כבר סיפרנו לכם על "חתול השאול" מבית דודג', מכונית השרירים החזקה אי-פעם, שבאמתחתה מצויים לא פחות מ-707 כ"ס שיורדים אל צמד הגלגלים האחוריים. עזבו את זה שההספק גבוה מרוב מכוניות העל, אבל עכשיו, אחרי שנתוני הביצועים הרשמיים נחשפו, שלא לדבר על מחיר, זו בהחלט התמורה הטובה ביותר לכסף.
דודג' צ'לנג'ר SRT הל-קט מצוידת ביחידת כוח קטנה יותר מה-SRT הרגילה, מנוע בנזין בתצורת V8 שנפחו 6.2 ליטר במקום 6.4 ליטר, אבל זה לא מפריע ליחידה זו להפיק לא פחות מ-707 כ"ס, תודות, בין היתר, למגדש-על. תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה דואגת להעביר את הכוח לגלגלים האחוריים ולתרגם אותו לביצועים מעולים.
צילום: מנהל
11.2 שניות מעמידה ל-400 מטר במכונית סדרתית שניתן לקנות אצל ה"דילר" הקרוב
מה מעולים? מדהימים. 11.2 שניות בלבד אורך מיאוץ מעמידה ל-400 מטר. רק בשביל לסבר את האוזן, פורשה 911 בגרסה אקזוטית, נניח GT3 RS מבציר 2012, מסיים את המיאוץ רק ב-11.6 שניות. קולטים? לא גרסה פשוטה, אלא גרסה כוחנית ממוקדת מסלול. הגרסה הפשוטה של ה-911 עולה בארה"ב כ-84 אלף דולר, ואילו גרסת ההל-קט של הצ'לנג'ר עולה, תחזיקו חזק, 60 אלף דולר בלבד. 911 טורבו חדשה, לדוגמה, עולה 151 אלף דולר, והיא המקבילה בביצועים (בקו ישר בלבד, כמובן) לחתול השאול.

אגב, לו החלטתם לנעול למפלצת הזו צמיגי סליקס, תגלו שהיא מסיימת את המיאוץ הזה ב-4 עשיריות מהר יותר, דהיינו 10.8 שניות. לפני עשור, מכונית של 10 שניות, הייתה מכונית דראג בנויה למשעי. בטח לא מכונית שאפשר לקנות בסוכנות הקרובה לביתך (שבארה"ב), ב-60 אלף דולר.