מכונית התצוגה אודי קוואטרו
אודי הפתיעו עם מכונית התצוגה קוואטרו בתערוכת הרכב האחרונה בפריז, בסוף 2010. הגרמנים לא דיברו אז על ייצור סדרתי, והגדירו אותה כ"מחווה לקוואטרו המקורית", אגדה לבית אודי שהשפיעה רבות על עולם הרכב. אבל כבר הכיוון היה ברור: מכונית התצוגה קלעה למטרה, עוררה עניין והתלהבות, ותמצא דרכה לייצור סדרתי.
לפי מידע שדווח בתקשורת האירופית, הנהלת החברה עומדת לקבל החלטה בשבועות הבאים לגבי ייצור סדרתי. מכונית התצוגה עשתה שימוש במרכב המשלב אלומיניום וסיבי פחם, והתבסס על פלטפורמה מקוצרת של ה-A4 (שמשמשת גם את ה-A5). למכונית משקל עצמי נמוך של 1,300 ק"ג, והיא צוידה במנוע 2.5 ליטר עם 408 כ"ס שמקורו ב-RS5.
אודי הצהירה על ביצועים מרשימים לקוואטרו בפריז: תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מארבע שניות, ועד למהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. מנהל פרויקט הקוואטרו באודי, שטפאן רייל, סיפר בראיון לעיתון גרמני כי "פיתוח ובחינת הקוואטרו יימשכו לפחות עוד שנה, לבחינת טכנולוגיות ייצור חדשניות המיושמות בה. גם אם המכונית לא תיוצר לבסוף, תמוצה ההזדמנות לבחינות וניסויים לפיתוח מכוניות עתידיות באודי", אמר והוסיף כי היצרנית רואה בשילוב בין סיבי פחם לאלומיניום פוטנציאל רב.
ניתן להניח כיום שהקוואטרו תיוצר ותוצע למכירה החל מבעוד כשנתיים – הזמן המשוער להבשלת גרסה סדרתית. המחיר הצפוי מוערך כיום בכ-100,000 יורו, ולפי ההערכות המכונית תיוצר במספרים מוגבלים.