רכב הפנאי החדש של קאדילק, XT5, הוכרז רשמית הלילה (יום שלישי) עם השקתו היום בתערוכת דובאי ולקראת הצגתו בתערוכת לוס אנג'לס ב-20.11. דגם זה, עם הסימול החדש של קאדילק, הוא ראשון מבין ארבעה רכבי פנאי שיציג מותג היוקרה האמריקאי בקרוב, כחלק מתהליך נרחב של העצמתו. ה-SRX, חשוב לזכור, הוא הדגם הנמכר ביותר של קאדילק מזה חמש שנים.

חדש, מהיסוד
ה-XT5 נשען על רצפה חדשה לגמרי. המידות אמנם דומות לאלו של ה-SRX, אבל ל-XT5 מראה מרשים ודינאמי יותר, בזכות הארכת בסיס הגלגלים ב-5 ס"מ (כעת 286 ס"מ) מצד אחד וצמצום עדין של הממדים (-2 ס"מ לאורך, לכדי 481.5 ס"מ; -1 ס"מ לרוחב, כעת 190 ס"מ) מצד שני. גם השבכה הענקית, בסיוע פנסים גדולי ממדים, אחראית למקדם כניסה מרשים. קאדילק מציינת כי מרווח הרגליים ליושבים מאחור גדל ב-8 ס"מ משמעותיים.

נתון המשקל רשם ירידה מבורכת, תואם את המגמה המובילה יצרנים רבים. ה-XT5 החדש קל מהדגם המוחלף בכ-126 ק"ג (בהתאם לגרסה), אך עדיין מדובר ברכב לא קל, שמשקלו העצמי כ-1.8-1.9 טון. למרות המשקל הלא-צנוע, עדיין מדובר במשקל קל משל אודי Q5 (ב-45 ק"ג) וממרצדס GLE (ב-295 ק"ג), לו ממדים דומים לאלו של ה-XT5.
קאדילק XT5
צילום: מנהל

חדש, בפנים
ל-XT5 לוח מחוונים חדש, הדומה לזה שבספינת הדגל החדשה של קאדילק, CT6. בעיצוב ניתן דגש על קווים אופקיים, "ללא קצוות חדים". בקונסולה בין המושבים בולט בורר הילוכים אלקטרוני – לראשונה בקאדילק – המזכיר (מאוד) את זה שבדגמי ב.מ.וו. במרכז הקונסולה המרכזית שוכן מסך מגע גדול המאכלס את ממשק CUE בגרסה מעודכנת. ממשק זה מתבסס על מערכות ההפעלה אפל קאר-פליי/אנדרואיד אוטו (לפי המכשיר) ומציע בין השאר אינטרנט אלחוטי על בסיס תקשורת דור-רביעי ומערכת מצלמות היקפית "מעוף ציפור".
קאדילק XT5
צילום: מנהל

חדשים, בטכנולוגיה
המנוע, V6 בנפח 3.6 ליטר, חדש גם הוא, למרות זהות המספרים עם המנוע הקודם (מהלך הבוכנה מעט ארוך יותר). מנוע זה משרת כבר את קאדילק CT6 ואת שברולט קמארו. ההספק מופחת במעט, 310 כ"ס, ונתון המומנט עומד על 37.3 קג"מ; לא נמסרו נתוני הסל"ד בהם הם מושגים.

תיבת ההילוכים חדשה אף היא – אוטומטית עם שמונה הילוכים, המותקנת כבר בדגמים החדשים של ג'.מ: CT6, קמארו ומאליבו. עבור השוק הסיני תוצע גרסה בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, וקאדילק אינה מפרסמת נתונים ביחס אליו. ההנעה היא קדמית, אך קיימת גרסה של הנעה כפולה עם שני מצמדים; בגרסה זו ניתן לנתק את הגלגלים האחוריים לטובת חיסכון בדלק.
קאדילק XT5
צילום: מנהל

המתלים חדשים אף הם. המפרט מספר על מק'פרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור, כאשר גרסאות העלית של ה-XT5 יצוידו במתלה אחורי משופר עם תותבים איכותיים יותר לנוחות נסיעה טובה יותר. גודל החישוק הסטנדרטי הוא "18 וניתן להזמין חישוקי 20".

כחלק משפת העיצוב העדכנית של קאדילק, פנסי החזית מצוידים בתאורת לד, כאשר תאורת לד מלאה מוצעת כאופציה. מפרט הבטיחות כולל, בין השאר - בקרת ערנות נהג, התרעה על סכנת התנגשות כולל בלימה אוטונומית (במהירות נמוכה), בקרת שיוט אקטיבית ועוד.

חדש, גם בארץ
קאדילק XT5 המוצג כעת ייוצר בארה"ב ובסין (עבור השוק הסיני בלבד) החל מאביב 2016. מ-UMI, יבואנית קאדילק לישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע לכאן בקיץ 2016 (בין רבעון שני לשלישי) ומחירו יתחיל מ-300,000 שקלים.
קאדילק XT5
צילום: מנהל