למבורגיני אורוס קונספטהשמועות על כך מסתובבות כבר זמן רב, אבל עכשיו זה קורה: ללמבורגיני יש ג'יפ. קוראים לו למבורגיני אורוס (Urus), על שם שור הבר שהיה נפוץ באירופה (וגם בישראל) ונכחד כליל אי-שם במאה ה-17. מופתעים? לא ממש? בצדק. רבים מכם בוודאי זוכרים שזהו לא רכב השטח הראשון של למבורגיני, והבלתי הגיוני כבר קרה בעבר עם ה-LM002 (שם קצת פחות סימבולי) שהתחיל את דרכו כמענה למכרז צבאי.

אמנם הזמנים השתנו ולא חסרות דוגמאות אקזוטיות גם בתחום רכבי השטח והקרוסאובר, כשגם מזראטי מציגה רכב שטח (בשם קובנג) ואפילו בנטלי מגששת לבדוק את דעת הקהל בנושא עם קונספט פנאי-שטח. למבורגיני אינה מציינת על מה מבוסס הרכב החדש או אם מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין, אולם יש לשער שהאורוס מבוסס על המתחרה שלו עצמו – פורשה קאיין (שתי החברות כזכור נמצאות בבעלות פולקסווגן). עם מידות של 499 ס"מ לאורך, 199 ס"מ לרוחב ורק 166 ס"מ לגובה, האורוס מעט ארוך ורחב יותר מהקאיין, אך נמוך יותר.
למבורגיני אורוס: השור חוזר לטבע
צילום: מנהל

למבורגיני עדיין לא מספרת הרבה על המנוע, אבל עם הצהרה ל"לפחות 600 כ"ס", נראה שהיא תנסה לבדל אותו מהמתחרות לא רק מהפן העיצובי. מיודענו, ה-LM002, חלק מנוע V12 עם הקונטאש האגדית, כאן כנראה שמדובר בגרסה משודרגת של מנוע ה-V10 המשרת את הגייארדו כמו גם את אודי R8. נכון לעכשיו אין אזכורים לביצועים, אבל למבורגיני מרבה לספר על התנהגות דינמית טובה, משקל נמוך ומבנה אווירודינמי, ואפילו יכולת שטח – עם הנעה כפולה קבוע ואפשרות לכוונון המתלים וגובה הרכב – מנמוך וספורטיבי ועד גבוה ובעל יכולת עבירות. למבורגיני מבטיחה גם פליטת מזהמים נמוכה מהמקובל בקטגוריה וצריכת דלק שלא תלבה את האש במזרח התיכון.
האורוס זוכה לעיצוב אקזוטי וספורטיבי שנשאב מהאוונטדור המרשימה. הוא מתאפיין בקווים חדים ונתון גובה נמוך מהמתחרות להוספת מראה ספורטיבי, חישוקים בקוטר של 24 אינץ', פנסי LED, אחוריים קשוחים עם ארבעה מפלטים ייחודיים ובעוד רוב חלקי האוטו נראים גדולים, רחבים, קשוחים וחדים – דווקא מראות הצד הוחלפו בשני מקלוני וידאו שבריריים למראה. מבפנים ניתן לראות 4 מושבים שמתאימים למשפחה של גנרלים, עם עור משולב בהרבה סיבי פחמן, חומרים מרוכבים ופולימרים מחוזקים, מסכי מגע שנראים כמו הלפטופ של המג"ד וכמה כפתורים אדומים שלא באמת נופתע אם נועדו לשיגור טילים.
למבורגיני אורוס: השור חוזר לטבע
צילום: מנהל
כרגע מוגדר האורוס כרכב קונספט, אבל למבורגיני כבר מדברת על ייצור של 3,000 יחידות. בינתיים הוא יוצג בתערוכת בייג'ין שנתפחה היום. למבורגיני מציינת שהאורוס מיועד בעיקר לשווקים כמו ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, רוסיה, סין והמזרח התיכון (לא אנחנו, אלה עם הנפט).