יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו) - אוטו

בתחילת 2018 הגיע לארץ יונדאי קונה, דגם פנאי קטן (B-SUV), שהוצג בספטמבר 2017 בתערוכת פרנקפורט. עם השקתו כאן, הוצע קונה רק בגרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר 177 כ"ס עם הנעה כפולה.

עם תחילת 2020 נזנחה ההנעה הכפולה, והיבואן התמקד בהנעה הקדמית הזולה יותר. באמצע 2020 נוספה להיצע גרסה היברידית, ממש בסופה הוכרזה מתיחת הפנים לדגם זה, ותחילת השיווק של המהדורה המחודשת הוכרזה בראשית 2021.

הקשר, פרטים
קונה המחודש ארוך מקודמו ב-4 ס"מ ל-420.5 ס"מ בגלל שינויים שנעשו בפגושים; עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, דגם זה הוא בין הגדולים בקטגוריה שלו. בנוסף לפגושים, חודשו השבכה מלפנים, יחידות התאורה גם מאחור.

1643161
צילום: מערכת אוטו

המנוע ללא שינוי, אך ההספק, שהיה כאמור גבוה גם קודם, עלה, והדגם מציע כעת 198 כ"ס, ועם זאת הוא חסכני יותר ומזהם פחות. נתון המומנט (27 קג"מ) ללא שינוי, משך ההאצה ל-100 קמ"ש דווקא נמוך יותר, ב-0.2 שניות ל-7.7 שניות. נפח תא המטען גדל במעט, מ-361 ליטרים ל-374 ליטרים. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה, גם עם צג "8 שגדל, ולרשות הנהג שישה מצבי ניהוג. 

קונה מוצע בשלוש רמות גימור: 'פרמיום' ב-128,000 שקלים הכוללת חישוקי "17, מולטימדיה; 'פרסטיג'' ב-135,000 שקלים, הכוללת גם תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם; 'סופרים' שנבחנה, מחירה 139,000 שקלים ומצוידת גם בתאורת לד ובמחוונים מוקרנים.

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה הנתיב, ובשתי רמות הגימור הגבוהות יותר ניטור שטחים מתים, כעת גם אקטיבי, עמעום אוטומטי. 

1643162
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות 
אחד מכלי הנשק העיקריים של קונה למן הופעתו היה העיצוב. כאמור, החזית שונה מקודמתה, אך לא זהה ממש כמו בטוסון וב-i20 החדשים. השבכה האובלית הרחבה יוצרת מראה חייכני וצעיר יותר, פחות בוטה וכבד, ומופע זה משתלב היטב עם עיצוב כלל הרכב. חישוקי "18 ספורטיביים למראה וגג שחור מחזקים את המראה האופנתי של הרכב. 

סביבת נהג, תא נוסעים 
כאמור, סביבת הנהג שופרה אף היא, והשינוי הבולט ביותר לעין הוא צג "8 הגדול יותר, ואותם מחוונים מוקרנים ברמת הגימור הזו. רוב התצוגות במחוונים נאות, ברורות ודומות לאלה שראינו בדגמים הגדולים של יונדאי

בורר מצבי הניהוג שנוסף במהלך החידוש הוא בצורת חוגה, נוח לשימוש ומציע שלושה מצבי ניהוג לכביש, שלושה לשטח, כאילו ומדובר בדגם של לנד רובר. העיצוב נאה לעין, אך חומרי הדיפון, כמקודם, קשיחים מדי ואינם ממש איכותיים, והתצוגה במולטימדיה נראית מיושנת. השליטה הנפרדת בבקרת האקלים נוחה מאוד. התרעות מערכות הבטיחות משתיקות את מערכת השמע, והדבר מעצבן. 

תנוחת הנהיגה טובה, אך המושב רך מדי, אין אפשרות לכיוון קושי המסעד, והוא מעט מעייף את הגב התחתון בנסיעות ארוכות. הנוסע התלונן שהמושב שלו נמוך מדי. מאחור המרחב טוב, אך פתחי האוורור חסרים. תא המטען, שגדל במתיחת הפנים, מספק בהחלט.

