שברולט קורבט Z06
שנה חלפה מאז הציגה שברולט את הדור השביעי של הקורבט, אייקון אמריקני לא קטן. כעת, היצרנית מנצלת את בימת תערוכת הרכב בדטרויט להצגת ה-Z06 החדשה – ולטענת שברולט מדובר בקורבט הממוקדת ביותר למסלול שתוכננה אי פעם.
 
 
 
העיצוב הבסיסי, שגם כך קשה לכנותו אנמי, זוכה לשלל תוספות ספורטיביות כגון חישוקים חדשים, חצאיות צד, מכסה מנוע חדש (מושחר במרכזו), סבכה ייחודית, כנף אחורית מעודכנת ועוד. הכול כדי להעניק ל-Z06 מראה בולט יותר וכן, גם כדי לסייע לה לייצר יותר כוח הצמדה במהירויות גבוהות.
 
אמריקה בועטת: שברולט קורבט Z06 חדשה
צילום: מנהל
שברולט קורבט Z06 החדשה. מוחצנת יותר
 
לב המכונה, כמצופה ממכונית שרירים אמריקנית, מגיע בתצורת V8 ובנפח נכבד – 6.2 ליטר. כן, זו לא טעות, מגמת הקטנת המנועים הגיעה גם לכאן (ל-ZO6 היוצאת היה מנוע אטמוספרי בנפח 7.0 ליטר...). בכל מקרה, שברולט מדגישה כי ה-V8 הנוכחי הוא מנוע חדש לחלוטין (LT4) שפותח עבור ה-Z06 החדשה, וכי הוא מפצה על הקטנת הנפח בתוספת של מגדש-על. ההספק המרבי עומד על 625 כ"ס (ואף יותר לטענת שברולט) והמומנט מגיע ל-87.7 קג"מ – נתונים גבוהים משמעותית מהמכונית אותה היא מחליפה (512 כ"ס ו-64.9 קג"מ בגרסאות המאוחרות) המקרבים אותה ל-ZR1 היוצאת (638 כ"ס). אל המנוע תשודך כסטנדרט תיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה, כאשר כאופציה ניתן יהיה להזמין את ה-Z06 עם תיבת הילוכים אוטומטית לה 8 יחסי העברה.
 
אמריקה בועטת: שברולט קורבט Z06 חדשה
צילום: מנהל
ה-Z06 החדש נעזרת במגדש-על כדי להפיק מה-V8 יותר מ-625 כ
 
שברולט טרם פרסמה את נתוני המשקל והביצועים הסופיים של המכונית, אך היא מפזרת לא מעט הבטחות לאוויר – כמו למשל, שהתיבה האוטומטית החדשה שלה מעבירה הילוכים מהר יותר מה-PDK כפולת המצמדים של פורשה 911. שברולט לא הזניחה את התנהגות הכביש, וציידה את ה-Z06 בדיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מבית ברמבו, מתלים שעברו כיול מחדש, צמיגי ענק (335/25R20 מאחור ו-285/30R19 מלפנים) ועוד כדי שתוכל להתמודד בכבוד מול פורשה 911 בגרסאותיה הבכירות. לטענת שברולט, ה-Z06 החדש תשבור לא מעט שיאים "אישיים" של הקורבט – ביניהם גם כמה מזמני ההקפה המרשימים שקבעה ה-ZR1 במסלולים ברחבי העולם. אגב, בתוספת תשלום שברולט תציע את חבילת "Z07" – שמוסיפה צמיגי מישלן דביקים במיוחד, בלמים קרמיים ועזרים אווירודינאמיים שונים כדי לחדד את התנהגות המכונית עוד יותר.
 
אמריקה בועטת: שברולט קורבט Z06 חדשה
צילום: מנהל
לטענת שברולט, ה-Z06 החדשה תהיה מהירה מה-ZR1 על המסלול
 
כאמור, שברולט קורבט Z06 החדשה מוצגת בימים אלו בתערוכת הרכב בדטרויט. הייצור יחל לקראת סוף השנה והיא תגיע ללקוחות הראשונים בראשית שנת 2015.