ניסאן הציגה היום, ה-20.5.2014, מכונית חדשה שתתחרה בסגמנט הקומפקטיות. ניסאן מספרת שהמכונית תוכננה בייחוד בשביל השוק האירופאי (וגם תורכב במפעל ניסאן שבברצלונה, ספרד), והדגש היה על מכונית דינאמית, בטיחותית מאוד, ומרווחת. שמה של המכונית הוא ניסאן פולסאר, ומיד תדעו מה יש לה להציע.

עיצוב הפולסאר החדשה אינו נועז, או חדשני (מזכירה מכמה זוויות את הקשקאי החדש), אך דינאמי ובעל פרופורציות נאות. אלמלא הסבכה הקדמית, יכולנו לשייך את המכונית ללא מעט יצרניות רכב. יחידות התאורה הקדמיות מסוג לד, יחידות תאורה אחוריות מחודדות, קימורים מעל בתי הגלגלים וכנף אחורית, משלימים את העיצוב הדינאמי. ניסאן לא פרסמה עדיין תמונה של תא הנוסעים, אך פרסמה תמונה של תא המטען, והוא נראה מרשים בגודלו, כמו גם בפתח הטענה גדול.
ניסאן פולסאר – קומפקטית חדשה
צילום: מנהל
לא רק קרוסאוברים, ניסאן חוזרת לתחום המשפחתיות
המספרים היבשים מעידים כי יש אמת בהצהרת ניסאן שהפולסאר תהיה בעלת תא נוסעים מרווח ביחס לקטגוריה. אורכה של הקומפקטית החדשה אינו יוצא דופן (435 ס"מ, דומה לפוקוס האצ'בק למשל), אך בסיס גלגלים באורך של 270 ס"מ, מהארוכים בסגמנט, מלמד אותנו שמרווח הרגליים, בייחוד ליושבים מאחור, יהיה מהגדולים שבקטגוריה.
בתא המנוע של הפולסאר תמצאו מגוון מנועים, כאשר המשותף לכל יחידות הכוח זה שכולם נושמים בעזרת מגדש טורבו. מנוע הבנזין הבסיסי הוא בנפח 1.2 ליטר, והספקו עומד על 115 כ"ס. באירופה, אוהבים מנועים לוגמי סולר ובניסאן מציעים להם את מנוע ה-1.5 ליטר המוכר, בעל 110 כ"ס. בתחילת שנת 2015, כך מספרים בניסאן, תהיינה אפשרות לרכוש את הקומפקטית הזו עם יחידת כוח בנפח 1.6 ליטר, לוגמת בנזין ונושמת גם היא דרך מגדש טורבו, והפעם ההספק גבוה משמעותית, 190 סוסים, אך נתוני ביצועים עדיין לא נמסרו. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית מסוג XTronic (תיבה רציפה).
ניסאן פולסאר – קומפקטית חדשה
צילום: מנהל
עיצוב דינאמי והבטחה למרווח
בניסאן מודיעים שהמכונית תגיע עם אביזרי בטיחות רבים, כמו בקרת סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי עצמים, ואף מערכת להתראה על עצמים מחוץ לשדה ראייה (שטח מת). כמו כן, המכונית תצויד במערכת NissanConnect בה תוכלו למצוא מלבד מערכת שמע, גם בלוטות', חיבור לגוגל ולטלפונים חכמים, ועוד.
תחילת השיווק של הפולסאר לבית ניסאן באירופה מתוכננת כבר לסתיו הקרוב. אלינו היא עתידה להגיע לקראת סוף שנת 2014, אך כרגע מוקדם לדבר על מחירים ועל גרסאות מקומיות.