1643165
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
המנוע עודכן במערכות תזמון השסתומים, ההזרקה, הקירור והשימון, כדי שיהיה חלק מסדרת 'סמארט סטרים'. כאמור, למרות ההספק המשופר ב-21 כ"ס ל-198 כ"ס, נתוני ההאצה ל-100 קמ"ש ירדו קלות מ- 7.5 שניות ל-7.7 שניות, והסיבה לכך נעוצה בשינויים שנעשו בתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים.

קונה היה ונשאר רכב זריז מאוד, גם ביחס למתחרים, וכעת אופי הפעולה של יחידת הכוח שלו מעודן יותר, לשיוט נינוח יותר. עם זאת, תחת עומס מרבי צליל ההגדשה נשמע והעברות ההילוכים אז מורגשות מדי. 

יש הבדל משמעותי בתגובות המנוע, התיבה והמצערת בין מצב נהיגה 'רגיל' ובין מצב 'ספורט'. המצב השני מאתגר את הגלגלים הקדמיים וההיגוי בכל האצה מהמקום, אך בעיקר מאפשר לעקוף בקלות רבה. פעולת התיבה נעימה יותר מאשר לפני השינוי, גם אם במצב 'רגיל' היא מעט איטית.

1643164
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 10.4 ק"מ/ל', בנהיגה בין-עירונית רגועה הייתה 14.1 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות  
הכיול הבסיסי של המתלים רך, ובנסיעה עירונית הרכב מטפל היטב בטלאי אספלט. עם זאת, שיבושים גדולים יותר, גם מכסי ביוב, גורמים לכך שלעיתים הוא נחבט בהם. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה בהרבה, אך אותו כיול רך שאינו מתעלה בריסון הפעולה, גורם לכך שהרכב נע מדי על גלי כביש. 

בשבילים מהירים וכבושים היטב, נוחות הנסיעה נאותה, אך באלה עם אבנים שתולות וזרועות הוא אינו מצטיין, ובורות ואבנים גדולות מורגשים מדי. 

בנהיגה מהירה ותחת מצערת מלאה לעומס מלא בתוואי מפותל, הכוח קצת גדול על מכלולי השלדה; קל לגרום לחרטום להחליק גם כאשר בקרת היציבות פועלת. עם הרפיית מצערת, תגובות הרכב נכונות והוא מתנהל כנדרש. ההגה קל מדי, אינו שופע משוב, אך הוא מהיר ומפנה את הרכב בזריזות. 

1643163
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
קונה המחודש שומר על מאפייניו הבסיסיים והוא מעודן מקודמו. זהו רכב פנאי נאה הנראה מאוד אופנתי, ויש לו ביצועים מצוינים ביחס למקובל בקטגוריה לה הוא שייך. המרחב נאה ושימושי, האבזור בפירוש הולם, והוא עדיין אינו נוח במיוחד.

עם תג מחיר של 139,000 שקלים קונה מציע תמורה טובה למחיר – ואולי הוא מושך יותר ב'פרסטיג', ב-135,000 שקלים – בוודאי כאשר לוקחים בחשבון את האבזור הנאה ואת ההספק הגבוה.

1643166
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
141900
החל מ- 1,498 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3019
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
416
רוחב
180
גובה
156
משקל
1430
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
361
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1143
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
38

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1591
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27.0
סל"ד למומנט מירבי
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
160
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
25.6
צריכת דלק - עירונית
27.7
צריכת דלק - ממוצעת
26.6
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
21
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התהפכות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

8 1

דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו (198 כ"ס), אוט', Premium
מחיר 127900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.2
נפח תא מטען (ליטר) 374
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 39. לא הבנתי מה החדשות ב "ידיעה" הזו? זה לגמרי דוברות של היבואן תת רמה של עיתונאות

