כבר כתבנו על מתיחת הפנים – הקוסמטית בעיקרה – שקיבלה משפחת האיביזה לקראת 2012. עכשיו הגיעה זמנה של הגרסה החמה במשפחה, סיאט איביזה קופרה, להתרענן לקראת הקיץ.
כמו במקרה הגרסאות הרגילות, מקבלת הקופרה עדכון עיצובי לחזית, זה מגיע בדמות שינוי עיצובי לפגוש הקדמי, כמו גם ליחידות התאורה שמקבלות תאורת יום מסוג לד. פנסי הערפל בתחתית הפגוש הפכו מלבניים (לפני כן היו עגולים). מאחור השינוי העיקרי הוא לגרפיקת יחידות התאורה, כאשר גם הן קיבלו נורות לד. כמו בעבר, דיפיוזר שחור שבמרכזו יציאת פליטה טרפזית משתלב בפגוש האחורי. חישוקי "17 אינץ' בעיצוב חדש משלימים את הפרופיל הנאה של הקופרה המחודשת.

לטענת החברה הספרדית גם תא הנוסעים עבר רענון, עם שיפור לאיכות החומרים וההרכבה, כמו גם לרמות האבזור ולתחושה הכללית. ההגה קיבל עיצוב חדש עם לוגו הדגם (במקום כיתוב בעבר). המושבים (לפחות בדגם המוצג) מקבלים פסים בצבע המרכב (צהוב במקרה זה) התורמים לאווירה. מערכת הבידור באיביזה קופרה חדשה לחלוטין אף היא כשהמסך המתפרק בגודל "5 אינץ' מוצע כתוספת, כאשר חיבור מסך זה יכול לשמש לחיבור טלפון נייד, נגני מוסיקה וכו'. מערכת זו תגיע בהמשך לשאר הדגמים במשפחת האיביזה. כמו בעבר תגיע גרסת הקופרה עם מערכת ניווט (לא בארץ), חיבור בלוטות' עם שליטה קולית ומחשב דרך כסטנדרט.
בצד הטכני תמשיך הקופרה להציע את מנוע ה-1.4 ליטר טווין-צ'רג'ר (מגדש טורבו + מגדש על) עם 180 כ"ס וכ-25.5 קג"מ. הכוח יעבור דרך תיבת DSG עם שבעה הילוכים ומערכת ה-XDS (המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה) אחראית על הורדת הכוח אל הכביש ביעילות (במיוחד בפניות).
סיאט איביזה מתוחת הפנים כבר עשתה בכורה מקומית בתערוכת אוטומוטור בחוה"מ פסח, ניתן להעריך שגם גרסת הקופרה המחודשת תגיע במהלך השנה הקרובה.