לאחר הפסקה של שנה, תוכנית הרכב הכי פופולארית בעולם, 'טופ גיר' (Top Gear), חזרה השבוע למסכים. כמו רבים מכם, גם אנחנו מתקשים להסתיר את ההתלהבות – והשנה החלטנו לפנק אתכם עם סיקורים של הפרקים (צפויים רק 7 כאלה).

טופ גיר, למקרה שאתם לגמרי מנותקים, היא התוכנית הכי נצפית של הרשת הטלוויזיונית הכי גדולה של אנגליה, ה-BBC, והיא אף התוכנית האינפורמטיבית הכי נצפית בעולם. כמו שאתם בטח מנחשים, זו לא תוכנית הרכב הכי מקצועית שאפשר למצוא, אך זו בהחלט אחת מהמשעשעות שקיימות, והפרק החדש לא שונה מהבחינה הזו.
יצויין שהפרקים משודרים בימי ראשון, ובישראל אין זכיינית שמשדרת אותם בהפרש סביר מהשידור המקורי.
עונה 19, הטריילר

ועכשיו לענייננו. כבר בפתיחה של העונה החדשה, אין שום דבר שונה מהעונות הקודמות, מה שכבר מרגיש טוב, או כמו שאמרו טובים ממני – If it If it ain't broke, don't fix it! הכתבה הראשונה, כצפוי וכמצופה, היא מבחן על פגאני הואירה (Huayra). בר המזל שנבחר לבחון אותה הוא ריצ'רד האמונד (האמסטר), והוא עשה עבודה טובה בלגרום לנו לקנא. כרגיל, ניתן לקרוא ביקורות רכב מדוייקות ומפורטות יותר במגזיני רכב אחרים באירופה, אך הכי כיף לראות את הביקורת של טופ גיר, מה גם שהיא הקיפה את רוב הנושאים. כמובן שגם ההואירה עולה על המסלול נהוגה בידי הסטיג, והיא משיגה תוצאה מפתיעה ביותר.

לאחר מכן עוברים לחדשות. לא יזכירו שם דברים שהקוראים האדוקים שלנו לא יודעים, אך שוב, הם עושים את זה בדרך משעשעת ביותר, כולל המלצה על ספר שכדאי לרוץ ולקנות!

בהמשך התוכנית עובר ג'יימס מיי, המוכר גם כקפטן סלואו, לבחון את הגרסה האחרונה של בנטלי קונטיננטל GT. נדמה שכבר אי אפשר לייצר גרסאות חדשות של המכונית הישנה הזאת (משנת 2003 ללא שינויים מיוחדים, היה אפשר להכין וויסקי סביר בזמן הזה), אבל המהנדסים בבנטלי מוכיחים אחרת. פה הביקורת האמיתית על המכונית היא מאוד דלה, והיא לא תספק את מי שמחפש לדעת איך זה לנהוג ברכב ששוקל 2.3 טון ומאיץ ב-4.2 שניות ל-100 קמ"ש, חבל. מה שכן יש שם זו דרך מהירה ביותר להרוס מכונית שעולה 151,000 ליש"ט בבריטניה (מקביל לכ-1.8 מיליון שקלים בארץ זבת החלב והדבש). משעשע? בהחלט. אינפורמטיבי? לא ממש. ואפילו לא ניתנה הזדמנות לסטיג לנסות אותה. ובכלל, הכתבה הזאת נראתה כמו סולחה בין התוכנית לבין חברת בנטלי אחרי איך שהם בחנו את המולסאן בפרק השלישי בעונה 16. לא שאנחנו עוקבים.

כתבת הסיום היא אולי הכתבה המצחיקה ביותר שהייתה בטופ גיר, לדעתי. יש שם את הכל – גסויות של ג'רמי קלרקסון (אנחנו לא צריכים להציג אותו, כן?), שטויות שיגרמו לכם לחשוב איזה מצחיק זה היה אם אתם הייתם עושים את זה, וכמובן, שום מידע אמיתי שיעזור לרוכשי המכוניות, אך בהחלט היא תחזיק אתכם מרותקים למסך.
אזהרת ספוילר: טופ גיר, עונה 19, פרק 1 (וידאו)
צילום: YouTube
הסטיג
היה שם באמצע גם ראיון עם דמיאן לואיס (מהסדרה 'הומלנד'). לדעתי הם יכולים לקצר את החלק הזה בכל תוכנית, הוא יותר מידי מיועד לבריטים ופחות לקהל הבינלאומי, שהוא הרוב.

המנחים הנוכחיים של טופ גיר מעולם לא טענו לכתר של מבקרי מכוניות מקצועיים. המטרה העיקרית של התוכנית היא להיות משעשעת. הפרק החדש עושה זאת כהלכה, ועל כך יעידו האנשים שישבו סביבי בספריה בזמן שצפיתי בפרק עם אוזניות, ולא הבינו מה הם פרצי הצחוק המוזרים שתקפו אותי.
היה חסר קצת יותר מידע על הקונטיננטל GT המסקרנת, וקשה לי לומר באופן כללי שלמדתי משהו חדש, אבל אני כן רואה איך אנשים שלא חיים ונושמים מכוניות כל החיים שלהם יוכלו להתחבר גם לתוכנית הזאת, ויסבלו את החפירות על מכוניות במשך שעה שלמה.

נתראה בפרק הבא.