גם בקאדילק רכב הפנאי שולט; קאדילק SRX הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג מ-2010, ובישראל מדובר ביותר ממחצית המכירות. הדגם הוצג ב-2003, דור שני ב-2009, וב-2014 עבר מתיחת פנים (שנייה). דגם חדש, XT5, הוכרז; יוצג בדובאי בנובמבר וישווק ב-2016. ועד שזה יגיע נטלנו למבחן את SRX שלאחר העדכון.  

משתנים
מתיחת הפנים כמעט ואינה נראית בחוץ. לא היה צורך; גם היום ה-SRX מרשים למראה ומושך מבטים. הקווים הזוויתיים והממדים הנדיבים (483 ס"מ, הארוך בקטגוריה) עושים את שלהם. עם זאת, לאחר שהוצגו ה-ATS וה-CTS, הוא נראה, ובכן, כמו קאדילק מהדור שלפני.

מבחן דרכים: קאדילק SRX (מתיחת פנים, 3.6 ליטר)
צילום: בן חסון

מתיחת הפנים מאוד מוחשית בפנים. בהשראת הדגמים החדשים זכה ה-SRX לטיפול מקיף שכלל החלפת הקונסולה המרכזית בכזו הדומה מאוד לזו שב-ATS, כולל מערך המולטימדיה החדש, CUE. יחד אתה הוחלף גלגל ההגה ולוח המחוונים עודכן. התוצאה נאה בהרבה מאשר בעבר. יצוינו לחיוב מסך המולטימדיה האיכותי ותפעול המערכת הפשוט (וחבל שאינה יודעת עברית); יצוינו לשלילה דברים שביקרנו ולא טופלו: פתחי המיזוג עדיין מקררים בעיקר את הידיים וגם ההרכבה ואיכות הפלסטיק לא אחידות.

המרחב מלפנים נאה, למעט מרווח ראש וברכיים מעט גבולי לגבוהים. קורה A פוגמת בראות החוצה והמושב הנוקשה הפריע לכל הבוחנים, מה שהעיק במיוחד בנסיעות ארוכות. מאחור המרחב מספק, אך אינו מתעלה ביחס לממדים, וכך גם תא המטען.

מבחן דרכים: קאדילק SRX (מתיחת פנים, 3.6 ליטר)
צילום: בן חסון

ה-SRX הנבחנת היא ברמת הגימור הבכירה, 'פרמיום' (380,000 שקלים). רשימת האבזור אמריקאית במופגן, ונציין רק חלק ממנה: מושבי עור חשמליים, מאווררים ומחוממים, מערך בידור לילדים מאחור, חישוקי 20" וגג שמש פנורמי. מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ועוד.

נוסעים
מנוע ה-V6 3.0 ליטר ששירת עד מתיחת הפנים הראשונה, הוחלף ב-3.6 ליטר המוכר של GM במטרה להעניק פתרון "גמיש" יותר. הצליח להם? כן ולא.

כן – עם 36.5 קג"מ שזמינים כבר מ-2400 סל"ד היכולת רבה ואין צורך לאמץ את המנוע כדי לייצר קצב התקדמות ראוי. לא – מנוע זה נמצא במיטבו בסל"ד גבוה (314 כ"ס ב-6800 סל"ד), וכדי למצות אותו יש להישאר בחצי העליון של הסקאלה. הביצועים טובים אך עדיין לא מדובר בכלי מהיר במיוחד. בכל מקרה חסרה לנו התחושה של "התקדמות ללא מאמץ" המוכרת ממנועי הטורבו של המתחרים. צריכת הדלק עמדה על 6.6 ק"מ לליטר במהלך ימי המבחן ובשיוט רגוע מאוד (מאוד) רשמנו 11.6 ק"מ לליטר.

מבחן דרכים: קאדילק SRX (מתיחת פנים, 3.6 ליטר)
צילום: בן חסון

בכל השאר זהו אותו SRX מוכר. זה אומר שיוט שקט במיוחד (1600 סל"ד ב-100 קמ"ש), נוחות נסיעה בינונית ומעט נוקשה והתנהגות כביש שנוטה לצד הבטוח – המון יכולת, מעט ריגוש. שטח? עדיף שלא, בעיקר בגלל חצאית הפלסטיק הנמוכה מלפנים. אולי תשמחו לדעת שעל שבילים משובשים ה-SRX מסוגל לספק נוחות נסיעה טובה למדי, במיוחד כשהקצב עולה והמתלים מתחילים לעבוד.

ועד לדגם הבא
מתיחת הפנים העניקה לקאדילק SRX סביבת נהג משופרת בהרבה. במרבית התחומים הוא אינו מתעלה על המתחרים, אבל אין כמוהו להרשים בעיצוב ואין לו מתחרה באבזור.

אם אהבתם את ה-SRX שלפני העדכון תאהבו גם את הנוכחי, אבל אם אתם מחפשים חלופה הולמת לתחרות האירופאית כדאי להמשיך בחיפושים, או לפחות לחכות לדור החדש שיוצג ממש בקרוב.