לקסוס הגיעה לישראל עם שובל ארוך של ביקורות חיוביות, בעיקר מארצות הברית. אלו שיבחו בעיקר את הנינוחות והאמינות של דגמיה. "בלקסוס גורמים לך להרגיש כמו מלך", אמר פעם אמריקני אדום צוואר לעורך האחראי של המגזין. "באו אליי למשרד לקחת את המכונית לטיפול, השאירו רכב חלופי, החזירו מכונית שטופה בדיוק בשעה שקבעו". בנוסף, לפי מדיניות חברת האם, טויוטה, הופרדה לקסוס לחלוטין ממערך המכירות, השירות והניהול של טויוטה בישראל. וכך זכתה בעצם לדף פתיחה חלק לחלוטין, ללא רבבות של לקוחות קודמים שהצטברו במשך שנים של פעילות, ללא עומס על מוסכי השירות ועם הזדמנות חד פעמית ליצור עבור העולה החדשה מערך טיפול בלקוחות. חברה ותיקה, עם שובל של תשתית ישנה, הייתה מתקשה להתחרות במערך שכזה.

אנחנו רצינו כמובן לבדוק אם הצליחה החברה להרים גם כאן, כמו בארה"ב, רף גבוה ככל שזה נוגע לטיפול בלקוחותיה. כבר בתחילת דרכה, בדקנו את האופן בו מטפלת החברה בלקוחות המגיעים לאולמות התצוגה. שלחנו לקוח סמוי לאולם שבהרצליה. זה הגיע עם מכונית סופרמיני קטנה כזו שממש אינה תואמת את הפרופיל של לקוח לקסוס פוטנציאלי. הלקוח הסמוי שלנו החנה את מכוניתו ממש לפני חלון הראווה של הסוכנות, ליד מדרכה מסומנת בכחול לבן ונכנס לאולם. מיד כשנכנס, ניגשה אליו נציגת היבואנית ושאלה אותו באדיבות היכן חנה. הסמוי שלנו הצביע לכיוון מכוניתו ואמר שהוא רק בא להתרשם; הוא גם ענה תשובה שלילית לשאלה אם הניח על החלון הצידי כרטיס חנייה. בלי אומר חזרה הנציגה לשולחנה, הוציאה כרטיס חנייה גרדה אותו ונתנה לאיש שלנו, כשסירב אמרה "כבר גירדתי, חבל שילך לאיבוד".

אחר כך תחקר הסמוי את אחד מאנשי המכירות לגבי יתרונותיה של לקסוס מול ב.מ.וו. להפתעתו, איש המכירות שיבח את הבווארית על הספורטיביות שלה והוסיף "אבל, אם אתה רוצה מכונית מאוד שקטה ונינוחה – קח סיבוב בלקסוס". ולנו היה ברור שמישהו הדריך את מנהלי האולם ואת אנשי המכירות בצורה מקצועית לגמרי. סימנו וי אחד גדול על השירות באולם מכירה. לבדיקה של השירות לאחר הקנייה, נאלצנו לחכות כמה שנים, עד שהתגלגלה לידינו לקסוס IS-C250 לביקור ארוך במיוחד.
ארוך טווח: לקסוס IS-C250
צילום: מנהל

המכונית הפתוחה החלה את חייה כרכב ההדגמה של היבואנית, כך שאצלנו היא כבר לא הייתה חדשה. כ-7,000 ק"מ הראה מד המרחק, מרחק זעום למכונית חדשה, אולם קילומטרים של רכבי הדגמה הם קילומטרים קשים במיוחד. שנה היא שירתה אותנו, וניצלנו את ההזדמנות גם כדי לבדוק את אמינותה (למרות שלא חיכינו להפתעות ולא נתקלנו בכאלו) ובעיקר הייתה זו הזדמנות מצוינת לבדוק את הצהרות היצרנית והיבואנית על שירות יוצא דופן.

המכונית
לקסוס IS C היא מכונית שקטה מאוד כשהגג סגור, אך גם עם גג פתוח ניתן עדיין ליהנות ממערכת השמע המשובחת. המנוע חלק ושקט כל כך שלא פעם טעינו לחשוב שהוא כבוי, ודיבורית הבלוטות' מציעה שמע חזק וברור. הנוחות טובה בהחלט למרות המראה הספורטיבי, והמנוע חזק דיו לכל שימוש סביר, גם אם לא ממש ספורטיבי. התיבה טובה מאוד. אם במקרה זחלו לראש מי מכם מחשבות שובבות המשדכות הנעה אחורית לזנב שמח, תשמחו לגלות שלקסוס לא שינתה את חוקי הפיסיקה. ניתן לכשכש בזנבה אם מנתקים את כל הבקרות, אבל זה לא ממש הקטע שלה – וגם לא של הלקוחות שלה.

למרות 7,000 ק"מ של חיים קשים כרכב הדגמה, לא נשמע ברכב ולו צקצוק אחד מיומו הראשון ועד שנפרדנו ממנו – וזה פחות טריוויאלי במכוניות פתוחות (בגלל גמישות השלדה) – שום דיפון לא נשר ואף פלסטיק לא התקלף. בדיוק מה שרכב פרמיום צריך לדעת לספק.

ה"קטע" של המכונית הוא כמובן הפתיחה הרובוטריקית של הגג. זה לא בדיוק חדש – ראינו את את זה אצל פיג'ו ומרצדס כבר שנים קודם לכם – אבל זה תמיד מגניב. מנגנון הקיפול עבד למופת לאורך כל התקופה, אך עם זאת שבנו ונוכחנו כי גג פתוח, למרות היותו מגנט לתשומת לב, לא ממש מתאים לשמש הלוהטת של הקיץ הישראלי. לכן הצטמצם השימוש בו לשעות הערב – כשהמזגן פועל. וכמובן – חשוב לזכור כי כשהגג מופשל הוא תופס את רב נפח תא המטען.

צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה מעורבת, עם דגש על עירונית, עמדה על 8.5 ק"מ לליטר. בנסיעה בינעירונית – על למעלה מ-11 ק" לליטר בנסיעה נורמטיבית.

תלונה שחזרה על עצמה נוגעת לחלון האחורי המיניאטורי. זה יוצר בעיית ראות קשה לאחור, שבולטת במיוחד בתרגולי חנייה. מצלמת הרוורס שהותקנה במכונית הוכיחה עצמה כפריט הכרחי ומציל פגושים. מסך המגע – גרר דעות חלוקות. חלק אהבו, חלק לא הסתדרו איתו. עניין של גיל או של תרגיל.

שנה ויותר מ-20,000 קילומטרים עברו מאז שהגיעה אלינו ה-IS250C ועד שעזבה, והיא סירבה להראות כל סימני גיל. מלבד שפשופים קלים על מושבי העור, הכל עדיין עבד כחדש – המנוע עגול ושקט, התיבה חלקה כמשי, ואין שמץ של תקתוק או צקצוק בנסיעה. לא שציפינו לפחות מכך ממכונית פרימיום שעיקר תפארתה הוא בדיוק בנקודות האלו: שקט, נינוחות ואמינות.

הוד מעלתו הלקוח
כאמור, לא ציפינו מלקסוס לפחות. האמת, לא היינו מצפים להרבה פחות גם ממכונית שעולה חצי ממחירה של לקסוס. כך שזו היתה בעיקר הזדמנות להתרשם מאיכות השירות. זה לא היה קל במכונית שלא ממש התקלקלה ובכל זאת, יש טיפולים תקופתיים, ויש תקלות (חצי) יזומות.
ארוך טווח: לקסוס IS-C250
צילום: מנהל

בחברה מבטיחים הרבה. כך למשל הם מבטיחים טיפול דרך מלא בכל בעיה בה הלקוח נתקל – החל מתיקון דרך, הבאה של רכב חלופי במקרה הצורך בכל שעה, ועד לשירות הכוונת דרך או הזמנה של מקום במסעדה. הם גם מבטיחים אפילו שירותים יוצאי דופן כגון קישוט רכב לקראת חתונה. הם גם מתהדרים בחדר המתנה במרכז השירות שלהם הכולל מכונת אספרסו ומקרר שתייה, לצד... ספריה ובה מבחר ספרים ועיתונים שניתן גם לקחת הביתה אם לא סיימת את הקריאה בזמן בו הוחלפה נורית בלם שמאל, למשל. לחלופין אם תרצה, תוזמן על חשבונם לארוחת צהריים במסעדה שף סמוכה.

עשרה ימים לפני מועד הטיפול הראשון, צלצלו אלינו מהמוסך לקבוע תאריך לטיפול. גם הציעו לקבל במוסך רכב חלופי, או לחלופין לשלוח שליח שיאסוף את הרכב לטיפול מהבית (וישאיר רכב חלופי) – ועוד נתנו אפשרות לבחור איזה רכב חלופי אנחנו רוצים. ממש כמו שתיאר לנו האמריקני שנים קודם לכן, הרכב חזר מהטיפול באותו היום, שטוף.

והיו גם תקלות שאפשרו לנו לבדוק את שירותי הדרך. נורית אזהרה בלוח השעונים התריעה על ירידת לחץ אוויר באחד הצמיגים. תקר, או פנצ'ר בשפה המדוברת. התקר התרחש ליד ראש הנקרה – ניידת שירות של לקסוס הגיעה תוך שעה, התקינה את צמיג ה"בייגלה" שבתא המטען ולקחה איתה את הצמיג המנוקב. הצמיג חזר אלינו למחרת מתוקן, הוחזר למקומו על המכונית, הבייגלה החלופי הוחזר למקומו בתא המטען וכל זה ללא כל עלות. במקרה אחר נזקקנו לשירות בשל אמנזיה מתקדמת שגרמה לנו "לשכוח" את האורות דולקים ולייבש את המצבר כליל. לנהג הוצעו שתי אופציות: להמתין ליד הרכב עד להגעת רכב חילופי, או לקחת מונית למחוז חפצו (על חשבון לקסוס) ולהשאיר את המפתח במקום מוסכם – האופציה שנבחרה בשל לחץ זמנים. כשחזר הנהג לרכב, הוא מצא את המכונית מוכנה לנסיעה, עם מצבר חלופי, כאשר המצבר המקורי מחכה לו, טעון מחדש, במוסך המרכזי.

בקיצור – האמינות הייתה כצפוי ללא רבב ועלות הטיפולים (שמבוצעים כל 15,000 ק"מ) סבירה בהחלט, בטח ביחס למכונית פרמיום ולמוסך מרכזי של יבואנית. השירות עמד בהבטחות הגדולות ואף הפתיע לטובה. שירות כזה, הוא מסוג הדברים שקל מאוד להתרגל אליהם, אך קשה מאוד להיגמל מהם.

עלויות
החלפת בלמים קדמיים עלתה 1,760 שקלים (340 שקלים עבודה ו-1,420 שקלים חלקים). טיפול קטן (החלפת שמן ומסנן שמן) עלה 679 שקלים (135 שקלים עבודה ו-544 שקלים חלקים). טיפול גדול (החלפת מסנן שמן, אוויר ומזגן, החלפת שמן מנוע ושמן דיפרנציאל אחורי) עלה 1,482 שקלים (310 שקלים עבודה ו-1,172 שקלים חלקים).