יונדאי ישראל מתחילה היום בשיווק ה-i20 קרוס. כמו שסיפרנו בעבר, מדובר בגרסת פנאי של יונדאי i20 המוכרת, שבשווקים רבים מכונה 'אקטיב'.
ביונדאי ישראל מאמינים כי שוק רכבי הפנאי הקטנים מציע פוטנציאל צמיחה משמעותי, ולכן הדגם החדש יהיה אחד ממנועי הצמיחה של היבואן.

יונדאי ישראל מציבה את הקרוס מול כלים כגון הויטארה, הטראקס והג'וק, למרות שמדובר בברור בגרסה של ה-i20 ולא ברכב פנאי עם עיצוב נבדל כמו המתחרים הנ"ל.

נא להכיר
ה-i20 קרוס עשויה בהתאם למתכונת המקובלת בתחום, כלומר היא מוגבהת קלות ומעוטרת בקוסמטיקת פנאי: פגושים אגרסיביים, חצאיות היקפיות, ניפוחי כנפיים, מסילות המטען וכמובן מגנים מלפנים ומאחור. בזכות התוספות היא ארוכה ב-3 ס"מ (406.5 ס"מ) ורחבה ב-2.5 ס"מ (176 ס"מ) מה-i20 הרגילה. מרווח הגחון הוגדל ב-2 ס"מ (16 ס"מ לעומת 14 ס"מ) אבל היא גבוהה בכ-5.5 ס"מ (בגלל מסילות המטען). ביונדאי מציינים שגם עמדת הנהיגה גבוהה ב-6 ס"מ.
יונדאי i20-קרוס יוצאת לדרך
צילום: מנהל

חטיבה מוכרת
יחידת הכח מגיעה גם היא מה-i20 - ולא בטוח שזה דבר טוב. עם מנוע 1.4 ליטר, 100 כ"ס, ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים, ה-i20 תתקשה להתמודד עם המתחרות בסעיף הביצועים – 13.6 ש' ו-162 קמ"ש מירביים ממקמים אותה בזנב החבורה.

לרכב ציון ירוק 7 (לעומת 5 ב-i20 הרגילה) וצריכת דלק משולבת מוצהרת של 15.6 ק"מ לליטר.

רמת האבזור טובה למדי. הרמה הבסיסית (אינספייר) תוצע עם האבזור החשמלי – חלונות, מראות – והבטיחותי - ESP, שש כריות אוויר – המקובל, בתוספת מערכת מוביל-איי. רמת האבזור הגבוהה יותר, 'פרימיום' תהיה מצוידת יותר עם חישוקי "17 קלים (205/45 לעומת 185/65 R15 בדגם הרגיל), חיישני חניה, תאורת לד ליום, מראות מתקפלות חשמלית ובקרת שיוט. ה'פרימיום' תוצע בתקופת ההשקה גם עם מערך הקונקטד של יונדאי (צג "8) עם בלוטות' ומצלמה אחורית. המכונית תעלה 110,000 שקלים ברמת האבזור אינספייר ו-116,000 שקלים ברמת האבזור פרימיום.
ביונדאי מקווים להיקף מכירות של 2000-1500 יחידות בשנה.

יונדאי i20-קרוס יוצאת לדרך
צילום: מנהל