חברת אלבר המוכרת מתחום הליסינג והשכרת הרכב מתחילה במכירת רכבים חדשים בייבוא מקביל. מדובר כרגע ברכבים מתוצרת טויוטה (ולקסוס) והונדה מהשוק האמריקאי. מדובר במהלך משמעותי מאוד מבחינת השוק הישראלי. אלבר היא לא הראשונה להיכנס לתחום הזה, הקדימה אותה איילון מוטורס (עם ייבוא מקביל של דגמי פורד), אך היא ללא ספק הגוף המשמעותי הראשון במשחק הייבוא המקדים.

לפני כשנתיים החלה אלבר לייבא את קטנועי ואופנועי דאלים. יש שתמהו על כניסת החברה הגדולה לשוק הדו-גלגלי הקטן. בכדי להבין את המשמעות של האמור מעלה צריך לזכור שאלבר היא חברה גדולה, עם מערך שירות ומכירה הפרוס בכל הארץ. לאלבר נוכחות בעשרות נקודות ברחבי המדינה, כולל מתקני הכנה ומסירה. תפקודה כחברת ליסינג מחבר אותה ללקוחות ענק בצורה בלתי אמצעית להם היא תוכל להציע את המכוניות אותן היא מייבאת. מעבר לאלו, החברה משקיעה כבר היום תקציבי פרסום נכבדים. כל הנקודות הללו בונות תשתית שיכולה לנגוס ביבואנים הרשמיים של המותגים המדוברים.
אלבר תתחרה ביבואנים הרשמיים
צילום: מנהל
עכשיו זה רשמי - אלבר מתחילה לייבא מכוניות מארה"ב
יינון עמית, מנכ"ל אלבר, מסר לנו כי: "אלבר היא סופר מרקט של רכבים. איננו מסתירים את הכוונות שלנו להיות מגה-דילר בשוק הרכב. אנחנו מוכרים כלי רכב מכל סוג בכל צורות המכירה. שמנו לנו למטרה להביא לצרכן מגוון דגמים ממגוון מקורות. אלבר פועלת מתוך רצון לפגוש את הצרכן במקום שנוח לו ומתאים לצרכיו. כל הפעולות שלנו מוכוונות לשם".

רשימת הדגמים שהוצגה לנו כוללת בין היתר את טויוטה קאמרי היבריד, שמחירה ההתחלתי נקבע על 179,900 שקלים, זאת לעומת מחיר התחלתי של 239,900 שקלים אצל היבואן הרשמי. טויוטה פריוס V יוצע במחיר התחלתי של 159,900 שקלים, זאת לעומת 175,000 שקלים שנדרשים עבור מקבילו האירופאי (טויוטה פריוס פלוס). בנוסף תציע אלבר את טויוטה פריוס C הקטנה וההיברידית, המציעה מערכת הנעה דומה לזו שביאריס היבריד המוכרת, יחד עם ממדים גדולים במעט, אך גם תעלה מעט יותר – 119,900 שקלים לעומת 117,500 שקלים. עם זאת, יש לזכור שיתכנו הבדלים ברמות האבזור.
אלבר תתחרה ביבואנים הרשמיים
צילום: מנהל
האחות האמריקנית של טויוטה יאריס היבריד תגיע אלינו

מעבר לכך אלבר תחל בשיווק דגמים שהגיעו לכאן עד היום רק דרך ערוץ היבוא אישי. ביניהם ניתן למצוא את טויוטה סיינה (החל מ-219,900 שקלים), טויוטה היילנדר (החל מ-254,900 שקלים), הונדה אקורד היבריד (הדגם האמריקני, החל מ-199,900 שקלים), הונדה אודיסי (החל מ-259,900 שקלים) ומספר דגמי הונדה ולקסוס נוספים.