דאצ'יה לוגאן MCV
תערוכת ז'נבה היוותה במה להשקה של הרבה מכוניות השנה, ביניהן גם של הדור השני של רנו לוגאן MCV. הלוגאן הוא ספק מיניוואן ספק סטיישן השייך בכלל לחברת דאצ'יה (שנמצאת בבעלות רנו משנת 1999) אך אצלנו בארץ הוא שווק תחת המותג של רנו.

הדור הראשון נחת בארץ ב-2009 אך ייבואו הופסק כבר בתחילת 2010 בגלל שלא ניתן היה לציידו בבקרת יציבות כנדרש לפי החוק. שיווקו חזר לכמה חודשים כעבור שנה (ב-2011) כשקרסו הצליחו לרשום אותו כרכב מסחרי (שלגביהם חוק בקרת היציבות הוחל שנה מאוחר יותר) ואת שורת המושבים השלישית היא הרכיבה בתוספת מחיר בארץ.
הדור השני כבר לא יסבול מאותה בעיה. הוא מצויד במערכת בקרת יציבות תקנית בכל הגרסאות וכמובן שגם ביתר מערכות הבטיחות כמו ABS ו-EBA (מערכת תגבור בלם).

השינוי הגדול ביותר בלוגאן MCV החדש הוא בעיצוב החיצוני. זה לא שאפשר לקרוא לו יפה או נאה במיוחד אבל אל מול ה"אין עיצוב" של קודמו זהו שיפור גדול. בחזית בולט הגריל השחור והדומיננטי שמעטר גם את שאר הדגמים החדשים של דאצ'יה כמו הסנדרו והלודג'י, שצפויים להגיע ארצה גם כן. מהצד בולט קו כתפיים גבוה עם חלונות קטנים יותר מבעבר בשביל ליצור מראה קשוח, בעוד הגג משתפל מוקדם יותר מהדור הקודם בשביל לתת תחושה של סטיישן ולא רכב מסחרי.

תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי גם הוא, עם מראה מודרני יותר בין היתר בזכות מסך מולטימדיה במרכז הדשבורד (לא יהיה תקני בכל הגרסאות). עוד שינוי בתא הנוסעים נוגע לנוסעים עצמם, או בעצם להיעדרם – הלוגאן החדש מוצע עם 5 מושבים בלבד כאשר לא ידוע אם תוצע אופציה לשורה שלישית בעתיד. לפחות תא המטען מרוויח עם 573 ליטר של נפח אחסון.
רנו לוגאן MCV, סיבוב שני (וידאו)
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע ניתן לבחור בין שני מנועי בנזין או מנוע דיזל אחד. האחרון בנפח 1.5 ליטר ומפיק 90 כ"ס. באגף הבנזין אפשר לבחור בין מנוע 1.2 ליטר המוכר והותיק לו 75 כ"ס או מנוע ה-0.9 ליטר (טורבו) החדש של רנו (המשרת גם את הקליאו) לו הספק של 90 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות ידניות ונכון לעכשיו אין התייחסות לתיבה אוטומטית אם בכלל תוצע ומתי. מנועי הדיזל והבנזין החזק ישווקו עם מערכת ECO לטובת שיפור של עד 10% בצריכת הדלק לפי דאצ'יה (או רנו, תלוי מי שואלים).

מחירו של הלוגאן MCV עדין לא פורסם בשום מקום, אבל לפי שאר דגמי החברה וניסיון עבר מחירו יהיה זול ונגיש. בעיקר עבור אותם אנשים שצריכים רכב גדול ופרקטי ומתלבטים אם לרכוש רכב חדש או להסתפק במכונית משומשת.