פורשה מאקאן
לאחר החשיפה הראשונית בתחילת החודש, פורשה עורכת כעת הופעת בכורה למאקאן החדש בתערוכת לוס אנג'לס. הוא אומנם מוצג בשוק היעד העיקרי עבורו, אך ייצורו יתרחש במפעלה של החברה בעיר ליפציג שבגרמניה, בקצב מתוכנן של כ-50,000 יחידות בשנה.
פורשה מאקאן יוצע עם השקתו בשלוש גרסאות שונות – שתי גרסאות S (בנזין ודיזל) וגרסת טורבו בכירה. המאקאן S יצויד במנוע V6 בי-טורבו בנפח 3.0 ליטר, אשר יפיק 340 כ"ס. הוא יאיץ את רכב הפנאי מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (5.2 שניות עם חבילת הספורט האופציונלית, שמחדדת את תגובות המכונית וכוללת בקרת שיגור). המהירות המרבית תעמוד על 254 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרת תנוע בין 11.1 ל-11.5 ק"מ לליטר (תלוי בסט הצמיגים שיותקן).
בכורה רשמית לפורשה מאקאן
צילום: מנהל
פירוש השם 'מאקאן' הוא נמר בשפה האינדונזית
מאקאן S דיזל ישודך למנוע V6 בי-טורבו בנפח 3.0 ליטר גם כן, עם הספק של 258 כ"ס. הוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות (6.1 שניות עם חבילת ספורט), בדרך ל-230 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 15.8-16.4 ק"מ לליטר.
המאקאן טורבו יעשה שימוש במנוע בנזין V6 עם שני מגדשים, אך בנפח 3.6 ליטר. הוא ייצר 400 כ"ס, שיסייעו לגרסה הבכירה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד (4.6 שניות עם חבילת הספורט), ולהגיע למהירות מרבית של 266 קמ"ש. למרות נתוני הביצועים המרשימים, פורשה מצהירה על צריכת דלק ממוצעת שנעה בין 10.8 ל-11.2 ק"מ לליטר.
בכורה רשמית לפורשה מאקאן
צילום: מנהל
400 כ"ס ו-4.8 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הטורבו הבכירה
כל הגרסאות ישודכו לתיבת ה-PDK של היצרנית, לה שבעה יחסי העברה, ויצוידו בהנעה כפולה-קבועה עם מערכת ניהול האחיזה של פורשה (ששולטת על מערכות העזר האלקטרוניות ונקראת PTM). כמו כן, תוצע כאופציה מערכת חלוקת המומנט של החברה (PTV Plus), שמסייעת בקיזוז תת-היגוי בכניסה לפניות ובשיפור ההתנהגות והאחיזה של המכונית. בנוסף, ניתן לבחור בלחיצת כפתור במצב ספורט או שטח, כשזה האחרון מתאים את מערכות האחיזה האלקטרוניות ואת מערכת חלוקת הכוח לתנאי הדרך שממתינים מעבר לכביש (מתאפשר עד לנסיעה במהירות 80 קמ"ש).

מלבד כל אלו, המאקאן יציע אפשרות לשלושה מערכי מתלים שונים. גרסאות ה-S יגיעו עם מתלים רב-חיבוריים עם קפיצי סליל סטנדרטיים. הקונפיגורציה השנייה, שמגיעה כסטנדרט בגרסת הטורבו ומוצעת כאופציה בגרסאות ה-S, תשלב בנוסף לאלו גם מערכת מתלים אקטיבית (PASM) עם שלושה מצבי נסיעה – נוחות, ספורט וספורט פלוס. בקצה הסקאלה, קיימת אפשרות לקפיצי אוויר בשילוב עם הבולמים האקטיביים. במצב הרגיל של מערך מתלים זה, המאקאן נמוך ב-15 מ"מ בהשוואה לגובהו עם קפיצי הסליל הקונבנציונליים. קפיצי האוויר ישאירו את המאקאן מאוזן ללא תלות בעומס וחלוקת המשקל ברכב, ויאפשרו לנהג לבחור בין 4 גבהי מרכב שונים. במצב השטח שתואר קודם לכן, הם יעניקו לו מרווח גחון שיעמוד על 23 ס"מ מכובדים.
בכורה רשמית לפורשה מאקאן
צילום: מנהל
אפשרות למתלים אקטיביים וקפיצי אוויר
מבחוץ, המאקאן מזוהה מיד כפורשה ומזכיר מאוד את הקאיין הגדול יותר. מבפנים, כמצופה מיצרנית רכבי היוקרה, תא הנוסעים נראה מודרני, מוקפד ואיכותי. הוא מציע, כמובן, רשימת אבזור ארוכה ומגוון אופציות שונות לבחירת הלקוח.
אלינו פורשה מאקאן צפוי להגיע לקראת סוף הרבעון הראשון של שנת 2014, ולהגדיל את מבחר הדגמים בארסנל של היצרנית הגרמנית.