיה