נאני רומא
עשור אחרי שעשה זאת על אופנוע, נאני רומא ניצח את הדקאר עם המיני קאנטרימן ALL4 רייסינג של קבוצת X-רייד. אבל בסופו של דבר, למרות שניצחונה של המיני היה ברור כמעט מראש, קיבלנו דרמה בזכות מאבק בתוך הקבוצה.
נאני רומא: המנצח בדקאר 2014
צילום: מנהל
נאסר אל-אטיה. סיים את הדקאר במקום השלישי וסגר עבור מיני את הפודיום

לכאורה היה סטפן פטרהאנסל, מר דקאר, מועמד כמעט וודאי לניצחון במרוץ הארוך שנערך גם השנה בדרום אמריקה (ארגנטינה, צ'ילה ובוליביה) והתגלה כמאתגר. אך רומא עלה לראש כשהוא מנצל בעיות ועיכובים של פטרהאנסל, ונאסר אל-אטיה (גם הוא ממיני). אלא שבמחצית השנייה של המרוץ צמצם פטרהאנסל את הפער (שעמד על כ-40 דקות) בקצב רצחני ואפילו הוראות הקבוצה לשמור על המכוניות ולהותיר את הניצחון לרומא לא הצליחו לעצור אותו. הוא הצליח להעפיל למקום הראשון ביום שלפני סיום המרוץ, בין היתר גם בגלל תקר של רומא.
הרבה מתח היה בקבוצה לקראת הזינוק לקטע האחרון אך בסופו של דבר נצפתה המיני של פטרהאנסל עוצרת באמצע הקטע, כדי להדגיש שהוא המנצח האמיתי במרוץ, אך גם לתת מספיק זמן לרומא להבטיח את המקום הראשון. אל-אטיה סיים שלישי לפני ג'ינל דה וילייר בטויוטה היי-לקס ואורלנדו טראנובה במיני.
נאני רומא: המנצח בדקאר 2014
צילום: מנהל
סטפן פטרהנסל. הפייבוריט לניצחון הגיע שני לקו הסיום

בקטגוריה הדו-גלגלית ניצח מרק קומה ב-KTM כשהוא מוביל על בן קבוצתו, ג'ורדי ולדום, ועל המתחרה מימאהה – ואוליביה פין. זהו נצחונו הרביעי של קומה בדקאר. גם כאן היו לא מעט דרמות כאשר ג'ון ברדה מהונדה סבל מתקלות קשות לקראת סיום הראלי והדרדר מהשלישייה הראשונה למקום השביעי. סיריל דפרה בימאהה הצליח מצד שני לחזור ולטפס למקום הרביעי אחרי שהדרדר לאחור באמצע המרוץ.
נאני רומא: המנצח בדקאר 2014
צילום: מנהל
מרק קומה. ניצח בקטגוריה הדו-גלגלית בפעם הרביעית

ובכך הסתיים ראלי דקאר 2014. הראלי יצא לדרך מסנטה-פה שבארגנטינה והגיע לסיומו בעיר ולפראיסו שבצ'ילה. במהלך הראלי המתמודדים כיסו מרחק עצום של 9,374 ק"מ, מתוכם 5,522 ק"מ של קטעים תחרותיים. אגב, מעבר לקילומטרים, חברת 'סודקסו' הצרפתית, שהייתה אחראית על הצד הלוגיסטי של המרוץ, חושפה כי המתחרים חיסלו במהלך הראלי כ-121,000 ליטרים של דלק וכ-90,000 ארוחות. נתראה בדקאר 2015.
נאני רומא: המנצח בדקאר 2014
צילום: מנהל
ג'ון ברדה. למרות התחלה מבטיחה הוא סיים את הראלי במקום השביעי