קונצרן פולקסווגן לוקח את וורטרסי (Wörthersee) ברצינות, ויש לכך סיבה טובה. העיירה (340 ק"מ דרומית-מערבית לווינה) השוכנת לחופי של אגם בשם זה היא מקום הכינוס השנתי הגדול ביותר של פולקסווגן מאז 1981. האירוע, הנקרא GTi meeting, מפגיש בעלי דגמי קונצרן פולקסווגן למיניהם, ומשמש גם להצגת פרויקטים שונים של אנשי המפעל.

כמו למשל

בשנה שעברה הוצג באירוע קונספט מבוסס סקודה ייטי, בשם ייטי אקסטרים. השנה הציגו כבר בתחילת החודש אנשי פולקסווגן (המפעל) קונספט GTi בלבן לכבוד המפגש ה-34.

וגם סקודה מציגה השנה דגם רעיון, פרי תכנון וביצוע של 23 מתמחים בחברה. פרויקט זה נעשה בפיקוח מנהל הייצור של סקודה, מייקל אוליקלאס, והמעצב הראשי, גוזף קבן.

סקודה פאנסטאר. קונספט של טנדרון
צילום: מנהל
אין צורך לספור, כבר עשינו זאת בשבילכם. יש כאן בדיוק 23 מתמחים...

קונספט FUNstar הוא טנדר קטן מבוסס סקודה פאביה. ייצור הטנדר, תרגיל מצוין למתמחים של סקודה, הפיק כלי רכב שימושי (במגבלות) וחינני מאוד למראה. ויותר מזה. העובדה שהארגז שלו מסתיים בדיוק עם הגלגלים האחוריים מעניקה לו נופך ספורטיבי בעליל. חישוקי "18 שיובאו מאוקטביה RS מעצימים את המסר הזה, המפלטים מאחור ופתחי האוורור במכסה המנוע מדגישים עוד יותר, והירוק הזרחני, ובכן, הירוק הזרחני ממש ממש זועק. אבל בטוב טעם.

סקודה פאנסטאר. קונספט של טנדרון
צילום: מנהל
החישוקים מגיעים מאוקטביה RS, המנוע ממש לא

בחזית הפיקאפ הצעיר – למראה, לקהלו ודרך יוצריו – מצוי מנוע ה-1.2 ליטר המוגדש של קונצרן פולקסווגן, כאן עם הספק של 120 כ"ס; התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ולא פחות חשוב הספק ההגברה של מערכת השמע הוא 1400 וואט.

קונספט צופה עתיד?

פעם היו טנדרים כאלה, גם לסקודה, וזכור במיוחד בארצנו סובארו DL כפול-ההנעה, שהיה לו גם הילוך כוח(!). האם במסגרת דגמי/גרסאות "הכל-הולך", יעשה הטנדרון קאמבק? ימים יגידו, מנכ"לים יספרו.

סקודה פאנסטאר. קונספט של טנדרון
צילום: מנהל