Alfa Romeo Gloria Conceptבין שלל היפהפיות שהוצגו בתערוכת ז'נבה, ניתן למצוא גם רכב תצוגה של אלפא רומיאו שתוכנן בשיתוף עם מכון העיצוב האירופאי של טורינו (IED), ונחשף תחת השם 'גלוריה'.
במסגרת הפרויקט, השתתפו מטעם המכון 20 סטודנטים לתואר שני בעיצוב כלי רכב, אשר עבדו בצמוד למרכז העיצוב של אלפא רומיאו. מטרת המיזם הנה ליצור מכונית סאלון שתקלע לטעמם של שווקי אמריקה ואסיה, אליהם החברה האיטלקית שואפת להתרחב. הגלוריה היא תוצאה של תהליך המדמה רצף שלבי עבודה ממשיים ביצירת מכונית, החל משלב התדריך והמחקר לגבי ייעוד המוצר ופיתוחו, דרך מספר הצעות שונות לעיצוב באמצעות פיסול דגמי חימר בקנה מידה 1:4, וכלה בבחירת ההצעה הטובה והתואמת ביותר להגדרה הראשונית, ויצירת מודל שלה בגודל מלא.
תרגיל בעיצוב למתקדמים: אלפא רומיאו גלוריה
צילום: מנהל
בסופו של דבר, קרם הפרויקט עור וגידים, לכדי יצירת מכונית סאלון-ספורט באורך 470 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ, גובה בסך 132 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 290 ס"מ ארוכים. תחת חרטומה המוארך מיועדים להתאכסן מנועים מוגדשים בתצורת V6 או V8, שצפויים לספק ביצועים נאותים כמיטב המסורת.
על העיצוב האגרסיבי אחראים קווי אורך הנמתחים לכל צידה של המכונית, מהחזית ועד לאחוריים, וכן מכסה מנוע ארוך ובולט. עוד ניתן לציין בקדמת הרכב את הגריל המוכר של אלפא רומיאו, כמו גם את יריעות העור הבאות כמחווה לדגמים היסטוריים של החברה, אשר עשו שימוש ברצועות עור לסגירת תאי המטען והאחסון.