    חזי מחלוף 1 מאי 2021, 21:30

  2. 38. לגבי הבנזין רבים כבר הסבירו פה שזה לא שווה... הקונה EV החשמלית ממש לא רעה ומגיעה ל 400 ק"מ טווח הבעייה שבארץ היבואן ירצה פער תיווך גדול וימכור ב 160000 שח ובמחיר הזה עדיף כמובן לקנות טסלה... אבל ב 120000 שח אם היבואן לא יתגזלן.. זה רכב בכלל לא רע

    ניסים אליהו 1 מאי 2021, 15:57

  3. 37. עגלה אי בה שום חידוש מפיחה עשן שגורם למחלות בקרב השכנים שלכם לא יהיה לה ערך עוד 10 שנים עדיף להשקיע בטסלה נקייה זולה מונעת מגז מתחנת כוח הרבה פחות מזהם או לחכות לרכבים חשמליים סינים זולים ב 11000 ש"ח

    שי אגמון 1 מאי 2021, 15:54

  4. 36. זה רכב שאף אחד לא יקנה בנורווגיה אז זורקים לפה כי יודעים שפה יש הרבה שמרנים שמפחדים משינויים ויקנו את הזבל הזה

    חחחחחחחחחחחחחח 1 מאי 2021, 13:33

  5. 35. ומי נראה לך אוכל יותר בשר 34? מצביעי ביב שמרנים ונוסעים בבנזין או "מעריצי" אילון מאסק ליברלים סולרים ומודעים לאיכות הסביבה?

    תומס אדיסון 1 מאי 2021, 12:49

  6. 32. צודק 30 וכמה כסף תשרפו על הדלק עד אז...

    חיים א 1 מאי 2021, 10:09

  7. 31. צודק 30 וכמה כסף תשרפו על הדלק עד אז...

    חיים א 1 מאי 2021, 10:09

  8. 30. ספק כמה תהיה שווה הגרוטאת בנזין הזו עוד 8 שנים אם בכלל יהיה מותר לנסוע על בנזין...

    לא כדאי 1 מאי 2021, 10:05

  9. 27. גיא גיור ודני פרומצ'נקו עשו אחלה כתבה על טסלה 3 פרפורמנס... כתבים מתקדמים... שאר הכתבים די משעמם.... רכבים ישנים ולא מעניינים לציבור... נסו להשתפר...

    נמרי אורד 30 אפריל 2021, 21:43

  10. 25. מה פשר ההתקפות פה במגזין על אנשים טובים שרוצים שבישראל יהיה מודעות ואכפתיות לטבע כמו בנורווגיה? דני פרומצ'נקו יודע מזה? למה לפגוע בקוראים טובים?

    גדעון אורי 30 אפריל 2021, 20:52

  11. 24. עוד רגע מגיעה הקונה החשמלית תזהרו מהכתבה הזאת

    שמעון 30 אפריל 2021, 19:56

  12. 23. זה נראה כאילו הכתב משתולל פה קצת בתגובותהכ נחמד לריב עם הקוראים במקום להקשיב להם

    טומי 30 אפריל 2021, 19:28

  13. 19. 18 צודק

    יוגב 30 אפריל 2021, 16:06

  14. 17. נדמה שהכתב הוא פשוט שפוט של היבואנים הוא מקבל רכבים למבחן בדרך כלל רכבים מיושנים שקשה ליבואן להפטר מהם ואז הוא מכין עליהם כתבות... לגבי רכבים חדשים ומדהימים כמו טסלה 3 או איוניק 5 או אאודי אי טרון חדשה אף אחד לא משתין לכיוון שלו... ולכן הכתבות כאלה משעממות ולא מעודכנות

    הסבר לקוראים 30 אפריל 2021, 15:01

  15. 16. עושה רושם שהכתב הזה ממש מנותק מהמציאות במקום לכתוב על איוניק 5 למשל כותב לאנשים על קונה מדגם מיושן

    הזייה 30 אפריל 2021, 14:58

  16. 14. חכו לקונה החשמלית בעוד כחודשיים. מליר דומה

    עופר 29 אפריל 2021, 18:38