אחרי שהציגה קדימון בעבר, מרצדס GLA, רכב הפנאי הקטן של היצרנית (שמבוסס על מרצדס A קלאס), מוצג רשמית בדטרויט בגרסת ביצועים מבית AMG, מה שהופך אותו ליחיד בקטגוריה שלו עם גרסה ספורטיבית-כוחנית. המתחרים, ב.מ.וו X1 ואודי Q3, טרם הציגו מענה.

את גרסת ה-AMG תוכלו לזהות לפי פגושים אגרסיביים, חצאיות צד, גריל מאסיבי ופגוש אחורי עם צמד מפלטים בכל פינה. את כל השינויים הקוסמטיים האלו חותמים חישוקי ענק בקוטר 19 אינץ' או 20 אינץ' (אופציית בחירה בתוספת תשלום). תא הנוסעים מעוטר בסיבי פחמן ונגיעות תפירה אדומות כדי לחמם את אווירה, וכמובן ש-AMG דאגה להתאים צמד מושבי ספורט אוחזים מלפנים.
מרצדס GLA בגרסת AMG
צילום: מנהל
כרגע למתחרים אין מענה ישיר

את יחידת הכוח לקחה AMG מזו של מרצדס A45 AMG, והיא כוללת מנוע בנפח שני ליטר הנושם דרך מגדש טורבו. ועם הספק מרבי של לא פחות מ-360 סוסים ב-6,000 סיבובי מנוע, ומומנט בן 46 קג"מ כבר ב-2,250 סל"ד נמוכים קשה לבוא אליו בתלונות. אל יחידת הכוח הזו משודכת תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה ומשם הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים.

הביצועים מרשימים. התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 4.8 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת מחשב ל-250 קילומטרים בשעה. כיול ההיגוי והמתלים שונה לחלוטין מהגרסה הרגילה, כך מרצדס. בקרת האחיזה תציע (באופן נדיר למדי היום) שלושה מצבים: פעילה, מתערבת חלקית ומנותקת לגמרי.
מרצדס GLA בגרסת AMG
צילום: מנהל
360 כ"ס, הנעה כפולה ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות
מרצדס GLA 45 AMG יגיע לארצנו לקראת סוף השנה, כנראה מעט אחרי שה-GLA עצמו יכבד אותנו בנוכחותו.