ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
ב.מ.וו פרסמה תמונות ופרטים רשמיים על סדרה 6 גראן קופה, גרסת ארבע דלתות וחמישה מושבים חדשה למשפחת ה-6. אחרי הקופה והקבריולה, הדור החדש של סדרה 6 יוצע משנה הבאה גם במרכב סדאן, עם עיצוב ספורטיבי בסגנון מרצדס CLS. זוהי פעם ראשונה בה ב.מ.וו מתחרה ישירות במכונית הסדאן המסוגננת של מרצדס, וכמו המתחרה (שמבוססת על ה-E קלאס), גם סדרה 6 גראן קופה מבוססת על מכונית סאלון (סדרה 5).
הגראן קופה ארוכה מגרסת השתי דלתות בכמעט 12 ס"מ, עם אורך כללי של 501 ס"מ לעומת 489.5. הרוחב נותר זהה (189 ס"מ), והיא מעט גבוהה מהגרסאות הקיימות (139 ס"מ לעומת 136.5). בסיס הגלגלים צמח משמעותית אף הוא, לטובת המרווח ליושבים מאחור (297 ס"מ לעומת 285.5). הגראן קופה מוגדרת על-ידי ב.מ.וו כבעלת ארבעה מושבים, ומושב חמישי לנסיעות קצרות או לילד (האמצעי מאחור).
בדומה לקופה ולקבריולה, הגראן קופה תוצע עם שלושה מנועים לבחירה. גרסת 640i תצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין עם 320 כ"ס ו-45.8 קג"מ, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה תעמוד על 12.6 ק"מ לליטר בממוצע עם חישוקי "19 או "20 (יוצעו גם מידות קטנות יותר עם תצרוכת דלק עדיפה במעט).
הוצגה רשמית: ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה
צילום: מנהל
גרסת 650i תצויד במנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו בנזין, עם 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ. דגם זה יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלו תעמוד על 11.4 ק"מ לליטר. ב.מ.וו תציע את המנוע הזה גם בשידוך להנעה כפולה (650i xDrive), גרסה שתאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ותציג תצרוכת דלק של 10.9 ק"מ לליטר בממוצע.
לצד מנועים אלו, שיגיעו שניהם לישראל (אך ככל הנראה רק בגרסאות הנעה אחורית), יוצע באירופה גם מנוע דיזל. גרסה זו תכונה 640d, ותציע מנוע 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, 313 כ"ס ו-64.2 קג"מ. היא תאיץ ל-100 בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה, כצפוי, תהיה טובה משמעותית מדגמי הבנזין, ותעמוד על 17.5 ק"מ לליטר. כל מנועי סדרה 6 ישודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ויוצעו עם מערכת עצור-סע לחסכון בדלק.