רנו חגגה בז'נבה את השקת הטווינגו חדשה, המכונית שבמובנים רבים הייתה המקורית והמיוחדת בין מכוניות המיני החדשות שהוצגו בתערוכה. בצבעים, בעיצוב ואפילו בצורת ההצגה, היא היוותה מחווה נוסטלגית לדגם המקורי – דרכה של רנו להזכיר שהיא הייתה כאן עוד משנות התשעים. והיא אפילו מצליחה להפתיעה עם תא מטען בעל נפח נאה שנמצא מאחור, ממש מעל למנוע הקטן.

אבל למרות שהחידוש העיקרי של הטווינגו טמון באחוריה (כאמור – מנוע אחורי והנעה אחורית), לסגן נשיא רנו והאחראי על העיצוב בחברה, לורנס ואן דן אקר, אין הרבה זמן להביט לאחור. הוא אוהב את הטווינגו, ויודע לספר על עבודה מאוד פורייה עם סמארט, השותפה לפלטפורמה, אבל הוא כבר מסתכל לעתיד המרתק אותו מבטיחים ברנו.
רנו מבטיחה: נחדש הרבה בשנתיים הקרובות
צילום: מנהל
הטווינגו בז'נבה עם בכירי רנו. במובנים רבים היא מכונית המיני המקורית ביותר שהושקה השנה

"השנתיים הבאות שלנו מאוד מרגשות" מבטיח המעצב ההולנדי (שהיה אחראי על עיצוב מאזדה בדור המכוניות הקודם שלה), "בתערוכת פאריז בעוד כחצי שנה (בחודש אוקטובר) נציג את האספאס החדש והמאוד חשוב עבורנו, ובשנה הבאה נציג את המגאן החדשה ומכונית קרוס-אובר גדולה מהקפצ'ור. זה לא יהיה מחליף מדויק לקוליאוס, אלא רכב שיבוסס על פלטפורמת הקשקאי. רנו פלואנס החדשה תחכה ל-2016 וגם האספאס. אבל כל המכוניות הגדולות שלנו יגיעו בקצב מהיר למדי ואנחנו שוקלים גם קרוס-אובר גדול יותר".
רנו מבטיחה: נחדש הרבה בשנתיים הקרובות
צילום: מנהל
דור חדש של מכוניות גדולות מבית רנו מתקרב אלינו

ומה קורה עם מחליפה ללגונה הוותיקה?
"נציג מכונית כזו בסוף 2015. אנחנו צריכים שתהיה לנו מכונית סדאן נורמאלית כי זה מאוד חשוב לאסיה, שם היא תחליף את ה-SM5 של סמסונג וגם את הלאטיטיוד שלנו. אבל כאן אנחנו צריכים להיות שמרניים יותר. החלטנו להישאר ב"קוד הלבוש" הרגיל של הסדן במכונית הזו ולחדש דווקא באספאס. פלח ה-D (מכוניות הסדן הגדולות) משתנה לאט ובצעדים קטנים יותר והוא פחות חשוב באירופה כיום".

לסיום אני מתעניין האם דלתות אחוריות מוסתרות שיש לקליאו, קפצ'ור ועכשיו גם לטווינגו הופכות לחתימה של רנו? "אנחנו לא חייבים זאת בכל מכונית. בדגמים הגדולים דווקא נשאף להראות גודל ולכן נשתמש בדלתות ברורות".


ברנו מדברים על הטווינגו החדשה